[CM] Halve Casemod Pics + Case vraag

Pagina: 1
Acties:

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:51
Dit zijn pics van mijn case mod, nou ja een echte case mod is het neit. Ik heb de volgende dingen gemod:
* Aan de zijkant "AMD Athlon" gespoten
* Frontpanel verbouwd tot fan schakelpaneel met leds
* Gaatje geboord voor m'n IRDA connector
* Luchttunnel (kartonnen buis met fan + koelblok voor omhoogblazen lucht) gemaakt zodat de koude lucht van buiten de kast naar het midden van de kast wordt gebracht.
* 2x extra fans geplaats (uit 2 oude voeding gesloopt)

Pics:
Binnenkant
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2441981686

Voorkant
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2768724236

Zijkant
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2742623510

Nu had ik nog even een vraagje, ik heb deze kast op de HCC beurs gekocht, nu is net vorige week m'n voeding zomaar ontploft, daarbij heeft hij m'n videokaart en de ledjes in het frontpanel gesloopt maar ik weet niet wie de fabrikant is van deze kast. Ik heb inmiddels wel een nieuwe voeding maar wil toch een klacht indienen bij de fabrikant.
De vraag: Wie herkent deze kast en/of weet wie de leverancier is? Ik heb al gebeld naar het bedrijf dat op het bonnetje stond maar dat bedrijf is failliet gegaan werd mij verteld. :(

Verwijderd

nice mod ! :)

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

Dat logo is echt :9~

Verwijderd

mooiste AMD ATHLON mod die ik heb gezien, Echt strak gedaan

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Op maandag 08 april 2002 19:37 schreef Miklo1980 het volgende:
mooiste AMD ATHLON mod die ik heb gezien, Echt strak gedaan
Vind je?

Wel netjes gedaan hoor vooral het logo maar hij is nog niet echt speciaal.

Verwijderd

w00t heel netjes!!

En voor je probleem: Ombudsman, Kassa, OokDatNog??

• kutkip
  • Laatst online: 25-03 23:04
Mooi behang :+ :D

De rest ook hoor ;)

Verwijderd

Wie herkent deze kast en/of weet wie de leverancier is? Ik heb al gebeld naar het bedrijf dat op het bonnetje stond maar dat bedrijf is failliet gegaan werd mij verteld.

dit wil die weten hoor mensen

neej dat weet ik niet sorry!

• jjbstolk
Op maandag 08 april 2002 19:40 schreef NextGeneration het volgende:
w00t heel netjes!!

En voor je probleem: Ombudsman, Kassa, OokDatNog??
Kassa -> wilde eerst nog 9 andere personen met hetzelfde probleem ;)
Op maandag 08 april 2002 19:42 schreef T-Mug het volgende:
Wie herkent deze kast en/of weet wie de leverancier is? Ik heb al gebeld naar het bedrijf dat op het bonnetje stond maar dat bedrijf is failliet gegaan werd mij verteld.

dit wil die weten hoor mensen

neej dat weet ik niet sorry!
Het kan best zijn dat er andere mensen die kast hebben gekocht op de HCC of ergens anders, hij was nl. maar 125 gulden dus wel een aardige prijsje.

• Irby
  • Laatst online: 18:51
Mm, ik heb dezelfde kast, ook voor 125 gulden, dus het bedrijf is failliet? Mooi is dat :( Nu maar hopen dat mijn voedig niet gaat ontploffen...

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• jjbstolk
Op maandag 08 april 2002 19:47 schreef hccer het volgende:
Mm, ik heb dezelfde kast, ook voor 125 gulden, dus het bedrijf is failliet? Mooi is dat :( Nu maar hopen dat mijn voedig niet gaat ontploffen...
Kijk maar uit!

Het gekke was dat ik er niks bijzonders mee deed, hij stond net een paar dagen open, dus een warmte probleem was het niet, m'n pc stond 10 minuten aan en toen PATS( + stank en rook) en over was het.

Hij heeft gelukkig niet m'n moederbord gesloopt maar wel erg vaag m'n videokaart gemold. Hoezo ik dat vaag vind? M'n videokaart zit op m'n moederbord en krijgt op die manier ook z'n stroom via het moederbord dat niet beschadigd raakt.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

nice :P

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Irby
  • Laatst online: 18:51
Op maandag 08 april 2002 19:52 schreef jjbstolk het volgende:

[..]

Kijk maar uit!

Het gekke was dat ik er niks bijzonders mee deed, hij stond net een paar dagen open, dus een warmte probleem was het niet, m'n pc stond 10 minuten aan en toen PATS( + stank en rook) en over was het.

Hij heeft gelukkig niet m'n moederbord gesloopt maar wel erg vaag m'n videokaart gemold. Hoezo ik dat vaag vind? M'n videokaart zit op m'n moederbord en krijgt op die manier ook z'n stroom via het moederbord dat niet beschadigd raakt.
Ik ga echt dood als mijn videokaart het begeeft door een of andere stompzinnige voeding. Was jouw voeding erg stoffig? Ik heb hem laatst nog even schoongemaakt (fan maakte nogal herrie omdat er nogal wat stof inzat omdat mijn intakefan geen stoffilter had, is niet aan te raden...)

Owja, mooi gespoten trouwens, om even ontopic te blijven ;)
Ik zie dat je je klepje voorin kwijt bent? Of heb je het er gewoon afgesloopt? Ik heb die usb-aansluitingen eruit gehaald, zaten alleen maar in de weg voor de intakefan (als ik nu het klepje open doe voel ik de zuiging van de fan :Y))

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• jjbstolk
Op maandag 08 april 2002 19:58 schreef hccer het volgende:

[..]

Ik ga echt dood als mijn videokaart het begeeft door een of andere stompzinnige voeding. Was jouw voeding erg stoffig? Ik heb hem laatst nog even schoongemaakt (fan maakte nogal herrie omdat er nogal wat stof inzat omdat mijn intakefan geen stoffilter had, is niet aan te raden...)
Ik had hem net 2 weken daarvoor schoongemaakt, al het stof er uit gezogen met een stofzuiger dus die was echt niet stoffig oid.
Owja, mooi gespoten trouwens, om even ontopic te blijven ;)
Ik zie dat je je klepje voorin kwijt bent? Of heb je het er gewoon afgesloopt? Ik heb die usb-aansluitingen eruit gehaald, zaten alleen maar in de weg voor de intakefan (als ik nu het klepje open doe voel ik de zuiging van de fan :Y))
Ik heb het klepjeeraf gehaald, ik heb nl. m'n Logitech Dual Optical Mouse en m'n Compaq Ipaq H3630 voorop aangesloten en dan lag dat klepje daaronder, vond ik niet echt mooi/praktisch, heb klepje gewoon opgeborgen.

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
erg mooi gespoten :)
aleen herken ik je kast niet, veel suc6 met het vinden van de fabrikant.

• jjbstolk
Nog even een vraagje, links van m'n processor heb ik 2 fans hangen, de onderste blaast lucht de kast in en dan bovenste zuigt lucht uit de kast weg.

Is dit slim? Wat zouden jullie doen?

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

[quote]
inmiddels wel een nieuwe voeding maar wil toch een klacht indienen bij de fabrikant.
De vraag: Wie herkent deze kast en/of weet wie de leverancier is? Ik heb al gebeld naar het bedrijf dat op het bonnetje stond maar dat bedrijf is failliet gegaan werd mij verteld.
[quote]

Das lekker jammer voor je... ik heb zo iets ook gehad, nam 2 hdds mee, me mobo enz enz... leuk he als je een nieuwe pc koopt, en dat daar dan een foute voeding in zat (hdds enz had ik... dus geen garantie >:( ) vergoeden ze ook niet btw... das gewoon jammer..

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• jjbstolk
het is zeker erg jammer, maar ja het is neit anders. Ach en ik heb nu een lekkere stille voeding, die vorige maakte nogal wat lawaai dus als ik de extra fans uitzet kan ik prima slapen met dat geluid.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 23:17
dat dat bedrijf failliet is gebeurd volgens mij wel vaker. particulieren richten een bv op, verkopen junk(nofi) op de beurzen, dan gaat de bv "over de kop" en hop een week later hebben ze een nieuwe bv opgericht die precies hetzelfde verkoopt, zelfde administratie etc.

• jjbstolk
Op maandag 08 april 2002 22:08 schreef bolleh het volgende:
dat dat bedrijf failliet is gebeurd volgens mij wel vaker. particulieren richten een bv op, verkopen junk(nofi) op de beurzen, dan gaat de bv "over de kop" en hop een week later hebben ze een nieuwe bv opgericht die precies hetzelfde verkoopt, zelfde administratie etc.
Ja klopt ja maar goed, ik het het toch wel een mooie kast en zeer fijn om mee t werken dus maakt het me niet zo heel veel uit, hij kostte tenslotte ook maar 125 gulden. M'n huidige voeding ksote me al 65 euro dus tja dan kan het ook niet anders dat er een brakke voeding in die kast zat, hoe kan hij anders ook zo goedkoop zijn he?!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 17:32
Wel een bruut logo van AMD zeg!!

Hoe heb je dat gemaakt!?
Of zat dat er al op toen je hem kocht?

iRacing Profiel

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Sorry hoor maar door die pics lijkt het echt alsof dat amd logo op die zijkant pure fotosoep is...
Als het niet zo is dan is ie zeker geslaagd.

Samen staan we sterk!

Verwijderd

Coole mod :)

Ik heb ook diezelfde kast op de HCC gekocht dus ik hoop maar dat die voeding niet dezelfde probs heeft :(

heb je trouwens een intake fan aan die voorkant gemaakt?? en hoe heb je hem zo gemaakt dat die lucht naar binne zuigt want de hele voorkant zit compleet dicht....

• jjbstolk
Op maandag 08 april 2002 22:15 schreef Game-Freak het volgende:
Wel een bruut logo van AMD zeg!!

Hoe heb je dat gemaakt!?
Of zat dat er al op toen je hem kocht?
Ik heb eht logo afgedrukt en toen uitgesneden uit boeklon plastic. Opgeplakt en toen zwart gespoten

• jjbstolk
Op maandag 08 april 2002 22:21 schreef MeTaFa het volgende:
Coole mod :)

Ik heb ook diezelfde kast op de HCC gekocht dus ik hoop maar dat die voeding niet dezelfde probs heeft :(

heb je trouwens een intake fan aan die voorkant gemaakt?? en hoe heb je hem zo gemaakt dat die lucht naar binne zuigt want de hele voorkant zit compleet dicht....
Vanaf de linkerachter kant loopt een buis van karton die zit tegen de achterkant van de kast aan, daar het in de onderste 3 uitsparingen open gelaten, daar komt de luchtvandaan.

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Zoals je die fans hebt geplaatst is inderdaad goeie manier, heb het zelfs ook zo, zeker omdat ik een Zalman koeler heb ik airflow belangrijk!

Verder hele gave mod, ga ook van de zomer mijn case modden, geef ik je wel ff een belletje voor tips ed ( lees RawPeanut heeft 2 linker handen )

Kl*ten van je voeding, kan je niet even kijken op de voeding of er een FCC ID nummer op staat, zo ja, dan moet je me even aanschieten op icq, kan ik wel fabrikant opzoeken....

Canon Digital Ixus V3

• wmeester
  • Laatst online: 16:45
Op maandag 08 april 2002 19:52 schreef jjbstolk het volgende:

[..]

Kijk maar uit!

Als ik die verhalen over stof lees ed. Vraag ik me af of je fan nog wel draaide. En of ie dus niet gewoon overhit is geraakt?
Anders zou het aan de voeding moeten liggen.
Heb je die kapotte voeding nog, anders zou ik daar eerst eens op kijken.
Succes

• jjbstolk
Voor de twijfelaars over de doe-het-zelf gehalte van deze mod:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1361114553

Dit is de onderkant van het logo achter AMD. Die was het slechte gelukt van alle letters. :(

• jjbstolk
Op maandag 08 april 2002 23:35 schreef wmeester het volgende:

[..]

Als ik die verhalen over stof lees ed. Vraag ik me af of je fan nog wel draaide. En of ie dus niet gewoon overhit is geraakt?
Anders zou het aan de voeding moeten liggen.
Heb je die kapotte voeding nog, anders zou ik daar eerst eens op kijken.
Succes
Die fan draaide echt wel, die zit nl. nu als bovenste fan in m'n pc :)

Verwijderd

check ff de binnenkant van je kappen of van je afdekplaatjes of daar een mer in staat.

• OutSIdeR
  • Laatst online: 18:12

OutSIdeR

theworldforizabel.la

Ziet er nice uit man vooral dat AMD logo :P

theworldforizabel.la

• jjbstolk
Op dinsdag 09 april 2002 12:47 schreef glo0mdud3 het volgende:
check ff de binnenkant van je kappen of van je afdekplaatjes of daar een mer in staat.
Ik heb de kast al helemaal uit elkaar gehaald, eht enige wat er opstaan is op sommige plaatsen 5 1/4 of 3 1/2. Dat is echt alles wat erop staat. Ik heb denk ik gewoon pech met die voeding + graf. kaart.

Ik dank jullie allen voor de reactie's! (Stop vooral niet zou ik zeggen ;) )
Pagina: 1