Toon posts:

bij upgrade formatteren :( ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je upgrade naar een athlon xp en nieuw mobo, moet je dan nou eigenlijk je pc formatteren??? aangezien ik nooit m`n pc formatteer of wil formatteren (er gaat teveel belangrijke data verloren) vraag ik me dus af of upgrade bij mij dus zin heeft

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:20
Als je je hardware upgrade is het niet nodig om te formateren.
Maar het is altijd wel beter omdat er een kleine kans is dat er conflicten gaan ontstaan wat ik zelf ook al heb mee gemaakt.

Verwijderd

windows 2000 kan nog weleens lastig doen

win9x, weet ik niet precies >:) geloof dat ze onderuit gaan
en voor windows XP, probleem bekend :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 08 april 2002 19:43 schreef jcross het volgende:
Als je upgrade naar een athlon xp en nieuw mobo, moet je dan nou eigenlijk je pc formatteren??? aangezien ik nooit m`n pc formatteer of wil formatteren (er gaat teveel belangrijke data verloren) vraag ik me dus af of upgrade bij mij dus zin heeft
Uhm, nooit gehoord van een backup :?

Formatteren af en toe kan geen kwaad, bij een nieuw mobo is het zeker aan te raden. Win9x wil nog de meest rare sprongen overleven (SiS->Ali->VIA heb ik wel eens gedaan), maar er kunnen ook flinke instabiliteiten optreden. Beste garantie voor stabiliteit is een cleane install.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ohneeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, ik zou het verschrikkelijk vinden als m`n pc geformatteerd zou worden. Als er conflicten ontstaan, wat voor conflicten zijn dit? en heb ik dan nog wel de tijd om m`n harde schijf op cdtjes te zetten (erm, dat worden heeeel veel cdtjes ;), 70 gig namelijk)

ik heb windows 98 se

enneh, welk probleem heb je dan als je win xp hebt?

enneh, ff over die backup, als ik nou zo`n backup maak van al m`n proggies, heel veel proggies doen ook allemaal dingen in je windows directory en in je registers :r, dus dan heb ik er nog niks aan om een backup te maken

Verwijderd

nieuw mobo/cpu = formatteren, zeker in win9x, dat start in 't ergste geval niet eens meer door de errors.

zoals ik 't fijnste vind: OS op nieuwe hd en de oude gebruiken om daarna weer de install files en mp3/dvx van af te trekken, en later als back-up schijf voor je nieuwe schijf.

Verwijderd

ik zou ff een maxtor 80 gig kopen, is niet zó duur (gewoon voor opslag enz is 5400 rpm goed genoeg :) )

evt: [topic=461373/1/25] de maxtor 5400 rpm 80 gig kost 1,83 € per gig

succes

• InfoTracer
  • Laatst online: 17-08 22:20
Als ik jou was zou ik gewoon alles backuppen wat belangrijk is en dan weer opnieuwe beginnen want das eigenlijk veel beter.
En als je al je updates goed bij houden is het makkelijk als je de volgende keer weer moet formateren

Verwijderd

Topicstarter
maar wat moet ik daar dan mee? backup maken heeft geen zin doordat veel proggies allemaal dingen in je windows directory en in je registers doen, die je dan later moeilijk kan terugplaatsen

ik wordt echt helemaal gek als ik alleen maar aan de gedachte denk dat ik straks al die miljoenen proggies opnieuw moet gaan zoeken en installen :'( ;( , en dan te bedenken dat ik rond de 500 euro ga uitgeven voor een pc upgrade + formatteren :( alleen maar om MOHAA goed te kunnen spelen

enneh, je moet dus voordat je het bord erin doet je pc formatteren?

Verwijderd

Volgens mij is formatteren niet noodzakelijk, gewoon deltree windows of deltree winnt uitvoeren doet het ook, en dan draai je alsnog het nieuwe besturingssysteem erop. Het blijft gewoon veel werk, want je moet dan ook de meeste programmatuur herinstaleren, je bestanden ben je in ieder geval niet kwijt. Formatteren is gewoon onnodig bruut.

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Toen ik m'n moederbord upgrade van P3B-F naar TUSL2-C heb ik Windows 2000 moeten herinstalleren, wilde niet meer booten, BSOD (unaccessible boot device of zoiets) bij het opstarten.

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

Verwijderd

Topicstarter
wat is deltree?

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 20:39 schreef jcross het volgende:
wat is deltree?
Een doscommando wat je in realtime-mode kunt geven om een complete directory op te ruimen, werkt meestal goed om corrupte windows te vernietigen, wordt meestal gegeven na opstarten met een opstartdiskette, waar een command.com op staat.

Verwijderd

Topicstarter
en hoe werkt dat?? en wat gebeurt er dan met m`n pc?? is dan de windows dir weg ofzo?

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 20:47 schreef jcross het volgende:
en hoe werkt dat?? en wat gebeurt er dan met m`n pc?? is dan de windows dir weg ofzo?
Dan is inderdaad je windows directory volkomen pleite, op wat restantjes in de bootsector na, die bij een nieuwe installatie gewoon worden overgeschreven. Dus achter de dosprompt, die er uitziet als c:\ intikken deltree windows bij win ME of win 98, bij win 2000 of XP deltree winnt intikken.

• Waterlelie
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Ik Moet gewoon even wat zeggen want wat Hier allemaal gezegt wordt :z

Eerst proberen of die opstart nmet het nieuwe mobo +proc
DAN pas formaterren als blijkt dat de boel niet goed werkt

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Ik heb laatst geformatteerd en toen win9x geinstalleerd.. alleen maar errors en bsod's :'( lijkt me slim om Windows XP of 2k erop te zetten..

Verwijderd

Topicstarter
ja daaag, dan kan ik geen enkel spel spelen :(

maar moet ik nou van te voren wel of niet een backup maken?

• Waterlelie
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Op maandag 08 april 2002 21:05 schreef jcross het volgende:

Ja, savegames, downloads ff op andere partitie zetten, anders moet je hem weer helemaal ombouwwen als blijkt dat ie niet gaat draaien in de nieuwe config

ps. mohaa werkt prima met xp hoor, wel ff de nieuwste drinvers downen

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ga je me nu vertellen dat je nu GEEN backup hebt? |:(

Je hebt twee soorten computer gebruikers. Zij die veel belangrijke data kwijt zijn en zij die dit binnenkort gaan meemaken. Je moet ALTIJD backups maken

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al drie jaar geen back-up gemaakt, en is er nooit iets gebeurt omdat ik altijd heel voorzichtig doe :) ben namelijk superbang iets te verliezen

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen enkel spel spelen in Win2K en WinXP :?

Man, het lukt me zelfs om DOS dingen in de command line van XP opgestart te krijgen :+

En van die backups... daar heb je een erg handig hulpmiddeltje voor: de CDRW. Ik heb er 2, elke week gooi ik eentje weer vol met m'n documenten en andere belangrijke zooi. Zo kan ik alles 2 weken terugzetten als het moet en is het erg handig als ik in een zatte bui iets lomps doe :z

edit:

* dion_b heeft maar daad bij woord gevoegd- CDRW is momenteel aan het branden (ook een reden om voor 2K/XP te gaan- probeer maar tegelijk te surfen, branden en MP3 te luisteren op een Win98 systeem >:) )

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 21:53 schreef jcross het volgende:
ik heb al drie jaar geen back-up gemaakt, en is er nooit iets gebeurt omdat ik altijd heel voorzichtig doe :) ben namelijk superbang iets te verliezen
Totdat je een programma installeert wat de hele handel overhooptrekt........
Dat is mij dus een keer gebeurd, kostte me drie dagen werk om alles weer terug te zetten en aan de gang te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ok, ik zal dan idd wel ff backupje maken, zodat ik in het ergste geval kan formatteren.
Maar als ik ga formatteren, welke os kan ik daarna beter installeren?? xp of 2000?? of toch maar weer win 98, ik speel namelijk ook nog wel vaak "oudere" spellen zoals Half-Life, elastomania ;) :Z , en ik vind het toch wel irri om dan steeds allemaal patchen enzo te installen. Verder kan ik dan m`n xp volgens mij ook niet meer op internet, ik heb namelijk kabel van casema (wanadoo) :r (wel de snelle versie gelukkig :), gaat zo`n 70 kb p/s), maar dat programma om op internet te komen (inbel proggie) werkt niet op xp had ik gehoord :(, dus.. :(

--
en kon iemand me ook nog helpen met een par vraagjes over upgraden??? zie [topic=461133/1/25]

• 3steps667
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04-2022

3steps667

Denk toch eens na man!

inbellen bij een kabelverbinding? lijkt me sterk

Shit doesn't happen. Shit is made by assholes.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 09 april 2002 10:57 schreef jcross het volgende:
hmm, ok, ik zal dan idd wel ff backupje maken, zodat ik in het ergste geval kan formatteren.
Maar als ik ga formatteren, welke os kan ik daarna beter installeren?? xp of 2000?? of toch maar weer win 98, ik speel namelijk ook nog wel vaak "oudere" spellen zoals Half-Life, elastomania ;) :Z , en ik vind het toch wel irri om dan steeds allemaal patchen enzo te installen. Verder kan ik dan m`n xp volgens mij ook niet meer op internet, ik heb namelijk kabel van casema (wanadoo) :r (wel de snelle versie gelukkig :), gaat zo`n 70 kb p/s), maar dat programma om op internet te komen (inbel proggie) werkt niet op xp had ik gehoord :(, dus.. :(

--
en kon iemand me ook nog helpen met een par vraagjes over upgraden??? zie [topic=461133/1/25]
Half-Life :?

Dat ding is zelfs draaiend te krijgen onder Win NT4.0 Workstation (ga maar eens een avondje bij de LSVb kijken >:) )
Verder lijkt me dat dat 'inbelprogrammatje' een instelprogrammatje is als het echt kabel betreft en dan kun je ook gewoon met de hand de juiste waarden invoeren.

* dion_b had ook Chello m. XP voordat die lui het ondersteunde. No problem :7

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Kunje niet met PC-Gost een backup maken en proberen om dat terug te zetten :?

Ik zal wel onzin praten, maar goed ik probeer alleen maar ideeen aan te dragen :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 09 april 2002 11:25 schreef metalass het volgende:
Kunje niet met PC-Gost een backup maken en proberen om dat terug te zetten :?

Ik zal wel onzin praten, maar goed ik probeer alleen maar ideeen aan te dragen :)
Neuh, het probleem is de chipset drivers. Met Ghost neem je de oude alleen mee. Het is een klassieke fout die instabiele systemen bij luie systeembouwers veroorzaakt.

Oslik blyat! Oslik!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op maandag 08 april 2002 21:53 schreef jcross het volgende:
Ja en je hebt ook geen gordels en goede remmen in je auto nodig omdat JIJ heel voorzichtig rijdt. En natuurlijk heb je ook geen brandverzekering omdat jij je huis nooit bewust in brand steekt. Een sprinkler installatie in een hotel? Hoeveel hotels branden er nu eigenlijk af.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• tupolev141
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07-2023

tupolev141

Vlaams rund

Ik had eens mijn Win98 schijf overgezet van een ASUS KT133A (socket A)met Radeon naar een Abit KX133 (Slot A)met GeForce omdat ik de socket A verkocht. Een chipset downgrade dus >:). Nou, dat heb ik geweten hoor :D.

Gelukkig had ik wél een backup en scheid ik duidelijk werkprogrammas (C schijf), games (D schijf), en bestanden(E schijf) zodat het lekker makkelijk backuppen is en ik me niet dood moet zoeken naar documenten. Bovendien houd ik een document bij van alle programmas die geinstalleerd zijn plus alle instellingen van die programmas. Leuk voor als je een splinternieuwe install doet. Je volgt gewoon het lijstje *D

* Insert streetcred enhancing system specs and other toys here *

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 11:15 schreef dion_b het volgende:

Half-Life :?

Dat ding is zelfs draaiend te krijgen onder Win NT4.0 Workstation
Verder lijkt me dat dat 'inbelprogrammatje' een instelprogrammatje is als het echt kabel betreft en dan kun je ook gewoon met de hand de juiste waarden invoeren.
ik ga ook niet upgrade voor HL, maar ik zeg alleen maar dat ik beter niet XP kan installen omdat die niet wat oudere spellen ondersteunt
ik ga upgrade omdat ik mohaa nu niet kan spelen (systemspecs, zie http://got.duck.ath.cx/system/index.php?usr=603)

ik moet echter wel elke keer als ik opstart inbellen (doet ie automatisch :) ):
Afbeeldingslocatie: http://212.204.215.117/wanadoo.jpg
en dat proggie kan je niet in win xp installeren |:( :(

en zou iemand me AUB nog even kunnen helpen met deze (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/461133/1?limit=25) vragen?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 09 april 2002 13:47 schreef jcross het volgende:

[..]

ik ga ook niet upgrade voor HL, maar ik zeg alleen maar dat ik beter niet XP kan installen omdat die niet wat oudere spellen ondersteunt
ik ga upgrade omdat ik mohaa nu niet kan spelen (systemspecs, zie http://got.duck.ath.cx/system/index.php?usr=603)

ik moet echter wel elke keer als ik opstart inbellen (doet ie automatisch :) ):
[afbeelding]
en dat proggie kan je niet in win xp installeren |:( :(

en zou iemand me AUB nog even kunnen helpen met deze (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/461133/1?limit=25) vragen?
Misschien nuttig:

Wanadoo- Hoe maak ik verbinding onder WinXP? en dit nog van hun officiele site.

Tip: eerst zelf zoeken, dan anderen vragen en niet andersom is vaak een veel productievere manier van antwoorden vinden :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
|:( oops, sorry :), ik had zelf ook nog niet echt gezocht omdat ik xp nog niet geinstalleerd had, maar nu weet ik iig dat het wel kan :)
nu nog de antwoorden op [topic=461133/1/25] :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 09 april 2002 14:34 schreef jcross het volgende:
|:( oops, sorry :), ik had zelf ook nog niet echt gezocht omdat ik xp nog niet geinstalleerd had, maar nu weet ik iig dat het wel kan :)
nu nog de antwoorden op [topic=461133/1/25] :)
Ahum, zie daar. Maar leer ff de search te gebruiken, want geeneen van de vragen die je daar stelt is niet 100 keer langs gekomen (letterlijk, ik heb nl wel gesearched :z )

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
op je advies heb ik dus echt goed zitten zoeker naar de volgende vraag: [topic=463304/1/25]
veel dingen gevonden, maar ik sweer het, niks goeds, hoe moet ik dan eigenlijk achter dit soort dingen zelfstandig komen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt ook je harddisk indelen in partities. Zelf heb ik alle installatiebestanden (de \i386 directory van Win2K en alle broodnodige drivers en een aantal leuke BIOS'jes) op C staan. Op D staat de hele besturingssysteem met geinstalleerde programma's. Op E, F en G staan downloads, zooi, backups en games.

Als ik een mobo upgrade zou doen, dan hoefde ik alleen D te formatteren, zo blijven mijn belangrijke data intact :7

Verwijderd

Ik denk dat wat hierboven gezegd wordt, de beste oplossing is, dat ik daar zelf niet opgekomen ben |:(

Maar ik zou dit zeker aanraden :)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Op maandag 08 april 2002 20:39 schreef jcross het volgende:
wat is deltree?
Jullie verwende kutnesten hebben alleen maar met Windoos zitten werken waardoor jullie de basis dingen uit de oertijd niet meer eens leren !! :P

dikzak

Verwijderd

Inbellen op een kabelverbinding?
Je bent een kletser als je het mij vraagt.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 09 april 2002 22:48 schreef flippie.ff het volgende:
Inbellen op een kabelverbinding?
Je bent een kletser als je het mij vraagt.
Mwoah, jcross is typisch eerst zeiken, dan pas zoeken, maar ik zou hem hier de voordeel van de twijfel geven- Casema deed wel de raarste dingen, waar Wanadoo nu ook mee opgezadeld zit.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1