Toon posts:

Hub...werkt, ompluggen naar switch....werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een LAN draaien (S: PIII/256/W2P/10-100Mbit 3xC: PIII/256/W2P/10-100Mbit) via een Edimax 10Mbit hub...werkt perfect geen probleem.
Nu wil ik uitbreiden video server/ file server etc... denk plug om naar 100 Mbit en gelijk maar switch ( Edimax 10/100Mbit/8 poorten)) (ivm video server)...omprikken. en nada :? ...op een client zie ik wel de server en de client, op de server alleen de werkgroep.....rara weet iemand hulp.

Gr. Bas

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 14:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Ik neem aan dat je gewoon kan pingen ?

anders tik je gewoon in \\sharenaam en dan kom je er wel.

Verwijderd

Topicstarter
\\sharenaam levert de melding "\\sharenaam niet toegankelijk, pad niet gevonden" op.
Pingen heeft ook nul resultaat (onbekende host). Ga de switch eens omruilen..misschien dat ie stuk is ? (doh)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 18:10
Zet je netwerkkaarten een op autospeed of op auto duplex (beide mag ook wil wel eens helpen ) want als verkeerd staat vaak wel link maar geen verkeer

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

En als je een ping naar een IP-adres doet? Dit lijkt me geen probleem in de switch maar meer iets met met DNS/WINS/MB/etc

En moet je je switch niet eerst configgen? (hoeft niet bij alle, weet ik, maar misschien moet je bij een configbare switch eerst bepaalde dingen instellen?)

Met of zonder mayonaise?

Verwijderd

Heb je geen VLANs o.i.d. ingesteld? Loop de configuratie van de switch eens na...

Verwijderd

Ga maar een nieuwe switch halen...

HUB = 1 Speed, Alleen 10 of 100 MBit.
Switch = Autospeed 10 en 100MBit door elkaar.

Maar als je HUB 10 MBit was moet je je kabels eerst even cotrolleren..., dan trekken je kables geen 100Mbit..

--- Switch Dood...
Bij een 3Com of Accton switch heb je dan dat een paar poortjes niet werken (elk poortje heeft een eigen segment), goedkope switches gaan meestal compleet dood. (alles in 1 segment. 5-8 ports)

Paradise

Verwijderd

[b]Op donderdag 11 april 2002 18:56 schreef
HUB = 1 Speed, Alleen 10 of 100 MBit.
Switch = Autospeed 10 en 100MBit door elkaar.
niet :)

hub kan ook door elkaar, als je een switching hub heb

en verder zijn de verschillen ook nog anders, hub stuurt naar alle poorten, switch alleen naar de poort waar het heen moet

Verwijderd

Switching Hub <-- daar ga je al!
En een 'Intelligent HUB' kan ook data sturen naar de juiste poorten.
Maar bij een switch is het wel standaard ja.

Ik wou alleen even vertellen dat je niet te lang met die onzin moet knoeien (wordt je alleen maar depri van).

Die shit zet je neer en werkt. (Plug and Play)
Zo niet dan is ie stuk!

Alleen 3Com of Accton doen meestal nog wel iets (op een paar poorten) goedkope shitz geven alleen maar knipperende leds als ze stuk zijn (is dus vaak net alsof ie het gewoon doet) maar er komt dan gewoon geen data meer uit.

Paradise

Verwijderd

wedden dat als je alle netwerkkaarten op 10Mbit half duplex zet dat het wel werkt...

-als dat werkt klinkt het stom maar kijk eens naar je irq's van de netwerkkaarten zijn de geshared met andere apparaten?

al eens eerder gehad in een compaq deskpro

Verwijderd

Topicstarter
Noort5>>

Inderdaad op 10Mbit /hd werkt het helemaal ok....enig idee hoe dit te verhelpen, ik heb niet bepaald vrije IRQ/s meer te vergeven, ideeen?

Gr. Bas

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 09 april 2002 00:01 schreef fetish17 het volgende:
\\sharenaam levert de melding "\\sharenaam niet toegankelijk, pad niet gevonden" op.
Pingen heeft ook nul resultaat (onbekende host). Ga de switch eens omruilen..misschien dat ie stuk is ? (doh)
Die ping met je wel op het IP doen.
Dat die host onbekend is dat is omdat je de netbios naam gebruikte.
Als je hem niet in je netwerkomgeving ziet is er veel kans dat ie die naar ook niet kent ;)
Op donderdag 11 april 2002 19:26 schreef Paradise_ het volgende:
Switching Hub <-- daar ga je al!
En een 'Intelligent HUB' kan ook data sturen naar de juiste poorten.
Maar bij een switch is het wel standaard ja.
Paradise
Een intelligente hub die "ook data sturen naar de juiste poorten." bestaat niet.
Wat wel bestaat is een dual speed hub.
Dat is wat -PiZZaBoeR- bedoelde.
(Switching hubs zijn dual speeds hubs of soms ook gewoon echte switchen. Fabrikanten zijn daar inconsequent in.)

Dual speed hub = een 10 mbit hub segment + 100mbit hub segment met daartussen een bridge.
Op zaterdag 13 april 2002 20:37 schreef fetish17 het volgende:
Noort5>>

Inderdaad op 10Mbit /hd werkt het helemaal ok....enig idee hoe dit te verhelpen, ik heb niet bepaald vrije IRQ/s meer te vergeven, ideeen?

Gr. Bas
Heb je ze al eens geforceerd op 100mbit half duplex ipv autonegation ?
Als dat lukt force ze eens op 100mbit full.
Als ze het op 10mbit Half doen moeten ze op 100mbit ook werken.

Lees ook eens Begroeting onder posts & replies ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Op maandag 08 april 2002 19:24 schreef Knutsel_smurf het volgende:
Ik neem aan dat je gewoon kan pingen ?

anders tik je gewoon in \\sharenaam en dan kom je er wel.
ff kleine update ook \\servernaam\sharename

dat werkt beter dan \\sharename

dat je ze niet in netwerk omgeving ziet hoeft niet meteen te betekenen dat ze elkaar niet zien.

indien je op alle pc's TCP/IP hebt draaien en 1 aangewezen hebt als "gateway" .. dan is het zeer goed om ff te pingen op IP.

voor de rest tja als je dus win98 of hoger gebruikt en alles op auto dhcp zet kan je ze ook pingen .
auto IP config zonder dhcp gaat dan namelijk in zijn werk treden echter geen internet of ander verkeer buiten dat netwerk omdat je geen gateway krijgt.

erhm indien je netbios gebruikt moet je wel de JUISTE netbios instellingen hebben op elke machine en onder win2k en xp staat dat onder NWlink (echter der zijn nog sneaky options die je aan of uit moet zetten met NWLink.. )

dat je switch dood is .. tja .. dat lijkt me sterk maar het kan.

btw Predator autosensing moet voldoende zijn tis immers wat die kaart zelf dedecteert 10 half als dat werkt tja je kan up werken .. maaruh autosensing is handiger .. zeker in deze setup .. auto sensing wil je eigenlijk alleen maar in grotere netwerk uitzetten en overgaan op "manual" omdat je dan beter je "bandbreedte" kan verdelen .. servers zet je op 100 en de clients op 10 zodat je je sneller kan communiceren dan alles op 10 of alles op 100. ;) neem aan dat je het al wist maar ff verklaring c.q voor anderen

Tja vanalles

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 14 april 2002 02:16 schreef vso het volgende:

btw Predator autosensing moet voldoende zijn tis immers wat die kaart zelf dedecteert 10 half als dat werkt tja je kan up werken .. maaruh autosensing is handiger .. zeker in deze setup .. auto sensing wil je eigenlijk alleen maar in grotere netwerk uitzetten en overgaan op "manual" omdat je dan beter je "bandbreedte" kan verdelen .. servers zet je op 100 en de clients op 10 zodat je je sneller kan communiceren dan alles op 10 of alles op 100. ;) neem aan dat je het al wist maar ff verklaring c.q voor anderen
Tuurlijk maar:
Op zaterdag 13 april 2002 20:37 schreef fetish17 het volgende:
Noort5>>

Gr. Bas
Hij doet het wel geforced op 10mbit half.
Echter niet op autosensing.

Tenzij hij vroeger natuurlijk iets anders verkeerd gedaan had :z

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Op zondag 14 april 2002 10:24 schreef Predator het volgende:

[..]

Tuurlijk maar:
[..]

Hij doet het wel geforced op 10mbit half.
Echter niet op autosensing.

Tenzij hij vroeger natuurlijk iets anders verkeerd gedaan had :z
lees .. hmm stand corrected ... sowwy

Tja vanalles

Pagina: 1