is dit het begin van het einde?

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• silverraider
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03-2025
Ik heb een sampo tech monitor (19inch), met als verkopend merk lenco. Videokaart is asus v7100.

Nu heb ik dus sinds vandaag een schaduw over al mijn letters en pictogrammen, het lijkt erop dat het zonnetje vanaf links over mijn letter ed. schijnt (schaduw dus rechts).
Het ligt niet aan bepaalde instellingen, want
a: niets veranderd
b: onder win 2000 en win98 (multiboot) allebei hetzelfde effect

Iemand anders dit ooit al gehad?
Is dit het einde van mijn monitor of van mijn videokaart? ;(

Heb helaas geen andere comp, anders had ik hem daar ff op aan kunnen sluiten.

thanx ;)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:03
controleer of er magnetische apparater in de buurt van de monitor staan. Zo ja ff degausen.

Verwijderd

Heb je een losse kabel? Probeer dan eens aan andere kabel!

• silverraider
kan inderdaad wel ff andere kabel scoren, maar hoe kan dit dan zo "opeens"?

Er staat geen andere apparatuur in de buurt, hep net ook gedegaussed, maar dit had helaas geen effect. Als ik een foto bekijk wordt dit wel scherp weergegeven, voor zover ik kan zien, alleen letters en pictogrammen niet (dus eigenlijk alles behalve foto's :?

• Campos
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-07 21:37
sja, kan 2 dingen zijn, een defecte monitor (incl. evt de kabel ja) of videokaart; heb beide gevallen meegemaakt. Kwestie van uitsluiten wat het probleem niet is, dus andere videokaart en/of monitor proberen 1 voor 1 indien mogelijk. Suc6!

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Ik denk dat het aan je kabel ligt. Zit er alleen maar een D-Sub Connector (normale VGA kabel) of ook een BNC aansluiting op ?

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 17:20
Op maandag 08 april 2002 17:03 schreef silverraider het volgende:
kan inderdaad wel ff andere kabel scoren, maar hoe kan dit dan zo "opeens"?

Er staat geen andere apparatuur in de buurt, hep net ook gedegaussed, maar dit had helaas geen effect. Als ik een foto bekijk wordt dit wel scherp weergegeven, voor zover ik kan zien, alleen letters en pictogrammen niet (dus eigenlijk alles behalve foto's :?
Waarschijnlijk is die foto wel "scherp" door gezichtsbedrog. Letters ed zijn heel recht met kleuren die niet in elkaar over lopen. (Anders kan je zo moeilijk lezen) Een foto is veel vloeiender.
Misschien dat je kabel eens een ruk heeft gehad oid, waardoor ie niet meer goed aansluit. Of is er een kabel breuk opgetreden na een verplaatsing of beweging van de kabel. Kan allemaal.
Probeer iig een andere kabel. Succes!

Verwijderd

kan ook je kaart zijn, mijn broertje kreeg hetzelfde probleem als hij z'm voodoo3 overclockte, rond de 210 Mhz ofzo werd ineens de muis cursor zwart.

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 23:51 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:
Ik denk dat het aan je kabel ligt. Zit er alleen maar een D-Sub Connector (normale VGA kabel) of ook een BNC aansluiting op ?
Ligt waarschijnlijk aan de kabel ja, ik heb dit ook eens gehad met een verlengde VGA kabel. Koop eens een andere duurdere kabel

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem bij mijn hp monitor, daarbij flikkert het groen waardoor alle letterjtes naar rechts een rode gloed vertonen. Ben benieuwd of het aan de kabel ligt. Kun je mij via de mail op de hoogte houden of het de kabel was? Dan is mijn probleem misschien ook zo opgelost. Mail naar zjeemig@hotmail.com

Verwijderd

Net wat info gevraagt bij een reperatieboer, schijnt een defect te zijn aan het logic board. Weet iemand wat dit is en of je dit zelf kan repareren?

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Is het je convergentie niet?

Ik heb het ook weleens eens gehad dat mijn monitor bij het schakelen naar een andere resolutie ineens de convergentie helemaal verziekte. Het beeld ziet er dan niet uit. Je kleuren worden gesplits waardoor er BV groene of rode randen rechts of links van letters kunnen verschijnen.

Heb je al een algehele reset gegeven?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• silverraider
Hep inderdaad mijn kabel er ff afgehaald, gechecked en er weer opgedaan, en is nu iets beter, maar nog niet je van het, misschien inderdaad ff andere kabel halen. Vreemde is dat ik er nooit in de buurt kom, en ik woon ook niet langs een vliegveld, rangeerstation of vrachtwagenpark (of een metaalhandel die dealt in tanks ;) )

Vanavond ff aansluiten op andere comp, kijken wattie dan doet, en misschien nog ff andere monitor hier laten komen, ben nu echt benieuwd wat dit is (en wat er eventueel vernieuwd moet worden ;( )

I keep you informed

• silverraider
Waz inderdaad mijn kabel, ff nieuwe erop gegooid, en hopsakee

beterzz, scheelt me weer centen :9
Pagina: 1