Toon posts:

Canopus DVStorm of Pinnacle Pro 1?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het informeren voor een goede vriend. Hij maakt films met een videocamera (zowel analoog als digitaal)en wil deze via de PC gaan bewerken. Welke capture-kaart kan hij het beste aanschaffen? Wat is het voordeel van de Canopus DVstorm t.o.v. de Pinnacle Pro1.
Een steadyshot functie mag eigenlijk niet ontbreken. Deze zit natuurlijk wel op zijn videocamera, maar die is onvoldoende als hij filmt vanaf een bootje.
Zijn films zal hij waarschijnlijk gaan bewerken met Adobe Premier 6 of is er een beter programma voor?

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

hoi, ik heb sinds een tijdje dv storm hier staan en ik moet zeggen, hij werkt perfect. het grootste verschil volgens mij boven de pinnacle, maar ik weet het niet zeker is;

de dvstorm heeft meer realtime effecten
de dvstorm is processor afhankelijk, dat is als je een langzame pc hebt irritant, maar mocht je over een jaar een p5-3ghz kopen dan heeft hij nog meer effecten realtime en nog meer videosporen realtime.
de dvstorm is uit te breiden met een mpeg2 kaart (600 euro) dan kan hij realtime mpeg2 coderen en decoderen, handig voor je eigen dvd's

Laten we lekker link gaan doen...

Verwijderd

Ik werk nou al een hele tijd met de canopus familie en ben er erg tevreden over!
Eerst een tijd met de REX gewerkt nu de REX MX. Perfecte kaart!
Nu al een hele tijd met de storm! Waar ik met de storm heel blij mee ben is dat je realtime photoshop lagen kan gebruiken! En dat je verschillende filters wel te verstaan canopus filters realtime kan gebruiken(24 bij de storm).
De hardware matige codec die de storm gebruikt is ook zeker een voordeel (maar krikt de prijs aardig op( ook daarom is de dv 500 een stuk goedkoper)). Als je nog meer vragen hebt over de strom moet je ze nog maar stellen ik weet niet wat je nog meer wilt weten!

Owh sorry zie nu pas dat je het niet over de DV 500 had maar de Pro 1

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik vind de Pro 1 een stuk mooiere kaart.. Stabieler, en meer Realtime Effecten.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©