Welk moederboard?

Pagina: 1
Acties:

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Ik heb wat rond lopen zoeken naar een P4 compatible mainboard. Ik heb uitgevonden dat er beter met of de I850 of de SiS645 chipset gewerkt moet gaan worden ivm de support voor Rimm/DDR.

Kwa moederboarden heb ik gevonden:
SiS645:
MSI MS-6524
MSI MS-6533
MSI 645 Ultra
MSI 645 Pro
Chaintech 9SJD
ECS L4S5A
ECS L4S5M
ECS L4S5MG
ECS P4S5A

I850:
MSI 850 Pro5

De ASUS site had de MB pagina onder construction, dus die zijn een klant verloren (of er moet een goed board worden aangeraden)

Wie heeft ervaring met een (of meer) van deze MB's? Of weet er iemand benschmarks te vinden?

Ik ga voor de stabiliteit, en voor snelheid. Maar de snelheid moet van de HD komen, dus ik gooi er wel gewoon SCSI in.

Ik ben benieuwd welk board verkozen word door de mede tweakers. *D

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• Campos
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-07 21:37
Asus heeft de P4T-E met RIMM en de P4S333 met DDR, beiden goede mainboards; persoonlijk zou ik voor de P4T-e gaan, aangezien ik meer vertrouwen heb in een Intel chipset dan een SiS chipset. (no flame intended!) Met als bijkomend groot voordeel dat RIMM momenteel sneller is dan DDR op een P4.

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Dus ik moet voor de I850 gaan, ivm optimale benadering van de P4 NB.

Maar dit zet nog niet echt goed neer welk MB je het best kunt nemen. Er zijn enorme prijsverschillen, naast het aantal PCI sloten enz. wat zijn de meest prijsuitmakende verschillen?

• Campos
tja nouja, ik ben geen marketingmanager / wandelende kassa, maar ik zou persoonlijk voor Asus gaan. ongetwijfeld wat duurder dan de rest, maar tja, daarvoor krijg je dan wel Asus-kwaliteit. Een collega van me draait al tijden tevreden op een P4T-E zonder problemen, die is er erg enthousiast aan. 5x PCI, 1x AGP, U100, gewoon goed en degelijk.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:10
Op basis van onboard spul kan je een en ander denk ik af laten vallen.
Kan je op basis van revieuws geen keuze maken wat betreft de chipset?
Intel heeft de naam absoluut stabiel te zijn, maar dat hangt natuurlijk niet alleen van je chipset en proc af.

Verwijderd

MSI 850 Pro5 Dit is echt het bord! ikzelf heb hem ook! en loopt echt superstabiel goed overteclocken (stapsgewijs tot 200fsb en vcore met 0.8v te verhogen en natuurlijk de multiplyer) het bord loopt op overgeclockte omstandigheid ook stabiel(wel de juiste hardewaren er op dan) ik ben er super blij meej!

ik heb een 1900@2100 op 33 graden ! en kamertemp van 23C dat is toch aardig vind ik zelf!

• kutkip
  • Laatst online: 25-03 23:04
Ik zou ook voor de P4T-E gaan, check maar eens wat reviews :)

• Campos
Op maandag 08 april 2002 18:16 schreef T-Mug het volgende:
MSI 850 Pro5 Dit is echt het bord! ikzelf heb hem ook! en loopt echt superstabiel goed overteclocken (stapsgewijs tot 200fsb en vcore met 0.8v te verhogen en natuurlijk de multiplyer) het bord loopt op overgeclockte omstandigheid ook stabiel(wel de juiste hardewaren er op dan) ik ben er super blij meej!

ik heb een 1900@2100 op 33 graden ! en kamertemp van 23C dat is toch aardig vind ik zelf!
qua overklokken inderdaad een prima bord, maar qua algehele prestaties doet'tie toch onder voor de P4T-E, en deze kan je natuurlijk ook overklokken. (al gaat dat op de P4T-E wat minder makkelijk dan op de MSI inderdaad). De MSI is absoluut goed, maar tja, de Asus is gewoon net iets beter, zoek maar wat rond naar benchmarks op 't web.

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Ik heb inderdaad even wat refieuws en benschmarks gezocht, en moet inderdaad maar voor dat ASUS board gaan. De pc is voor een kennis van me en die is vast niet van plan te gaan overclocken.

P4e-t (was het geloof ik) it is!

Pagina: 1