• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-03 18:30

OMX2000

By any means necessary...

Topicstarter
Ik ga over 2-3 weken een digitale fotocamera kopen. En ik zit nu te twijfelen tussen de S30 en de 995. Qua prijs verschillen ze weinig, de 995 en S30 kosten respectievelijk 549 en 599 euro. Ik heb hier op Got hele mooie foto's van de S30 gezien, en ik weet ook dat de 995 heel mooie foto's kan maken. Wat kan de S30 niet wat de 995 wel kan? En zijn er voor de S30 ook opzetlenzen te koop?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:56

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Surf eerst een naar een review site zoals:
Digital Photo Review
Digital Camera Resource

Lees daar hun reviews van de 2 camera's door en bepaal na eigen inzicht welke het beste bij jou past. :)

Whatever.

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Wat kan de S30 niet wat de 995 wel kan?
4x optische zoom, flitser met een bereik van 7 meter, 2 cm macro mode. Beide camera's zijn optimaal voor hun klasse. De S30 heeft sublieme ruisonderdrukking en bijna geen last van thermische ruis en is superklein.

De 995 kent zowat alle features buiten een spiegelreflex design en is wat groter dan de S30, en goedkoper. Ik kan niets anders zeggen dan dat beide camera's hoge ogen gooien voor hun prijs! Grappig trouwens dat mensen nooit de moeite nemen concrete informatie te posten.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

s30 voor 599 euro?

ik denk dat je erg laag schat :)

incl. verzendkosten, hoesje, extra batterij en 128 MB. CF kaart (allemaal bijna vereiste accesoires) komt de prijs al snel op 800-825 euro...
vergis je daar niet in...

nog iets...ik raad je niet echt aan om een digicam online te kopen, mocht er iets kapot gaan in de garantieperiode, dan moet je hem wel opsturen (weer verzendkosten) en ben je het een lange tijd kwijt...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Yokozuna
Reken iig maar op 700 euro incl. verzendkosten.

128mb en alle fritsfrats kun je later nog bijkopen.

• OMX2000

OMX2000

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 19:55 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

4x optische zoom, flitser met een bereik van 7 meter, 2 cm macro mode. Beide camera's zijn optimaal voor hun klasse. De S30 heeft sublieme ruisonderdrukking en bijna geen last van thermische ruis en is superklein.

De 995 kent zowat alle features buiten een spiegelreflex design en is wat groter dan de S30, en goedkoper. Ik kan niets anders zeggen dan dat beide camera's hoge ogen gooien voor hun prijs! Grappig trouwens dat mensen nooit de moeite nemen concrete informatie te posten.
Wat bedoel je eigenlijk met "concrete informatie". Ik heb natuurlijk al gekeken op dpreview, en Steve's digicams... Maar ik wil gewoon gebruikerservaringen weten. De coolpix is altijd een beetje een "droomcamera" geweest, en hij is nu dus ook heel erg betaalbaar. De S30 is ook super, hij ziet er lekker uit, en de foto's zijn ook super... Ik heb nog even bedenktijd... Maar hoe meer mensen een mening geven hoe beter...
Op maandag 08 april 2002 21:52 schreef Mooooody het volgende:
s30 voor 599 euro?

ik denk dat je erg laag schat :)

incl. verzendkosten, hoesje, extra batterij en 128 MB. CF kaart (allemaal bijna vereiste accesoires) komt de prijs al snel op 800-825 euro...
vergis je daar niet in...

nog iets...ik raad je niet echt aan om een digicam online te kopen, mocht er iets kapot gaan in de garantieperiode, dan moet je hem wel opsturen (weer verzendkosten) en ben je het een lange tijd kwijt...
Die prijzen zijn wel online prijzen... En op zich vind ik het niet zo;n groot risico om online te kopen. Tegenwoordig is electronica kwalitatief zo goed dat je niet zo snel een slecht exemplaar koopt. En ik weet ook dat hier de traditionele winkels er ook eeuwen over doen om iets gerepareerd te krijgen. Blijft alleen de verzendkosten als nadeel, en daar val ik niet echt over...

• OMX2000

OMX2000

Topicstarter
>:)

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:10
Ik ben wel benieuwd waar jij die S30 voor 599 Euro kan krijgen? Ik weet wel dat als ik um voor die prijs in de winkel zag liggen, ik um meteen zou kopen! :)

Join het GoT Pulse-Team!

• OMX2000

OMX2000

Topicstarter
Check de pricewatch maar eens... Topvision in Luxemburg verkoopt hem voor die prijs...

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:39

Floor-is

5.2

(jarig!)
Collega Daniel heeft een S20 (zegmaar de voorloper van de S30), het is een prima ding, maar meer gericht op 'point and shoot'. Voordeel is wel de batterij, die is eenvoudigweg een tikkie prettiger dn werken met Penlites.

Ik heb een flinke tijd een 990 gebruikt, ik vind het een heerlijke camera, je kan er prima 'point and shoot' mee doen, maar ook ingewikkelder dingen. (Lange sluitertijd, macro-shots, etc. etc.)

Ik zou persoonlijk dan ook voor de Nikon gaan.

Bericht hierboven

• OMX2000

OMX2000

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 11:45 schreef Floris het volgende:
Collega Daniel heeft een S20 (zegmaar de voorloper van de S30), het is een prima ding, maar meer gericht op 'point and shoot'. Voordeel is wel de batterij, die is eenvoudigweg een tikkie prettiger dn werken met Penlites.

Ik heb een flinke tijd een 990 gebruikt, ik vind het een heerlijke camera, je kan er prima 'point and shoot' mee doen, maar ook ingewikkelder dingen. (Lange sluitertijd, macro-shots, etc. etc.)

Ik zou persoonlijk dan ook voor de Nikon gaan.
Weet je ook winkels waar ze lenzen en filters verkopen voor de 995?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:40

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb bijna een jaar lang een Nikon 990 gebruikt (dezelfde cam die Floris later een tijdje heeft gebruikt) en ik ben altijd erg tevreden over die cam geweest. 550 euro is een koopje voor zo'n camera.

• Yokozuna
(Lange sluitertijd, macro-shots, etc. etc.)
Dat kan de S30 ook, dat vind ik geen argument de Coolpix 995 te nemen. Alleen de macro focus mode van de Coolpix995 is beter, maar dat vind ik dus absoluut geen punt om veel prioriteit aan te geven.

Beide camera's zijn erg goed voor hun prijs, alleen de S30 heeft de beste ruis onderdrukking / minste last van thermische ruis. Dat merk je bij normale foto's niet zo goed, maar bij lange sluitertijden wel. Maar dat is ook weer iets, lange sluitertijden gebruik je amper bij gewoon normale vakantie foto's (ik niet iig). Direct voordeel van de S30 is dat hij overal bijna inpast en je hem dus overal zo naar meeneemt. De 995 krijgt wel een 10 van dpreview voor zijn features, dus de perfecte manual camera. Bij de S30 kun je in princiepe ook alles handmatig instellen alleen is de macro focus mode beperkter.

Beide prima camera's, maar ik zou voor de S30 gaan. Omdat het de beste camera is wat betreft de mate van ruis, en daar hecht ik het meeste waarde aan (buiten dan de mogelijkheid tot 100% manual instellingen). De vraag is waar je de camera vooral voor gaat gebruiken... You name it :)

• OMX2000

OMX2000

Topicstarter
Hmmm... Ik kan dus eigenlijk met beide niet verkeerd gaan... Ik denk dat ik in een reguliere winkel even ga checken hoe ze "liggen". En dan kijken wat ik denk dat beter is voor mij...

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op dinsdag 09 april 2002 21:46 schreef OMX2000 het volgende:
Hmmm... Ik kan dus eigenlijk met beide niet verkeerd gaan... Ik denk dat ik in een reguliere winkel even ga checken hoe ze "liggen". En dan kijken wat ik denk dat beter is voor mij...
...en alweer een aankomende S30-gebruiker :z

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Yokozuna
Simpel, de S30 is een stuk kleiner >:)

Heb nix tegen die Nikon's, buiten dat ik ze er gewoon lomp uit vind zien :)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

beide goed.
Ik heb goeie ervaringen met de powershots. sublieme kwaliteit to van hun "gelijke".
Minolta kan echter ook veel goeie dingen. maar die is helaas wat duurder.

Deze 2 zijn beide uitstekent. Flitser op digicam let ik weinig op. Hoe meer flits, hoe kloteriger de foto enzo (ja, ik ben ook beetje fotograaf) 2cm macro is superhandig met plaatjes voor het internet.

btw, optische zoom is 10x zo belangrijk als digitale zoom.
digitale zoom is ongetwijfeld kwaliteitsverlies en optisch een stuk minder.
btw, 2x optisch zoom is al best veel hoor!

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03-2025
Is het lcd goed bruikbaar bij een Nikon 995, want ik neem aan dat de optische zoeker niet veel wordt gebruikt als hij maar voor 85 % nauwkeurig is.

wat ik ook nog wou vragen: zijn er genoeg diafragma's en sluitertijden instelbaar bij deze camera? (bij dpreview stond dat de instellingen van aperture/shutter nu voorbijgestreefd was)

Heeft er ook iemand een idee hoe deze camera presteert tov. een fuji 6900?

• OMX2000

OMX2000

Topicstarter
wil ik ook weten... en ik ben nog steeds aan het "twijfelen"... maar als het goed is nog maar 9 dagen "twijfelen"

Verwijderd

Ik heb zelf de 995 dik een half jaar geleden gekocht voor rond de 2300 gulden. Die prijs is dus heel erg OK voor die camera.
Verder is de body van de Nikon "anders", maar heel erg fijn. Verder: als je zoomt met de lens, dan gebeurt dat allemaal IN de lens, er komt dus niet iets uit. Dat heeft voordelen omdat dan opzetstukken als filters etc. relatief goedkoop zijn (maar nog steeds duur).
Wat beeldkwaliteit zullen ze beide goed zijn. De macro functie van de 995 is indrukwekkend. Een aanrader.

Succes.

• OMX2000

OMX2000

Topicstarter
en jawel hoor weer een S30 eigenaar erbij... Yahooooo.. ik ben zo blij als een kind... moet alleen accu nu opladen...

• Yokozuna
Dit zijn ook de camera's waar ik aan getwijfeld heb, en het is toch de S30 geworden. Gewoon door de sublieme ruisonderdrukking, weinig last van chromatische vervorming, goed batterij verbruik, superweinig last van thermische ruis, supercompact.

De S30, de perfecte compromis tussen grootte, kwaliteit en prijs. Als hij een electronische viewfinder had met dioptrie aanpassing en een wat groter flitsbereik zou ik het bijna de perfecte camera noemen.
moet alleen accu nu opladen...
Er zitten toch standaard batterijen met lader bij ofzo? Hoe zit da. En wel wat foto's posten he! Met alles automatisch :)
Ik heb zelf de 995 dik een half jaar geleden gekocht voor rond de 2300 gulden.
Ja, das 1050 euro. Hij kost nu 580 euro. Is die prijs ECHT zo ja? De macro functie is trouwens ongekend ja (2 cm, zoompje erbij en rara :) ) maarja, om dat punt nou voor prioriteit te geven, macro functie is leuk. Maar we zijn tenslotte geen biologen hier. En voor bloempjes heb je echt geen 1cm macro nodig >:)

Verwijderd

Ik heb ook een s30. Uitstekende camera. Ik heb nog een tip!

op www.topvision.lu kan je veel canon assecoires kopen tegen zeer scherpe prijzen.

• OMX2000

OMX2000

Topicstarter
ik heb dus de "fout" gemaakt om hem in een gewone winkel te kopen... 799 euro... maar ik kan hem wel verzekeren, zodat ie 3 jaar lang kosteloos gerepareerd wordt

Ik heb Dane-Elec geheugen besteld, ze wilden me daar Sandisk aansmeren voor een belachelijk hoge prijs. Nu nog een extra batterij en ik ben weer helemaal blij...

Verwijderd

Overigens zie ik in Gezinsbode (Groningen) een zogename stunt aanbieding van de Nikon 995 voor 435 Euro bij Steenmeyer (Herestraat) Volgensmij is dat voor in-de-winkel prijzen heel scherp. Ben er nog geweest, maar ja die Nikon 995 blijft een bakbeest.

Ik ga daarom dus de S30 bestellen voor 599 euro (excl. verzendkosten) bij Topvision. (Klopt het dat daar al wel de 'standaard' accu lader bij zit?)

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-03-2025
Zijn er ook mensen hier die ipv deze twee de Minolta s404 hebben overwogen, en zo ja waarom is deze het niet geworden?! Ik ben namelijk wel gecharmeerd van dat ding...

..maar ben er nog steeds niet uit welke digicam ik nou zal nemen.

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:33

Borry

prutsen is mijn leven

Het voordeel van de Nikon is dat hij een kantelbare lens heeft zodat als je foto's laag bij de grond of hoog boven andere mensen wilt nemen je toch nog gewoon op het schermpje kunt kijken.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Pagina: 1