BIOS checksum error

Pagina: 1
Acties:

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Topicstarter
Ik heb een nieuw pc'tje in elkaar geknutseld en ik krijg telkens een bios checksum error. Nu heb ik ondertussen m'n processor, moederbord en geheugen al omgewisseld, maar het helpt niets!!

Ik test de boel nu met alleen mobo, proc, videokaart en geheugen, met alleen de voeding en de fan aangesloten. Heeft dit invloed op de error? Maw, verhelp ik de error als ik de rest ook aansluit? Ik had eerst wel alles aangesloten en toen kreeg ik de error ook, maar nadat ik de boel heb omgeruild heb ik de boel niet mee volledig aangesloten, want ik ben bang om al die moeite voor niets te doen.

Anders ga ik morgen ff terug naar funprice om te boel te laten testen, maar ik wil zeker weten dat ik er zelf niets meer aan kan doen.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
Load setup defaults al eens gedaan?

• ErectionJackson

ErectionJackson

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 19:32 schreef Rendier2710 het volgende:
Load setup defaults al eens gedaan?
Ja, dit kan dus niet. Ik kom het bios niet eens in. :(

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 13:52

Cansu

Cirus the Virus

Bios flashen? Geeft de Bios ook beeps?

Viva la Netherlands!

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
en op F1 rammen als ie die melding geeft. Gaat ie dan ook niet door?

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Waarschijnlijk is je CPU of je geheugen defect, of je CPU wordt zeer slecht gekoeld.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Clear Bios eventjes.. met de Jumper op moederbord en zet hem er GOED op terug :)

Of batterij is leeg, Of die Jumper staat verkeerd ;) dus lees het bijgeleverde boekje eens :D

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• ErectionJackson

ErectionJackson

Topicstarter
Ik heb de boel net nieuw, dus batterij zal wel niet leeg zijn. BIOS flashen al geprobeerd, maar helpt niets. Op F1 rammen ook niet. Ik heb elk onderdeel al vervangen, maar het wil niet baten. Ik heb de PC 1 keer aan de praat gekregen, toen werd de CPU ca. 50 gr. Voor een Pentium4 is dit niet te heet.

Ik breng de boel vanmiddag ff naar Funprice en dan laat ik het testen voordat ik het weer mee naar huis neem :) Ik laat wel even weten hoe het afgelopen is!

• Cansu

Cansu

Cirus the Virus

[topic=432754/1/25]

Staat DE oplossing in volgens de poster. Maar je hebt idd gelijk, laten controlleren die hap. Zit toch garantie op.

Viva la Netherlands!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Topicstarter
Na, uiteindelijk bleek het geheugen dus stuk te zijn. Vervolgens kreeg ik dus weer nieuw spul mee en was dat mobo stuk. Ik had m al omgeruild omdat de vorige ook stuk was, dus dat ging lekker. Toen heb ik hier 20 km verderop maar een MSI mobo gehaald met 256MB RDRAM. Ik kom thuis, mobo blijkt DOA te zijn :( Weer terug.. HET WERKT! Ik ben een hele week bezig geweest met omruilen en eindelijk werkt het! Die winkeliers zullen nu wel een hekel aan me hebben, maar dat boeit niks. Eindelijk loopt de boel en ik ben er erg blij mee! :)

• Cansu

Cansu

Cirus the Virus

Gefeliciteerd. :)

Hoop dat je meer geluk hebt met je volgende "project" cq pc.

Viva la Netherlands!

Pagina: 1