Toon posts:

PC wil niet meer..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik word :r van die computers. Ik heb een kt7 met duron650@950 en voodoo2(and yet still going strong!). Nou deed mijn cdrom drive het al niet meer, hij draaide de cds niet helemaal, hij stopte vlak nadat je hem erin deed. En nu gaat ie helemaal niet meer aan! Als je op de start knop drukt gebeurt er niks! Ik heb alle snoertjes nagekeken, de powerswitch zit in de goede uitgang, ik heb de voedingskabel vervangen, van alles! Maar niks werkt!| :( :?

Wat moet ik nou doen? ;(
Please help mij en mijn computertje.. :'(

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
tja, dan denk ik dat ie z'n tijd gehad heeft.
NB. Om je CD eruit te krijgen kun je met een 'rechte' paperclip in een gaatje prikken (zit meestal op frontside)

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

Probeer de bios eens te resetten....Cmos jumpertje omzetten met de stroom van je machine af....daarna jumpertje weet tergzetten en opstarten.
Die 300mhz die je hem overclockt hebt zou hem nu wel eens kunnen opbreken.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 20:35

almightyarjen

When does the hurting stop?

Dit probleem heb ik bij een kennis gehad...

Klinkt heel raar, maar de oplossing hier was: het "harde" schakelaartje op de achterkant van je ATX-voeding even uit en weer aan zetten... :o Stond zelf ook verbaasd te kijken dat die compu het weer deed, zat waarschijnlijk wat stof tussen de schakelaar... Ik hoop dat dit ook het geval bij jou is... :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

het gaat hier tcoh om de cd-rom speler en niet om de computer???? :?

Maar ik denk dan ook dat je cd-rom gewoon kaduk is... ff in het gaatje prikken en he's open...

• Campos
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-07 21:37
Cmos clearen. werkt niet dit, ff alle kaarten eruit (behalve vga natuurlijk :) ) en alle devices ervanaf, kijken offie boot.

Boot ie niet > garantie? (kan het wel eens een voedingkje zijn ofzo namelijk, of mobo, oid)

Verwijderd

Topicstarter
De cdrom gaat nog wel open, alleen het afspelen doettie alleen niet, daar gaat het niet om denk ik. Ik heb net de hele zooi uit elkaar gehaald en terug gedaan, maar helaas heeft mijn voeding geen harde schakelaar, ik ben er ook echt gekomen met de pc(die van me pa, die ik tijdelijk gebruik:P) dat die schakelaar wel handig is. Cmos reset werkt ook niet, voor zo vaak ik het nu heb geprobeerd en denk dat ik het goed deed..
Nou hoop ik niet dat er een kortsluiting zit ergens in 1 van me onderdelen, cdrom zou voor de hand liggen, ik hoop het natuurlijk niet!!:(
Het is geloof ik al eerder gebeurd met deze pc dat de power switch niks deed, alleen weet ik niet meer wat ik toen had gedaan zodat ie weer werkte. En is het eerder gebeurd dat er iets niet werkte en dat ik het na een paar uur weer probeerde en dat ie toen weer wel werkte.

Nou, ik zit dus nog wel ff |:( tegen de muur te bonzen en :? snap er geen reet van.
Bedankt voor de replies en ga zo door!

Verwijderd

Misschien dat de voeding het net niet helemaal meer trekt? Probeer eens wat hardware eruit te trekken, en dan te kijken wattie dan doet...
Pagina: 1