Toon posts:

Freesco als webserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste GOTterz..

Ik heb Freesco 0.2.7 als router en i-net sharing draaien via een HD van 120 MB...hij werkt perfect als chello werkt :)

Nu is mijn vraag hoe ik een aantal html files van diskette naar mijn /www map in freesco krijg

iig tnx

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:10

Super_ik

haklust!

diskette erin,
#mount /dev/df0 /mnt/floppy
#cp /mnt/floppy/* /www
#umount /dev/fd0

zoiets :?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
zet er gewoon een ftp server op.. kun je via ftp je bestanden overtanken, gaat heel wat makkelijker dan met een diskette..

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

• Diskette mounten
• Bestanden kopiëren
• Diskette umounten

Het mounten is nog het lastigst. Draai eens het commando 'mount /dev/fd0'. Vervolgens kopiëren met het commando 'cp /mnt/floppy/* /www' (eventueel iets anders in plaats van /mnt/floppy, zie de FAQ hiervoor). Dan umounten: 'umount /dev/fd0'.

Als dit is wat je bedoelt dat raad ik je aan om even de FAQ van NOS te lezen, daar staat een heleboel informatie in over bijvoorbeeld mounten.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
mmh wilt niet echt lukken..

- ik heb een index.html op flop met een map met meerdere files
- die moet in de /www@ map in Freesco ...
- voorgaande heb ik geprobeert alleen zegt die dan : No such file or directory

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Zou je even op een rijtje kunnen zetten welke commando's je allemaal precies geeft en welke resultaten je daarvan terugkrijgt? Misschien dat iemand daar dan de fout uit kan halen.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 19:39 schreef odysseus het volgende:

• Diskette mounten
• Bestanden kopiëren
• Diskette umounten

Het mounten is nog het lastigst. Draai eens het commando 'mount /dev/fd0'. Vervolgens kopiëren met het commando 'cp /mnt/floppy/* /www' (eventueel iets anders in plaats van /mnt/floppy, zie de FAQ hiervoor). Dan umounten: 'umount /dev/fd0'.

Als dit is wat je bedoelt dat raad ik je aan om even de FAQ van NOS te lezen, daar staat een heleboel informatie in over bijvoorbeeld mounten.
heb gedaan wat je zei. Bij 'mount /dev/fd0' krijg ik :

Usage : Mount
blablabla
flags:
blabla
enz

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Heb je de FAQ al gelezen? Daarin staat een heleboel over de theorie achter het mounten. Daarmee zou je zelf het goede commando moeten kunnen uitvogelen. Het zal waarschijnlijk iets worden als 'mount -t vfat /dev/fd0 /mnt/floppy'.

Pagina: 1