ECS vs Asus/Abit/MSI

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:36

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hallo,

Is ECS nou een goed merk?

ik wil ga een nieuwe comp kopen en wil een stabiel mobo, snel, ATA 133 en DDR.

Ik hoor dus overal dat Asus en Abit en MSI goed zijn maar ECS is dat nou echt goed?

dus stabiel? Ik wil niet weer zo'n brak mobo als ik nu heb, het enge aan ECS vinnik de goedkope prijs!

Ik zat te denken aan:
ECS
ASUS
MSI
ABIT

Verwijderd

Als je voor een ECS met DDR geheugen wilt gaan search dan eens op K7S*A! suc6 met kiezen

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

idd, de "oude" 5 serie heeft nog wat problemen maar de nieuwe 6 serie is absoluut in orde, hij is flink snel en stabiel, ook zijn nu de overclock mogelijkheden een stuk verbeterd en dan de prijs :9~ , kortom ik zou er zeker voor gaan :) .

Verwijderd

stabiel, snel & gebruiksvriendelijk wordt al snel een Asus, ik heb het persoonlijk niet zo op die 'goedkope rommel'.

Verwijderd

Vraag is wil je een mobo met KT333 chipset of KT266A chipset. Als je voor het tweede kiest, wat naar mijn mening de beste keus is op dit moment. Zou ik voor de Abit KR7A gaan. Ik heb dit moederbord ook en die draait zo lekker. Superstabiel en heel erg ver over te clocken.

Ik heb hier nog een MSI plank liggen, non-stop problemen met dat bord gehad, erg onstabiel. Windows ME wou amper draaien, twee dagen en dat zat het systeem helemaal vast. Lock-ups. Systeembestanden raakte beschadigd. USB deed het niet, raid performance was om te huilen.

Ik heb nu exact dezelfde onderdelen gebruikt i.c.m. de Abit KR7A en geen enkel probleem. Ik draai nu op 167 FSB en multiplier 9,5. AMD Athlon 1333 AYHJA.

Asus borden doen meestal wel ok, maar je krijgt niets bijzonders voor je geld. Veel onzin op zo'n bord, tenzij je al die extra natuurlijk gebruikt.

• lange

lange

Boom Boom?

Op maandag 08 april 2002 18:43 schreef MREn het volgende:
stabiel, snel & gebruiksvriendelijk wordt al snel een Asus, ik heb het persoonlijk niet zo op die 'goedkope rommel'.
"wat de boer niet kent dat vreet 'ie niet?"

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 18:53 schreef lange het volgende:

[..]

Laten we het daar maar op houden ;).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 08 april 2002 18:53 schreef lange het volgende:

[..]

Idd. En dan te denken dat ECS een groter bedrijf is die meer mobo's verscheept ;)

Sowieso is kwaliteit bepaald per mobo (nee, zelfs per revisie). Ik kan zo een paar brakke ASUS plankjes opnoemen (zie de topic over de P4B266 als actueel voorbeeld, anders de P3C-2000 (al lag dat aan Intel's MTH issue, niet ASUS an sich), net zo goed als dat ik een paar oude PC-Chips plankjes voorbij heb zien komen waar je helemaal overheen zou :r (M741LMRT zelf gehad, iemand anders zien lijden onder een M509)

K7S6A schijnt behoorlijk bugvrij te zijn, meer kan ik eigenlijk niet zeggen (slechte dingen gehoord maar niet structureel bevestigd over de MSI, geen info over deze ASUS & ABIT)

Oslik blyat! Oslik!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik had het zelf ook nooit zo op goedkope troep zoals SiS chipsets en ECS. Ik heb nu een ECS K7S5A en heb echt weinig probs. Enigste prob was PCI Latency bug met PCI videokaart. AGP werkt 100% ok. Ik ben zelf helemaal van VIA afgestapt en dat bevalt me best :) Ik zou voor een ECS K7S*A gaan :)

webOS all the way!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
maar ik heb wat links gegeven welke me aanspraken

hier volgen ze nog eens:

ECS
ASUS
MSI
ABIT

welke zeggen jullie van die moet je nemen?

Verwijderd

Welke moet ik nemen
Vraag is wil je een mobo met KT333 chipset of KT266A chipset. Als je voor het tweede kiest, wat naar mijn mening de beste keus is op dit moment. Zou ik voor de Abit KR7A gaan. Ik heb dit moederbord ook en die draait zo lekker. Superstabiel en heel erg ver over te clocken.
Kijk hier even http://www.dutchgeforce.nl/reviews.php?articalid=2&language=Dutch&page=1

Hier staat een goed artikel over het tweaken van een Abit KR7A ik heb hm zelf ook. En hij is rockstable, en ongehoord snel. Voor de geheugen bandbreedte is simpel weg het beste uit alle KT266A mobo, en geen kinderziektes waar andere mobo wel eens last van hebben.

Abit heeft een goede tactiek, ze wachten tot iedereen klaar is en dan komen ze met hun eigen versie. Het werkt wel.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Nou ik heb voor de Abit gekozen.

Mijn punten waarop ik hem koos.

-Abit heb ik goede verhalen over gehoord
-KT226A is een goed chipset
-4 DDR sloten
-6PCI sloten
-geen onzin zoals ACN of CNR slot
-prijs is netjes

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

M'n ECS is stabiel (loopt alleen af en toe vast door blue screens, maar dan moet ik maar geen zwaar vervuilde Win98 draaien :+ )
Aan snelheid moet je nooit geld uitgeven bij moederborden, verschil is te klein.
OC-mogelijkheden zijn goed met de ECS K7S6A, bij de ECS K7S5A is dat het enige nadeel, verder is ie gewoon erg goed/goedkoop (en ik had ineens een NIC over :) )

Specs

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:53
ECS Rulezzz... (bij mij tenminste) alleeen een probleem met de geluidskaart. Creative SB Live! 51.1 DD, kraakt wel

Verwijderd

Neem een Soltek......

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Op maandag 08 april 2002 19:50 schreef Shaggy het volgende:
Neem een Soltek......
Zo lekker veel argumenten :D

Verwijderd

Nou ik heb voor de Abit gekozen.
You have chosen wisely my son.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
Op maandag 08 april 2002 19:57 schreef Tw^st3D het volgende:

[..]

You have chosen wisely my son.
Dat wil ik zeker niet zeggen, zeker niet na een jaar ervaring met de KT7A(Raid) etc.

Nu is mijn advies :
ASUS wat anders :+
Argumenten heb ik niet nodig lijkt me :)

Verwijderd

Ecs zijn wel goede moederbordjes , met die Sis735 chipset , 2x sdr en 2 x ddr.

Moederbordje is wel behoorlijk kieskeurig met ddr geheugen , Elixer werkt absoluut niet op dit gevalletje.....

:P

Verwijderd

Nu is mijn advies :
ASUS wat anders :+
Argumenten heb ik niet nodig lijkt me :)
Wil je erom vechten >:) lees me artikel maar es. De Abit KR7A is echt een top bordje. Ik weet niet of je regelmatig de fora van amdmb.com bezoekt, maar de meeste mensen daar zetten super prestaties neer met de Abit KR7A. En ik heb nog geen één negatieve review gelezen.

En jouw problemen met de KT7A zijn gewoon een kwestie van pech hebben denk ik, dat was niet het geval met de mij MSI K7T266 Pro, dat is later ook nog toegeven de mogelijke problemen met de KT266 chipset, die ik dus allemaal had, waaronder de USB problemen.

En Asus bordjes doen het idd ook goed, maar zoals ik al zei. Het is niets bijzonders, en ik vindt het gewoon geen waar voor mijn geld. Er zitten veel dingen op die je niet nodig hebt, brackets e.d. CNR Riser die prut hoef ik niet op me mamaplank. Ik wil gewoon een kaal bord. 4 DDR sloten, 6 PCI sloten verder niets. Ja en goede overclock mogelijkheden. Dan blijft de Abit KR7A gewoon over.

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
ik vind het gewoon super aan die Abit dat ie overal goeie reviews heeft en dat ie 4x DDR heeft én dan nog een 6PCI!!

die stomme CNR sloten e.d. wat heb je er aan? een modem kan ook in een PCI slot! |:(
Hij/zij heeft ook geen Sound OB, das mooi want ik heb al een SB Audigy+Hoontech SBII en dat is echt super!

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 20:16 schreef Snow_King het volgende:
ik vind het gewoon super aan die Abit dat ie overal goeie reviews heeft en dat ie 4x DDR heeft én dan nog een 6PCI!!

die stomme CNR sloten e.d. wat heb je er aan? een modem kan ook in een PCI slot! |:(
Of op een van de twee compoorten :P

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 20:18 schreef Tw^st3D het volgende:

[..]

Of op een van de twee compoorten :P
de Jappen zijn er helemaal weg van hé! snap niet wat je er aan hebt! zonde van de tijd hadden ze beter iets anders kunnen ontwikkelen voor een mobo waar je wél wat aan hebt!

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 13:35
ECS k7s5a of k7s6a
SUPER bordjes. Kunnen gewoon mee komen met de andere borden die 2 maal zo duur zijn. Maar veel betalen als het ook voor weinig kan?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik hou het voorlopig op de merken asus/abit en msi.... die hebben over het algemeen goede spullen en support

heb diverse keren mindere/onbekendere merken gehad maar had af en toe probs en dan zit je toch met de support, zoals firmware enzo

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 20:22 schreef richardkraal het volgende:
ik hou het voorlopig op de merken asus/abit en msi.... die hebben over het algemeen goede spullen en support

heb diverse keren mindere/onbekendere merken gehad maar had af en toe probs en dan zit je toch met de support, zoals firmware enzo
daar ben ik dus bang voor met ECS.

een vriend van me kocht er een met een leeg bios! en er waren meer problemen met HHD herkenning enzo!

Verwijderd

Als je niet gaat OCen en geen toeters en bellen hoeft, dan zou een ECS mobo goed en stabiel werken. Je ze in verschillende uitvoeringen, namelijk met een SIS 735/745 of VIA KT266A chipset. Een tijdje terug was er een review op tomshardware.com waarbij de K7S5A als beste keus uit kwam. Stabiel, voordelig en zonder toeters en bellen! Hoewel je met MSI, ASUS en ABIT een betere naam hebben, beter zijn te OCen, hangt er natuurlijk een hoger prijskaartje aan. ECS biedt haar gebruikers een goedkope en goede oplossing voor de juiste prijs. :P

• Teun
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

[faq]Welk mainboard is goed? De laatste jaren spelen de chipsets een steeds grotere rol omdat ze steeds meer geintegreerd zijn. Bijna alle functionaliteit van een mainboard wordt bepaald door de chipset omdat de basisfunctionaliteit allemaal in de chipset ingebakken zit. De vraag welk mainboard goed is, is zeker geen onzinnige vraag, maar echt slechte mainboards bestaat niet meer. In het algemeen is het voldoende om te weten wat voor chipset er op een mainboard zit, en wat voor extras het bord te bieden heeft. Verder is het belangrijk dat een fabrikant regelmatig nieuwe BIOS updates uitbrengt om bugs te fixen. Net als bij CPU's en andere componenten is het heel persoonlijk aan welk merk iemand de voorkeur geeft. Sommige zweren bij MSI, en anderen bij Asus of ABit. Elk merk heeft bepaalde voor of nadelen, maar waar je voor kiest is een persoonlijke zaak. Let vooral op voor een bepaalde chipset specifieke problemen, en als je wilt gaan overclocken dan zijn er absoluut merken die grote voordelen hebben ten opzichte van andere merken. Vergelijk de features van verschillende fabrikanten en lees zoveel mogelijk reviews op [url="http://www.tweakers.net"]www.tweakers.net[/url] en andere hardware sites om je te orienteren. Het is beter als je met specfieke vragen komt nadat je je georienteerd hebt, dan dat je vraagt 'wat is een goed mainboard'.[/faq]

kijk anders hier ff. de laatste berichten over welk mobo je kunt kopen etc.

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 20:56 schreef Yoman een zeer goed verhaal
je hebt eigenlijk helemaal gelijk, maar het is doordat GoT en T.net zo groot is geworden zo moeilijk om nou nog echt goede en relevante info te vinden.

Ik heb over Abit veel goeds gelezen en over MSI en Asus ook.

ECS heb ik maar weinig over kunnen vinden dus daar doelde ik eigenlijk op

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
ff een overzicht:

Oc'en:
Ja: Asus/Abit/ (msi)
Nee: ECS (=Elitegroup)

Ga je vooral voor de games, dan maakt het op zich niet veel uit, maar dan kan je beter een iets goedkoper bordje nemen. Waarom duur doen als het goedkoop kan?

De website van ECS is http://www.ecsusa.com

ThA SwA >:)

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Ik ga gamen en webdesign op hoog niveau dus dan is een goed mobo wel handig!

dat webdesignen gaat op hoog niveau! en het gamen worden games zoals UT, medal of Honor e.d.

• Frits Flits
  • Laatst online: 21-08 11:42

Frits Flits

SOUND! Designer

Bij mij werken de spellen heel lekker (zie sign.)
Ook Photoshoppen gaat goed, alleen zit mijn HD bijna vol waardoor ie iets trager is geworden.

specs

• Teun
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

Op maandag 08 april 2002 21:30 schreef Snow_King het volgende:

[..]

je hebt eigenlijk helemaal gelijk
tnx, ik heb nog helemaal geen problemen gehad met mn ecs k7s5a. die spellen draaien hier ook gewoon goed.

www.ecs.com.tw
www.ecselitegroup.com

op die site hebben ze gewonnen prijzen en aanbevelingen staan, misschien leuk/handig om naar te kijken. verder kan ik niet vaak genoeg zeggen dat het een stabiel bordje is, maar slecht om over te clocken.

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 21:47 schreef Snow_King het volgende:
Ik ga gamen en webdesign op hoog niveau dus dan is een goed mobo wel handig!

dat webdesignen gaat op hoog niveau! en het gamen worden games zoals UT, medal of Honor e.d.
Op hoog niveau nog wel.

• lange

lange

Boom Boom?

Op maandag 08 april 2002 21:43 schreef gangsterjoey het volgende:
ff een overzicht:

Oc'en:
Ja: Asus/Abit/ (msi)
Nee: ECS (=Elitegroup)

Ga je vooral voor de games, dan maakt het op zich niet veel uit, maar dan kan je beter een iets goedkoper bordje nemen. Waarom duur doen als het goedkoop kan?

De website van ECS is http://www.ecsusa.com

ThA SwA >:)
de k7s6a heeft wel overclock mogelijkheden. (en ligt qua snelheid op kt266a nivo)
Pagina: 1