Toon posts:

oclocken geforce mx tot hoever?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik hep een prophet 2 mx
nu wilde ik hem wat hoger laten lopen, maar ik wilde geen extra koeling erop plakken

tot hoever kan ik dan gaan?

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
200/200 met mazzel 210/210

Verwijderd

Zie hieronder. Het overklokken van de Core Clock heeft weinig effect en kan zelfs de fps nadelig beinvloeden. Het geheugen natuurlijk wel zo hoog mogelijk!

Verwijderd

Hoii,

Ik heb een Asus V7100T
en heb daar een 486 fan opgezet,
en die V7100 draait op Core 220 en RAM 240.
ik snap nie hoe het kan maar hij doet het prima op die Snelheid.
--------------
Een Trage Celeron 433 @ 585

Verwijderd

Mijn Asus V7100 loopt op 185/225 met extra koeling op de mem chips.

Hij gaat tot 235, maar dan artifacts en onzin.

Verwijderd

200/200 lukt bijna altijd, en hoe meer geluk hoe hoger je komt :)

-------
Van veel bier worden anderen mooier !

Verwijderd

ik heb een asus v7100 t op 210-200 draaien met een slotcooler eronder en als mn kast een betere airflow heeft dan ga ik hem weer verder opschroeven.
Maar nu draait hij lekker :)

Verwijderd

200/210 met slotcooler :)

Verwijderd

Topicstarter
op 200 dat wil zonder koeling?

Verwijderd

Waarmee clocken jullie je kaarten over, welk proggie. / URL?

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-08 20:43
ik weet niet, maar misschien gebruiken ze de overclock util die bij de reference drivers ingeragt zit...een speciaal tabblad is daar voor
moet je de cool bits reg ff installen :)

PVoutput

Verwijderd

ik wilde net een post gaan zeten over een programma waarmee je je videokaart kan laten overclocken en wilde gaan vragen tot hoever ik kon gaan met een GeForce2GTS , zonder dat ik nog moet extra gaan koelen!

het programma stond toevallig vandaag op tweakfiles.com en heb 't plaatje ff gecopieerd.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakfiles.com/screenshots/v/vcontrolb.jpg

link: http://www.tweakfiles.com/video/vcontrol.html

Verwijderd

Topicstarter
ik wilde powerstrip gaan gebruiken

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
hier kan je denk ik de meeste antwoorden wel vinden.

Ik heb zelf een ASUS V7100T, draait prima op 210/210. Ik heb het idee dat de meesten dat wel halen.

Wat betreft je Prophet kaart: Als je de retail versie hebt zit je gebakken, want die heeft 5.5 ns (dacht ik?) geheugen. Daar moet je zeker 210, en waarshijnlijk zelfs hoger mee kunnen halen.
Heb je de OEM versie, dan heb je geheugen van 7ns, veel minder goede kwaliteit dus, en zal je ook niet zo ver komen met overklokken. Ik weet niet tot hoever ze meestal gaan, maar da's een kwestie van proberen.

Het is niet zo dat je je videokaart gelijk zal slopen als je hem overklokt. Die dingen branden echt niet door. Het enige wat er gebeurt als je hem te ver overklokt is dat het beeld 'gescrambled' wordt. Stippen, vlekken, noem het maar op. En dan schroef je de boel dus weer een stukkie terug, net zolang tot je het randje hebt gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het van weekend allemaal ff gaan proberen

hep wel de retail ja :)

Verwijderd

Ditto hier, heb nog niet echt max/max gekeken etc, maar wel een verschil in 3dMark 2000 van 4350 -> 4950

Hercules Prophet2 MX Duron 600@600.

210/220 vond die niet zo fijn (artifacts)!

Toen had ik maar wat "underclocked", (draai nu op 200/210). Moet nog ff kijken wat wel en niet kan, en voor hoelang precies etc. :)

PS wel vreemd dat UT zo vreemd draait. zelfs met 30 fps schokt ie af en toe....winblows maar eens opnieuw installeren.....(diepe zucht wegens 3 gieg aan
"vreemde" bestanden die nog uitgezocht moeten worden.....)

[edit] Oh ja, ik heb een slot koeler (1 slot) en aan het gedeelte dat over is een 486 koelertje (was toch al antiek) over de memblokjes. Dat fannetje schilde al zo'n 2 graden in mijn kast.

4 uur met koe op achtergrond "Jurasic park" demo (die nVidia demo met die 4 verschillende dino's, ben ff naam kwijt) aan:
cpu: 44 graden
mobo: 34 graden
Pagina: 1