Twijfel tussen 2 producten.

Pagina: 1
Acties:

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:03
Hallo.

Ik heb nieuwe boxen nodig voor op mijn kamer [ en drive-inn , is niet zo groot ;) ]
Nu zit ik tussen 2 SETJES te twijfelen.

Setje 1 :
Raveland x1038-l
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/377/G1/377708G1.JPG
woofer : 10"
Impedantie 8 Ohm
RMS 120 watt
Maximaal 300 watt
Frequentie bereik 30-20000
SPL 93db
------------------------------- 57.95 euros per stuk

Of deze 2 van JbSystems :

Trapezoidale klankkast
10" woofer en 3 piezo tweeters
Mooie afwerking met zwart tapijt en zwarte frontgrill
Voorzien van 2 handvatten
Statief adapter
Aanbevolen versterker: AX-200, AX-400 of A-300
Frequency Response: 50 Hz - 16 kHz
Power (music): 150 Watt
Impedance: 8 Ohm
Input: Speaker Terminal
Dimensions (mm): 575/H x 375/W x 345/D
EUR 69.00 per stuk.

Afbeeldingslocatie: http://www.clubsound.nl/images/products/ts10-220.gif
Graag jullie meningen en of ervaringen :)

Verwijderd

de jb zou ik zeggen die zijn beter dan die raveland.maar dan nog wat wil je eigenlijk met een 10" woofer daar zit nix in de stap van de jb ts 10 naar de ts 12 (12" woofer) is niet groot ik zou voor de 12 gaan dat scheelt echt veel

• Galaxis
Op maandag 08 april 2002 17:55 schreef Jazzy_jef het volgende:
de jb zou ik zeggen die zijn beter dan die raveland.maar dan nog wat wil je eigenlijk met een 10" woofer daar zit nix in de stap van de jb ts 10 naar de ts 12 (12" woofer) is niet groot ik zou voor de 12 gaan dat scheelt echt veel
ik heb al een aparte subwoofer van met een 18"driver er in met een vermogen van 500 watt. Da blaast meer dan genoeg :)En waar basseer jij op dat de Jb`s beter zijn :?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Koop toch echte spullen man. Dit is voor PA wat marquant voor HiFi is. Wat PA? Zei ik PA? Dit mag de naam PA helemaal niet dragen eigenlijk.
Spaar wat door en knutsel zelf wat in elkaar (er zijn een hele hoop bouwplannen voor PA speakers in omloop) of koop wat 2e hands. Je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Het gaat misschien hard, maar daar is ook alles mee gezegd. Voor 300 piek heb je amper goeie pc speakers! :P

• Galaxis
Ok.het is maar voor op mijn kamer en voor de wat kleinere feestjes. Ik heb ook nog andere: progessionele Pa speakers" alleen die zijn te groot voor op mijn kamer.
Snappen jullie het nu :P :?

• Jag

Jag

Op maandag 08 april 2002 18:46 schreef Galaxis het volgende:
Ok.het is maar voor op mijn kamer en voor de wat kleinere feestjes. Ik heb ook nog andere: progessionele Pa speakers" alleen die zijn te groot voor op mijn kamer.
Snappen jullie het nu :P :?
Zo, heb je echte "progessionele Pa speakers" :P? Het gaat niet om de grootte, het gaat erom dat dat wat je noemt echt rotzooi is.
Als je feestjes wilt geven, ook al is het klein, dan kan je beter spullen huren of echte spullen kopen. Niet dit soort wannabee kijkshop spul.

• Galaxis
ok. Dan gebruik ik het wel alleen voorop mij kamer.
Welke is nu beter ?

• Jag

Jag

Op maandag 08 april 2002 18:52 schreef Galaxis het volgende:
ok. Dan gebruik ik het wel alleen voorop mij kamer.
Welke is nu beter ?
Zucht......is het wel eens in je opgekomen om te gaan luisteren? Als het echt niks mag kosten kan je misschien eens naar een Feedback filliaal gaan. Daar hebben ze ook goedkope spullen en waarschijnlijk ook wel wat 2e hands spul. En dan kan je horen wat de verschillen zijn enzo.

Verwijderd

Zeker geen buren ofzo? >:)

Anders zou ik gewoon een hifi-setje kopen...

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 18:56 schreef The_Rabbit het volgende:
Zeker geen buren ofzo? >:)

Anders zou ik gewoon een hifi-setje kopen...
het was toch ook voor een drive-in |:(

Verwijderd

oh sorry, eh, nee, dan moet je toch echt wat professionelere zooi hebben. Ga eens bij een muziekhandel langs (waar ze instrumenten en zo verkopen).

• jll
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 11:17

jll

ja als je alleen de keuze heb tussen die twee zal ik die van jb kiezen maar als je even doorspaart kun je wel tweede hands wat beters kopen. even een likje verf er over en je hebt weer mooie speakers B-) Of als je toch genoeg geld hebt koop je gewoon Master M-15 PA :) dit zijn zeer fijne speakers die de naam PA-speaker met recht verdienen ze zijn powered dus een amp van 400 watt voor laag en een 60 watt ampje voor de hoorn.

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

• Galaxis
Op maandag 08 april 2002 19:07 schreef jll het volgende:
ja als je alleen de keuze heb tussen die twee zal ik die van jb kiezen maar als je even doorspaart kun je wel tweede hands wat beters kopen. even een likje verf er over en je hebt weer mooie speakers B-) Of als je toch genoeg geld hebt koop je gewoon Master M-15 PA :) dit zijn zeer fijne speakers die de naam PA-speaker met recht verdienen ze zijn powered dus een amp van 400 watt voor laag en een 60 watt ampje voor de hoorn.
hebbie een linkje ofzow?

• jll
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 11:17

jll

linkje hier http://www.rsl.nl/int/ en dan de 15pa links onder in

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

• Jag

Jag

Op maandag 08 april 2002 19:07 schreef jll het volgende:
Master, hoor er bijna nooit wat over. Maar ik heb toevallig net nog een Master PA gehoord (PS-10 topjes) in een kroeg.

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 18:07 schreef Galaxis het volgende:

[..]

ik heb al een aparte subwoofer van met een 18"driver er in met een vermogen van 500 watt. Da blaast meer dan genoeg :)En waar basseer jij op dat de Jb`s beter zijn :?
ik verkoop die dingen..

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 18:55 schreef Jag het volgende:

[..]

Zucht......is het wel eens in je opgekomen om te gaan luisteren? Als het echt niks mag kosten kan je misschien eens naar een Feedback filliaal gaan. Daar hebben ze ook goedkope spullen en waarschijnlijk ook wel wat 2e hands spul. En dan kan je horen wat de verschillen zijn enzo.
Wil je nou mensen gaan verbieden om minder kwaliteit te verkopen of hoe zit het?!?

Philips bestaat tog ook niet voor nix :?

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
WTF heeft Philips hier mee te maken.

En nee dit mag de naam PA niet dragen,

kijk anders een op heuff.nl mischien dat daar 2de hands nog wat tussen zit wat je kan gebruiken.

• Jag

Jag

Op dinsdag 09 april 2002 13:43 schreef Jazzy_jef het volgende:

[..]

Wil je nou mensen gaan verbieden om minder kwaliteit te verkopen of hoe zit het?!?

Philips bestaat tog ook niet voor nix :?
Behoeden is een beter woord.

Verwijderd

Het probleem met dit soort rommel is dat het gewoon letterlijk pijn doet aan je oren:: je hebt er gewoon echt geen plezier aan!

:r :r
Piezo tweeters

Koop gewoon iets tweedehands wat wel leuk is!

Ik heb laatst 2 EV 2"-12" Kasten gekocht voor €700,- (pp dus) En dan een leuke amp. erachter met leuke dubbel 15" frontloaded eronder:: klinkt veeeeeeeeeel beterr en kun je nog jaren blijven gebruiken, deze piezos zul je binnen een jaar allemaal wel n keer vervangen hebben!!

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 13:47 schreef Big-Foot het volgende:
WTF heeft Philips hier mee te maken.

En nee dit mag de naam PA niet dragen,

kijk anders een op heuff.nl mischien dat daar 2de hands nog wat tussen zit wat je kan gebruiken.
philips heeft hier mee te maken omdat dat philips "slechter" is.

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 14:26 schreef Jag het volgende:

[..]

Behoeden is een beter woord.
zoals jij het formuleerde,kun je het geen behoeden meer noemen.
Pagina: 1