Toon posts:

flash -> welk programma om te beginnen?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag beginnen te werken met een flash programma. Welk programma is nu het gemakkelijkste voor een beginner, om zo goed flash te leren?

Alvast bedankt

Verwijderd

Swish 2.0, helaas niet gratis :)

Verwijderd

Om flash te leren heb je flash nodig....
Swish en anderen zijn 3rd party tools, die het echt niet kunnen benaderen....dus dat word de trial download.....

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03-2025

BitBit3r

Lid

Flash is zelf erg makkelijk om te leren... Gewoon de tutorials volgen en daarna mee beginnen te rommelen...

Wat er ook gebeuren moogh...

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt!

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 18:42 schreef Dice-Rox het volgende:
Swish 2.0, helaas niet gratis :)
Op dinsdag 27 november 2001 13:05 schreef XangadiX het volgende:
[..]

Swish is naar, swish is voor mensen met haast of voor mensen die niet kunnen flashen. Swish is geen flash, swish is nep. Als je swish gebruikt ziet iedereen dat je swish gebruikt en swish is naar, dus jij bent ook naar als je swish gebruikt en dan ziet iedereen ook nog dat je naar bent, dus dan vind iedereen je ook naar als je swish gebruikt. De mensen die swish gemaakt hebben moeten chemisch gecastreerd worden, want ze zijn naar en werken waarschijnlijk op een macintosh. Swish mag niet. Swish kan niet. Gebruik nooit swish.
>:)

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 19:21 schreef Seraph het volgende:

[..]

[..]

>:)
Owwwww....computer rasisme :)....neej, swish IS naar!

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 18:39 schreef boffers het volgende:
Ik wil graag beginnen te werken met een flash programma. Welk programma is nu het gemakkelijkste voor een beginner, om zo goed flash te leren?

Alvast bedankt
flash/help/lessons! en gaaan!! >:)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Van die lessons leer je idd :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op maandag 08 april 2002 18:50 schreef BitBit3r het volgende:
Flash is zelf erg makkelijk om te leren... Gewoon de tutorials volgen en daarna mee beginnen te rommelen...
W8 ff,... Bwhahahah sorry ik vind je sig een dikke 10 waard. Lekker droog :+

edit: oeps sorry voor deze onzin post. Ik d8 dat het HK was |:(

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Geen abnormale vraag vind ik het. ;) Maar toch wel een grappige. Flash is zo populair geworden dat het een werkwoord is geworden. Zo van: "He schat, vandaag geen film, ik ga Flashen."
Maar uiteraad! Als je Flash wilt maken moet je Macromedia Flash hebben. Natuurlijk kun je ook andere progs daarvoor gebruiken maar dat is niet aan te raden, behalve dan als je iets heel simpels wilt. Ok ok, je hebt ook nog Toonboom en Livemotion...

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 23:18 schreef Cool_Duck het volgende:
Geen abnormale vraag vind ik het. ;) Maar toch wel een grappige. Flash is zo populair geworden dat het een werkwoord is geworden. Zo van: "He schat, vandaag geen film, ik ga Flashen."
Maar uiteraad! Als je Flash wilt maken moet je Macromedia Flash hebben. Natuurlijk kun je ook andere progs daarvoor gebruiken maar dat is niet aan te raden, behalve dan als je iets heel simpels wilt. Ok ok, je hebt ook nog Toonboom en Livemotion...
Livemotion 2 is dan ook de enige die ook maar een beetje in de buurt komt....

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb hier een boek, "snelgids - flash 5", en die is erg makkelijk om mee te beginnen. maar het is echt de basis zeg maar en niks meer.

oh ja swish is voor luie mensen (zoals ik) errug geschikt

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Al die andere programma's zijn niet nodig vind ik, Flash zelf ik makkelijk genoeg. Gewoon de trial versie downloaden en de lessons allemaal nauwkeurig doorlopen. Dan kan je alle dingen zelf maken die in de andere programma's voor je gedaan worden. Maar dan wel preciezer etc. Het kost je echt niet meer dan 2 avondjes.

Voor de ingewikkelder dingen bestaat er natuurlijk de help en talloze sites. Dus gewoon voor Flash zelf gaan!

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 23:57 schreef narotic het volgende:
Voor de ingewikkelder dingen bestaat er natuurlijk de help en talloze sites. Dus gewoon voor Flash zelf gaan!
En hiero natuurlijk...als je netjes de tut's doorloopt, zelf wat pielt, en iets lukt echt niet.....we staan hier open voor vragen...

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 23:46 schreef B-Top het volgende:

[..]

Livemotion 2 is dan ook de enige die ook maar een beetje in de buurt komt....
Nou je hebt misschien gelijk, maar ook weer niet. Want heb je ToonBoom Studio al gezien? http://www.computerarts.co.uk/reviews/review.asp?id=941&order=date
Nou ik heb het hier dan vooral over animatie. Op multimedia gebied is er maar 1 programma, Flash natuurlijk.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Helemaal geen flash of plaatjes gebruiken :) Design is voor mietjes ;)

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 01:36 schreef raptorix het volgende:
Helemaal geen flash of plaatjes gebruiken :) Design is voor mietjes ;)
Zegt ie in /13, waarmee die een popularity -2 verdiende :)

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 00:29 schreef Cool_Duck het volgende:

[..]

Nou je hebt misschien gelijk, maar ook weer niet. Want heb je ToonBoom Studio al gezien? http://www.computerarts.co.uk/reviews/review.asp?id=941&order=date
Nou ik heb het hier dan vooral over animatie. Op multimedia gebied is er maar 1 programma, Flash natuurlijk.
Ja, maar da's toch meer voor broadcast animatie?

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Volgens mij vergeten sommigen hier dat Swish perfect is voor een eenmalig introtje/menutje/filmpje voor één of andere hobbysite, en dat het in zo'n geval helemaal niet rendabel is om Flash te gaan zitten leren enkel voor zoiets.

Volgens mij heeft de helft van de mensen die hier Swish staan af te kraken er nog nooit langer dan 10 seconden mee gewerkt, aangezien er nog best iets leuks mee te maken is als je de standaard effecten links laat liggen. En alles nog beter dan drukke actionscript-menu's met random bewegende achtergronden >:). Liever een intro met standaard effectjes die ik direct voor mijn neus krijg dan derbauer waarbij ik zelfs voor de preloader nog moet laden ;).

Als je echter als doel hebt uiteindelijk Flash te leren kan je idd beter direct goed beginnen. Is dat niet het geval dan moet je ff zoeken naar een recente CT! of CIdee want daar staan enkele alternatieven beschreven.

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 10:12 schreef Nelis het volgende:
Volgens mij vergeten sommigen hier dat Swish perfect is voor een eenmalig introtje/menutje/filmpje voor één of andere hobbysite, en dat het in zo'n geval helemaal niet rendabel is om Flash te gaan zitten leren enkel voor zoiets.

Volgens mij heeft de helft van de mensen die hier Swish staan af te kraken er nog nooit langer dan 10 seconden mee gewerkt, aangezien er nog best iets leuks mee te maken is als je de standaard effecten links laat liggen. En alles nog beter dan drukke actionscript-menu's met random bewegende achtergronden >:). Liever een intro met standaard effectjes die ik direct voor mijn neus krijg dan derbauer waarbij ik zelfs voor de preloader nog moet laden ;).

Als je echter als doel hebt uiteindelijk Flash te leren kan je idd beter direct goed beginnen. Is dat niet het geval dan moet je ff zoeken naar een recente CT! of CIdee want daar staan enkele alternatieven beschreven.
Ik doel ook niet echt op het werken met Swish maar eerder op die veels te langzame blurrende woorden, je ziet gelijk dat het Swish is als je je interesseert voor webdesign/programma's en als je je daar niet voor interesseert lijkt het me dat je er ook niet op zit te wachten.

Nou moet ik je wel gelijk geven in het geval DerBauer want ik denk dat er nog 1 ding erger is dan Swish en dat is DerBauer, DerBauer is evil, DerBauer is walgelijk en DerBauer is het perfectste voorbeeld van misbruik van Flash :'( >:)...

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 10:12 schreef Nelis het volgende:
Je hebt gelijk, swish is voor n00bz, die enkel malig iets maken voor hun 'site'....

bedoel je dat? >:)

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Ja Nelis, maar de goede man vraagt toch hoe je flash leert? Als je swish leert dan leer je swish en niet flash. Ja swish poept welliswaar een flash bestand uit, maar ook al werk je 300.000 uur met swish, je hebt dan nog niet flash geleerd :)

Macromedia Flash MX of Adobe Livemotion 2.0.

|{ brrr }] |

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 10:03 schreef B-Top het volgende:

[..]

Ja, maar da's toch meer voor broadcast animatie?
Broadcast? Kun je voor gebruiken denk ik... maaar in eerste instantie is ToonBoomStudio bedoelt om Flash te genereren voor het web. Als ik het zo heb gelezen dan is ie bedoeld voor licht web animaties. Het gebruikt deels de techniek van traditionele cel animatie (hint)... :)

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Waarom stellen sommige mensen hier dat je 'tijd moet investeren' om Flash te leren. Dat voor de thuisgebruikers 'simpele programmaatjes nodig zijn'. Sorry hoor, maar Flash zelf is over het algemeen als zo'n programma. Toen ik het ging leren verbaasde ik mij erover hoe makkelijk het is. Tuurlijk kan je ook wel moeilijke geavanceerde dingen doen, maar voor een mooi introotje hoef je echt niet veel tijd op te offeren om het te leren. Ga gewoon allemaal aan de Flash, is makkelijk genoeg.

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 09 april 2002 11:51 schreef B-Top het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, swish is voor n00bz, die enkel malig iets maken voor hun 'site'....

bedoel je dat? >:)
Idd ja, so what? Zijn noobs minderwaardig ofzo?
Op dinsdag 09 april 2002 12:07 schreef Yellow het volgende:
Ja Nelis, maar de goede man vraagt toch hoe je flash leert? Als je swish leert dan leer je swish en niet flash. Ja swish poept welliswaar een flash bestand uit, maar ook al werk je 300.000 uur met swish, je hebt dan nog niet flash geleerd :)
Zie het onderste stuk van mijn post :)

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A leren lezen is ook een vak :)

Doh! touche :)

|{ brrr }] |

Pagina: 1