MGE UPS Ellipse, degelijk?

Pagina: 1
Acties:

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 11:49
Doordat hier bij mij thuis regelmatig de elektriciteit uitvalt (men ma die dan weer es een keukenrobot laat kortsluiten bv :)) ,wil ik een UPS kopen. Nu had ik men oog laten vallen op deze:
MGE UPS Ellipse Battery Back-up 500va

Het enigste dat hij moet voorzien van elek is een celeron 433 met 2hd's en een alcatel modem. That's it, dus die 500va(280Watt) zou wel voldoende moeten zijn. Maar is deze Ellipse degelijk? Of kan ik beter een ander type/merk nemen.
Volges mij wel, hij houdt volges mij de elektriciteit mooi constant(volges de site), is met ofwel seriele of usb te besturen... maar ik ken niet veel van UPS-systemen dus meby zit ik er wel helemaal naast :)

Verwijderd

Ik heb zelf de MGE pulsar EX 15 een oudje van 1500 va
maar ze zijn wel heel degelijk ( heb hem voor 50 euro op de kop getikt) mijn pc`s kunnen er met alles er op en er aan een 45 min draaien :D

das dus inclusief monitor.
voor de beide pc`s alleen haal je wel een dik uur ofzo voor dat ie gaat shutdownen.

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb zelf bij de fabrikant gewerkt in Waddinxveen en het een en ander ook getest. Het enige wat voor kan komen is dat je batterij gaar is; mijn werk was het vervangen van o.a 1800 batterijen bij de Ellipse serie, kijk naar de datum op de verpakking (staat op de sticker) alssie ouder dan een jaar is moet je een ander hebben of kijken of ie nog onder handen is genomen daarna :P Verder wel goeie dingetjes en errug mooi. Wat kost zo'n UPS eigenlijk? Inhoudelijk is t namelijk niet meer dan een printplaatje en een batterij :+

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 11:49
Wel, die ik nu besteld heb kost iets van een 110€.

Moeten de batterijen regelmatig vervangen worden ofzo? Of gaan die eerst een paar jaartjes mee?

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Ik heb een APC 2000 en die gaan 5 jaar mee

Ja ja ja Nee !!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op dinsdag 09 april 2002 15:27 schreef darkske het volgende:
Moeten de batterijen regelmatig vervangen worden ofzo? Of gaan die eerst een paar jaartjes mee?
als ze lang niks staan te doen (lees 1,5 jaar) zijn ze leeg en moeten ze vervangen worden. Als je'er één koopt die niet zolang in het schap heeft gestaan is er niks aan de hand en steek je 'm thuis in het stopcontact en kan jij gaan met die banaan. Dan is er niks aan t handje :)
Pagina: 1