Oplossing: Alles doen via Kennisnet!!

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 21:48
Ik ben systeembeheerder op een aantal scholen en werd er ziek van dat ik VNC en putty niet kon gebruiken, toen ben ik gaan zoeken (mbv een collega) en nu kan ik gewoon alles doen.
Je moett 2 programma's gebruiken:
* Sockscap32 (NEC)
* Bounce (www.r00t3d.org.uk)

Met die 2 prgoramma's kan je dan een HTTP Tunnel opzetten door de Kennisproxy heen.

Hoe stel je het in?
Start ales eerste bouncer:
bouncer.exe --port 563 --destination socksserver:563 --tunnel proxy.kennisnet.nl:8080

--port 563 -> Hier kan je ook een ander poort nummer invullen, deze poort is voor lokaal gebruiken.
--destination socksserver:poort -> Adres en poort Socks 4 of 5 server, ik gebruik de socks server van een gesloten netwerk maar er zijn vast ook wel andere te vinden (of je zet er zelf 1 op).
--tunnel proxy.kennisnet.nl:8080 -> Kennsinetproxy

Op de plaats van socksserver vul je je Socks 4 of 5 proxy in, ik gebruik de socks proxy van een gesloten entwerk maar er zijn vast ook wel andere te vinden (of je zet er zelf 1 op).

Vervolgens start je Sockscap op en stel je bij de verbindingegevens in als socks proxy 127.0.0.1:poortnummer (wat je eerder bij bounce hebt ingesteld).en je kiest je soort socks server en vult eventueel naam en wachtwoord in. Daarna voegt je een applicatie toe vind NEW, en als je dan op eht programma + run klikt dan start hij hetprogramma socksified en dan zou alles moeten werken via de socks server.
Veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hehe, dat is mooi. :)
Jammer dat je dan bij ons op school weer zo beveiligd is dat je dat allemaal niet kan veranderen. Ja, dat is ook wel weer te omzeilen, maar dat valt op, helaas. :(
En die school van mij is daar vast niet de enige in, en ik ben bang dat de scholen het zelf niet zo snel zullen veranderen.. :(

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
Op maandag 08 april 2002 16:50 schreef DataBeest het volgende:
Hehe, dat is mooi. :)
Jammer dat je dan bij ons op school weer zo beveiligd is dat je dat allemaal niet kan veranderen. Ja, dat is ook wel weer te omzeilen, maar dat valt op, helaas. :(
En die school van mij is daar vast niet de enige in, en ik ben bang dat de scholen het zelf niet zo snel zullen veranderen.. :(
Wij hadden toen ik nog op school zat 1 machine helemaal geopend, met poledit enz. gewoon poledit.exe hernoemen naar explorer.exe, op een floppy of cd zetten, die cd of floppy emt Word openen en dan rechter muisknop op dat bestand en uitvoeren klikken en hoppa heel de policy weg editten.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 09:34
bij ons kan je alles veranderen, maar alles wordt 1x per dag geghost...
httport doet het zelfde, gewoon alles http over poort 80 sturen (verder staat alles dicht namelijk).

Maak je eigen poll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
Op maandag 08 april 2002 18:48 schreef BOOTZ het volgende:
bij ons kan je alles veranderen, maar alles wordt 1x per dag geghost...
httport doet het zelfde, gewoon alles http over poort 80 sturen (verder staat alles dicht namelijk).
Ik had met HTTPort problemen, ik werd er redelijk vaak uitgeknald als ik met VNC aan eht werk was end at heb ik neit emt Bounce + Sockscap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 09:34
Op maandag 08 april 2002 19:04 schreef jjbstolk het volgende:
Ik had met HTTPort problemen, ik werd er redelijk vaak uitgeknald als ik met VNC aan eht werk was end at heb ik neit emt Bounce + Sockscap
hij blijft het bij mij altijd wel doen (maargoed das irc, dan merk je het wat minder)

Maak je eigen poll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan niet eens wat downloaden bij ons op school :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

best nuttige info, maar ik zit nog met wat vragen:

ik heb nu een icoon bouncer zie opstart met:
E:\dl\bouncer.exe --port 563 --destination socksserver:563 --tunnel proxy.kennisnet.nl:8080

het gedeelte van die socks proxy snap ik niet helemaal, moet dit een lokale zijn?

bij sockscap heb ik 127.0.0.1 met poort 563 ingevuld.

als ik nou bv kazaa opstart, wil ie niet opstarten. (ook voordat ik bounce gebruikte was dit zo)

is kazaa uberhaupt aan de gang te krijgen op deze manier?

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk topic dit, ik ben nu aan het vogelen met deze twee progjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jjbstolk:

--destination socksserver:poort -> Adres en poort Socks 4 of 5 server, ik gebruik de socks server van een gesloten netwerk maar er zijn vast ook wel andere te vinden (of je zet er zelf 1 op).
hoe vind je dit? ik ben op zich wel een n00b in networking enzo.
Veel plezier :)
bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:51
Is dit ook bruikbaar binnen een bedrijfsnetwerk?
Hoe weet je of er een Socks gebruikt wordt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05-2021

ImPrEzA

</breezah> Impreza

ik weet het, het is een oud topic, maar hierover een nieuwe vraag:

proxy.kennisnet.nl:8080 werkt schijnbaar niet meer, is bekend wat tegenwoordig de HTTP-proxy van Kennisnet is?

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bountyhunter
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 18:12

Bountyhunter

Marsjager

ImPrEzA schreef op 17 januari 2003 @ 12:45:
ik weet het, het is een oud topic, maar hierover een nieuwe vraag:

proxy.kennisnet.nl:8080 werkt schijnbaar niet meer, is bekend wat tegenwoordig de HTTP-proxy van Kennisnet is?
Deze is inderdaad alweer een tijdje oud.

De proxy is nog steeds hetzelfde: proxy.kennisnet.nl:8080
Is zelf ook heel makkelijk uit te vinden(zoeken, zoeken, ([url=079-3230996]bellen kennisnet[/url], enz)

Well isn't that cute... BUT IT'S WRONG!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 11:51
Dat is leuk,
maar hoe wil je dat doen als je op de pc die je gebruikt ook een proxy ingesteld staat.
Dan moet je het via die proxy doen, en die blokeerd dan weer vanalles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05-2021

ImPrEzA

</breezah> Impreza

hm, de software geeft aan dat ie niet kan connecten of dat het een invalid proxy is :(

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bountyhunter
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-08 18:12

Bountyhunter

Marsjager

Triloxigen schreef op 17 januari 2003 @ 13:07:
Dat is leuk,
maar hoe wil je dat doen als je op de pc die je gebruikt ook een proxy ingesteld staat.
Dan moet je het via die proxy doen, en die blokeerd dan weer vanalles..
:? :? Verklaar u nader.
Bedoel je zoiets?
ImPrEzA schreef op 17 januari 2003 @ 13:08:
hm, de software geeft aan dat ie niet kan connecten of dat het een invalid proxy is :(
Wat voor software is het, en hoe moet het ingevuld worden?

Mijn kennisnet toegang via proxy.kennisnet.nl:8080 werkt prima.
PS: volgens mij is er ook nog een tweede proxy.
* Bountyhunter zoekt tweede proxy

Well isn't that cute... BUT IT'S WRONG!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MUSTIS schreef op 21 juni 2002 @ 13:27:
best nuttige info, maar ik zit nog met wat vragen:

ik heb nu een icoon bouncer zie opstart met:
E:\dl\bouncer.exe --port 563 --destination socksserver:563 --tunnel proxy.kennisnet.nl:8080

het gedeelte van die socks proxy snap ik niet helemaal, moet dit een lokale zijn?

bij sockscap heb ik 127.0.0.1 met poort 563 ingevuld.

als ik nou bv kazaa opstart, wil ie niet opstarten. (ook voordat ik bounce gebruikte was dit zo)

is kazaa uberhaupt aan de gang te krijgen op deze manier?
zou ik maar mee oppassen, zijn al zat gevallen bekend in het bedrijfleven waar mensen zijn ontslagen doordat ze kazaa op hun computer hadden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:55
Heel leuk allemaal.

Bedenk wel, en als systeembeheerder hoor je dat te weten, dat je die verbinding bijna helemaal 'gesponsord' krijgt. Natuurlijk blocken ze andere dingen dan port 80 browsen, want dat kost veel te veel dataverkeer. En daar hebben ze recht op. En jij (jou school) is er zelfs mee accoord gegaan.
Dus je loopt gewoon de regels te breken door dit soort grapjes.

En daarnaast, als systeembeheerder moet je niet gaan helpen met dit soort dingen, maar ze juist bestrijden :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.