Toon posts:

WLAN + Dell

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om thuis een WLAN op te zetten, voor 1 enkele notebook Dell inspiron 4000. Andere 2 vaste pc's staan al in bekabeld netwerk met eenvoudig 10Mbit hubje.

Volgend kaartje zou ik in mijn pc steken:
TrueMobile Wireless LAN 1150 PCMCIA for Inspiron (115 EUR)

Aangezien de accesspoints van Dell niet goedkoop (zijn vraag ik me af wat de beste&goedkoopste oplossing is als accesspoint??? (398,98 EUR) Moet ik mij zorgen maken over de compatibiliteit van het accesspoint met het kaartje???

Graag meer info

• Carny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:48

Carny

DatDus!

Als het om 1 enkel notebook gaat en je in een van je pc's ook nog een pci slot vrij hebt (en liefst windows XP hebt) kun je je netwerk ook op die manier uitbreiden... Je zorgt dan voor een AdHoc (ofwel point to point) verbinding tussen je pc en je laptop...
Natuurlijk is een verbinding met AP wat betrouwbaarder en heeft meestal ook een beetje groter bereik, dus als je het je kan veroorloven is dat aan te bevelen...
Accesspoints zijn te koop vanaf zo'n 180 euro.

DatDus.DE --- DatDus!

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
De truemobile kaartjes van Dell zijn zover ik weet gewoon PCMCIA kaartjes. Die kun je dus ook veel goedkoper gewoon op de hoek bij de PC boer halen :) Of je ook truemobile kaartjes kan laten inbouwen weet ik niet, dus zodat je de PCMCIA sloten vrij houd, en toch draadloos kunt lannen :)

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 16:38
Moet ik mij zorgen maken over de compatibiliteit van het accesspoint met het kaartje???
Voor zover het AP en kaartje IEE 802.11b (standaard voor WLAN) zijn maakt het niets uit welk merk je gebruikt.
Voor zover zijn alles WLAN kaartjes en AP IEE 802.11b dus dat zal niet het probleem zijn.

(Gebruik zelf een Cisco kaartje en een Unex HR411 AP)

Ik zou kiezen voor een AP en een kaartje, anders moet je altijd die andere computer aan hebben staan.

Succes met je keuze.

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
ik zou voor die oplossing niet gaan, koop gewoon een goedkopere wireless lan / router + pcmcia card van edimax en je bent voor 360 euro klaar (mycom)

...