Toon posts:

[koffice] Mime-error na installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik nu KDE3 ed al heb draaien, vond ik het wel ff tijd voor een Office pakket op mijn Gentoo-systeempje :)

Afijn, ik emerge koffice gedaan... Gaat allemaal goed, alleen bij t starten van een koffice-pakket (kword), krijg ik deze fout:
code:
1
2
michiel@michiel michiel $ kword
koffice (lib kofficecore): ERROR: Couldn't find the native MimeType in kword's desktop file. Check your installation !

Hoe dit op te lossen? :)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:19

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Zoek naar het bestand x-kword.desktop (in $KDEBASE/share/mimelnk/application vermoed ik) en voeg daarin een regel toe als de volgende:
code:
1
MimeType=application/x-kword

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:24
te laat

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, bij kde2 & kde3 (beide libs geinstalled) staan die regel er al in :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 17:51 schreef internetinfo het volgende:
te laat
Toch niet :P

Verwijderd

Topicstarter
Ook in /home/michiel/.kde3/share/mimelnk heb ik die file gekopieerd, echter nog geen succes :(

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Even uitloggen en dan 'kbuildsycoca' draaien zou het probleem ook kunnen verhelpen. Als dit niet direct werkt dan draai je eerst 'touch /die/.desktop/file'. Het zou ook kunnen dat je $KDEDIR of je $KDEHOME niet goed staan, maar dat komt pas als dit niet blijkt te werken :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ff met ctrl-alt-f1 gedaan, maar ik krijg een error: unable to register with DCOP..

Of moet ik ook zelf (als gebruiker) uitloggen uit kde ? Dat gaat nu ff niet (ben iets aan t compilen :))

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

In dat geval kun je proberen om kbuildsycoca te draaien vanuit je KDE. Let erop dat je dit doet als dezelfde gebruiker die KDE draait.

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
michiel@michiel michiel $ kbuildsycoca
michiel@michiel michiel $ kword
koffice (lib kofficecore): ERROR: Couldn't find the native MimeType in kword's desktop file. Check your installation !

Hmm :( Nu krijg ik dus geen error bij kbuildsycoca, maar hij wil nog niet :'(

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, odysseus, waar blijf je? :P

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Tussen de dienst door mag ik toch ook wel even eten hoop ik >:) :P.
Volgende poging: nogmaals de .desktop editen. Zou je even kunnen kijken of er een regel als de volgende in staat?
code:
1
X-KDE-NativeMimeType=application/x-kword

Zo niet dan moet je deze even ergens bovenaan (bij de sectie 'Desktop Entry') toevoegen en nogmaals kbuildsycoca draaien.

Verwijderd

Topicstarter
HEhe, ok dat is wel toegestaan >:)

Hmm, hij pakt em nog niet (zowel in /home/michiel/.kde3/... en in /usr/kde/2 en /usr/kde/3 verandert).. Nog steeds dezelfde fout :(

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Zou je eens 'strace -t kword > strace_kword' kunnen draaien en dan de inhoud van het bestand strace_kword bekijken? Daarin moet je als het goed is zien in welk bestand hij probeert het nativemimetype te vinden. Het zou kunnen dat er een variabele verkeerd staat waardoor hij in een andere directory naar een .desktop aan het kijken is.

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
root@michiel michiel # strace -t kworkd > strace_kword
bash: strace: command not found

Hmmz, schiet ook lekker op :'(

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

apt-get install...ehm...cast...ehm...rpm -i...pkgtool...urpmi...oh, wacht Gentoo...emerge strace? In Debian heeft het in ieder geval zijn eigen package.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op maandag 08 april 2002 19:58 schreef odysseus het volgende:
apt-get install...ehm...cast...ehm...rpm -i...pkgtool...urpmi...oh, wacht Gentoo...emerge strace? In Debian heeft het in ieder geval zijn eigen package.
In Gentoo ook :)

Ik heb overigens hetzelfde probleem, en ik heb het ook nog niet kunnen oplossen. Als 't me lukt, post ik het hier wel even :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Ben em al aan t installen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik krijg een file van 0, terwijl ik t toch goed doe :?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op maandag 08 april 2002 20:04 schreef CowMike het volgende:
Hmm, ik krijg een file van 0, terwijl ik t toch goed doe
Mjah, want strace write'd naar stderr. Dus run maar even 'strace -o strace_kword kword'

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 20:09 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Mjah, want strace write'd naar stderr. Dus run maar even 'strace -o strace_kword kword'
Ok, deze pakt ie :) Een file van 125kb is het gevolg :P Maar daarin staat niks van die mime dingen :?

Verwijderd

Hmmm kword van uit de shell Starten geeft hier deze Error..

koffice (lib kofficecore): WARNING: KoDocumentEntry::query [X-KDE-NativeMimeType] == 'application/x-kword' got 2 offers!

Echter als je hem start vanuit het menu niks aan de hand strand ook niet zo vreemdt aangezien kword daar een Paar optie's meekrijgt. (Iets wat ik nog niet voor elkaar heb gekregen om dat vanuit de shell te doen.)

mimetype : application/x-kword
kde_filename: kword
kde_opt: \\nX-KDE-Library=libkwordpart\\nServiceTypes=KOfficePart,KParts/ReadOnlyPart,KParts/ReadWritePart,text/plain,application/x-kword-crypt\\nX-KDE-NativeMimeType=application/x-kword\\nDocPath=kword/index.html\\nX-KDE-StartupNotify=true

Maar zoals je ziet krijgt ie hier zijn standaard Mime Mee als Optie.

En voor zover ik kan zien kent mijn Systeem geen $KDEBASE. Ligt mischien aan het veid dat ik alleen met KDE 2 draai.

(Sorry voor de Format ScrewUp maar zo kan je hem in een keer plakken :)

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 08 april 2002 20:16 schreef CowMike het volgende:
Ok, deze pakt ie :) Een file van 125kb is het gevolg :P Maar daarin staat niks van die mime dingen :?
Maar als het goed is wel iets over de .desktop die hij gebruikt. Zou je kunnen opzoeken welk bestand hij daarvoor gebruikt? Als je er niet uitkomt dan kun je hem ook even mailen (hier posten is wat lastig met 125kB, daar zijn wat mensen niet heel erg blij mee denk ik >:)).

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb em dus niet in m'n menu staan... Waar moet ik deze file ingooien ?

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 20:46 schreef CowMike het volgende:
Hmm, ik heb em dus niet in m'n menu staan... Waar moet ik deze file ingooien ?
/usr/share/applnk-mdk/Office/Wordprocessors
Ik draai met Mandrake vandaar de -mdk erbij, zal mischien bij wat anders zijn. Het lijkt me trouwens ook niet in steen gebeiteld staan dat het percee applnk moet zijn.

/usr/share/applnk -> Globaal voor alle Users.
$home/.kde/share/applnk -> Alleen voor die gebruiker.

* File Start (kword.desktop) *
[Desktop Entry]
Name=KWord
Comment=Word Processing
Exec=kword
Terminal=false
Icon=kword.png
MimeType=application/x-kword;

X-KDE-Library=libkwordpart
ServiceTypes=KOfficePart,KParts/ReadOnlyPart,KParts/ReadWritePart,text/plain,application/x-kword-crypt
X-KDE-NativeMimeType=application/x-kword
DocPath=kword/index.html
X-KDE-StartupNotify=true
Type=Application
Name[en_US]=KWord
Name[en]=KWord
Comment[en_US]=Word Processing
Comment[en]=Word Processing
* File End *

Mischien dat je er zo uitkomt :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Vanmiddag ff proberen, dan laat ik het jullie weten ;)
Pagina: 1