Wie heeft zijn pc al "zomerklaar" gemaakt en hoe heb je dat gedaan heb zelf net systeemcooler geplaatst en temp zakte met 8 c.
Mijn PC is sinds bouw al zomerklaar. Maar ik heb dan ook een Pentium III-650@866 die niet warmer wil dan 43 graden Celsius (gemeten hartje zomer, minstens 28 graden in mijn kamer op het zuiden met full-stress)
Ik laat hem gewoon uit
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
Mijn XP 1600+ loopt nog op 1400,en wordt niet warmer als 39 C full load met een standaard coolermaster
Nog niet, daar ga ik me wel mee bezighouden als ik spontane resets of vastlopers krijg.
Verwijderd
tsja ik heb een p3 en die komt neit boven de 28 graadjes uit in de winter, dus in de zomer trekt ie het ook ngo wel
moet nog gebeuren. even alles netjes op een rijtje zetten en een goeie airflow erin
Heb ik ook gehad ja maar maakte zo'n lawaaiOp maandag 08 april 2002 16:21 schreef P.C.Simonis het volgende:
Zijkanten van m'n case erafgegooit (van 40 naar 32 graden)
Als het echt 30+ graden wordt hier
, dan mag een zijkant er af of zoh. Anders doe ik gewoon me 220 V 14,3 cm er in
, voor nood
. Die moet het zeker trekken.
Als ik op vakantie ga wel jaOp maandag 08 april 2002 16:19 schreef F12002 het volgende:
Welke tweakers laat nou zijn pc de hele zomer uit?
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
f*ck it, ik loop een beetje achter geloof ik....
myn xp 1700 draair gemiddeld op 50 graadjes
soms 53 
toch nog maar wat extra coolers aanschaffen.... ( ik heb al 2 systeemcoolers en een cpu cooler...
myn xp 1700 draair gemiddeld op 50 graadjes
toch nog maar wat extra coolers aanschaffen.... ( ik heb al 2 systeemcoolers en een cpu cooler...
Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD
Verwijderd
Ik gooi de zijkant er wel af als het heel warm is. Dat bespaart geld met allemaal van die coolers te kope. Maar 53 graden is toch wel een beetje veel denk ik.
mijn pc wordt al goed genoeg gekoeld, hoef ik niets aan te veranderen.
Verwijderd
Bij mij niet nodig... p3-850 is idle 24 graden c. Stressed
- geen idee. Maar ik denk dat ie nog heel wat kan hebben voordat ie echt raar gaat doen
- niet nodig dus om extra cooldingetjes in te bouwen. En als ie echt heel raar gaat doen haal ik de kap er wel vanaf (is een aOpen hq45);
grapjas, wat ga je dan doen de hele zomer?Op maandag 08 april 2002 16:17 schreef Snijboon het volgende:
Ik laat hem gewoon uit
moet er niet aan denken dat ik een hele zomer naar het plafond moet gaan staren omdat de pc niet aan kan..
een grotere straf bestaat niet!
A wise man's life is based around fuck you
Verwijderd
de mijne's stressed wel 73°, en das met de zijkant eraf.
lijkt me wat hoog, maar wat doe je eraan?
Is dat niet wat overdreven
Ik heb alleen een fan in me voeding en op me cpu en die wordt iets van 40graden en het mobo zo'n 25 dus ik maak me nergens druk om
Wasda voor proggie dan?Op maandag 08 april 2002 17:07 schreef internetinfo het volgende:
mijn temps: [afbeelding]
zie sig voor settings
edit:
laama, lezen blijft moeilijk

laama, lezen blijft moeilijk
Verwijderd
xtra fans (zie avatar) voorkant en achterkant en op top(asap) ook een voeding met dubbele fan erin
Verwijderd
die van mij is al cool genoeg
. In de zomer trekt hij het toch wel. Maar 's zomers 's middags computeren is eigenlijk slecht, dus zoveel maakt het niet uit. Ga lekker wielrennen ofzo
Verwijderd
uhm, volgens mij wordtie juist wármer met de zijkanten eraf
Dan loopt de airflow immers best wel brak
Ik heb een andere oplossing: Desktop uit laten en met de laptop buiten gaan zitten 
Word ik nog lekker bruin ook..
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Mjah, moet dat dan?
Ik doe er persoonlijk nix an...
OK, dit ding wordt tering heet (52 idle, 57 stressed) maar vastlopers heb ik nog niet meegemaakt...
Zoja gaat m'n casefan van +5V naar +12V toe
Ik doe er persoonlijk nix an...
OK, dit ding wordt tering heet (52 idle, 57 stressed) maar vastlopers heb ik nog niet meegemaakt...
Zoja gaat m'n casefan van +5V naar +12V toe
OC / CM - Begint eer ge Bezint
Verwijderd
... met een mooie vierkante plek op je benen (schaduw van je laptop)Op maandag 08 april 2002 20:00 schreef 2Dutch het volgende:
Ik heb een andere oplossing: Desktop uit laten en met de laptop buiten gaan zitten
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 17:22
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ik zou maar gauw er wat aan doen.Op maandag 08 april 2002 17:00 schreef carnman het volgende:
de mijne's stressed wel 73°, en das met de zijkant eraf.
zo heeft die een korte levensduur en er hoeft niet veel te gebeuren en hij fikt door. Koop een goeie cooler met artic silver 3 en wat casefans !
Een echte tweaker kan geen week zonder pc en zeker geen hele zomerOp maandag 08 april 2002 16:19 schreef F12002 het volgende:
Welke tweakers laat nou zijn pc de hele zomer uit?
Nou ... euhm ..Op maandag 08 april 2002 16:57 schreef zwelgje het volgende:
[..]
grapjas, wat ga je dan doen de hele zomer?
moet er niet aan denken dat ik een hele zomer naar het plafond moet gaan staren omdat de pc niet aan kan..
Voetballen met kamaraden
Naar het zwembad
Skaten
Gewoon 4uur in de zon liggen in de achtertuin
Werken
vakantie
In de zomer zit ik denk gemiddeld een 0,5 uur aan me pc en s'winters is het te koud voor mij en zit ik zo'n 5uur per dag aan de pc ,verschilt per jaargetijde
Verwijderd
tsss, zijn er dan nog steeds mensen met een sociaal leven?Op maandag 08 april 2002 20:12 schreef Bartjuh het volgende:
[..]
Nou ... euhm ..
Voetballen met kamaraden
Naar het zwembad
Skaten
Gewoon 4uur in de zon liggen in de achtertuin
Werken
vakantie
In de zomer zit ik denk gemiddeld een 0,5 uur aan me pc en s'winters is het te koud voor mij en zit ik zo'n 5uur per dag aan de pc ,verschilt per jaargetijde
Verwijderd
Dat is de beste optie, lekker genieten van de zonOp maandag 08 april 2002 16:17 schreef Snijboon het volgende:
Ik laat hem gewoon uit
Dan zal je wel denken die amd 2000+ draait bij jouw nu toch op def. JA KLOPT. want ik heb hem net een halve week, dus ik wil eerst zijn stab. ff checken. Volgende week ga ik kijken wat ik eruit kan halen. Nu i.v.m. een verbouwing van mijn bureau kan ik helemaal niets testen. dus morgen kan ik weer tweaken.
Verwijderd
Ben met een casemod bezig. MDF kast om mijn pc heen met 35 mm geluidsisolatie aan de binnenkant en twee 92 mm regelbare variofans van papst om het zaakje cool te houden. Verder ga ik nog wat extra fans op mijn zalman-waaier zetten, aangezien ik me om geluidsproduktie toch niet meer druk hoef te maken, vanwege mijn case-mod. Ik zou graag wat pix posten, maar goed, geen idee hou dat moet en ik heb geen digi-camera.
Verwijderd
de PC zomerklaar!?...
ik ben zomerklaar zul je bedoelen!
ik ga met vriendin naar Italie
... donder op met die PC!
ik ben zomerklaar zul je bedoelen!
ik ga met vriendin naar Italie
Hij heeft net z'n hooikoortsmedicijnen gehad...Op maandag 08 april 2002 16:13 schreef F12002 het volgende:
Wie heeft zijn pc al "zomerklaar" gemaakt en hoe heb je dat gedaan heb zelf net systeemcooler geplaatst en temp zakte met 8 c.
Heb 2 extra systemfans met tuimelschakelaars aan de voorkant van mijn bak.
Goed, als ik ze aanzet lijkt het wel alsof m`n kast opstijgt en de stroom valt tijdelijk uit hier in de straat maar de boel blijf lekker koel.
Goed, als ik ze aanzet lijkt het wel alsof m`n kast opstijgt en de stroom valt tijdelijk uit hier in de straat maar de boel blijf lekker koel.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Verwijderd
Ik heb een athlon 2000+, en die wordt niet warmer dan 50 graden, dus ik kan er ook wel mee voort denk ik
Ik ga modden. Ik heb nu mijn zijpanelen van mijn kast afgehaald. Maar strax wil ik een extra fan in mijn gemodde zijpaneel zetten, dan hoop ik dat ie van de 52 idle
naar de 45 gaat ofzow
Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.
Ik heb de stofzuiger er door gehaald... scheelde +/- 10 graden. Stof op je heatsink en in je voeding zijn funest
There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche
Verwijderd
jaah, ik zet gewoon me stofzuiger op me headsink als het te warm wordt, moet wel minder heet worden dan
Zomerklaar? 
Dat ding word nu stressed 48 graden... Daar kan nog makkelijk 20 graden bij zonder dat het problemen geeft, dus daar maak ik me niet druk om
Dat ding word nu stressed 48 graden... Daar kan nog makkelijk 20 graden bij zonder dat het problemen geeft, dus daar maak ik me niet druk om
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Vorige zomer had ik een Thermaltake Volcano op m'n Duron (61 graden idle
). Toen het echt boven de 30 graden werd in mijn kamer heb ik de zijkanten er af gehaald en mijn statief-ventilator er tegenaan gezet. Scheelde 10 graden in temperatuur.
Nu heb ik een Zalman CNPS3100+
afwachten hoe die het van de zomer gaat doen (nu @ 42 graden met zijkanten er op).
Nu heb ik een Zalman CNPS3100+
Verwijderd
Ik denk dat ik mijn PC maar in de ijskast zet.
Vorige zomer werd mijn AMD K6-III450 + over de 74 graden, ik wil niet weten wat mijn XP 2000+ doet deze zomer...
Vorige zomer werd mijn AMD K6-III450 + over de 74 graden, ik wil niet weten wat mijn XP 2000+ doet deze zomer...
Verwijderd
Nee denk ut niet, athans ik NIETOp maandag 08 april 2002 20:33 schreef cheezo het volgende:
[..]
tsss, zijn er dan nog steeds mensen met een sociaal leven?
Mijn athlon 1200 wordt met alle fans op 7V 58 graden, op 12V 48 graden. Gaat het wel reden hoor in de zomer.
Verwijderd
Ik mag dan een n00b zijn, maar daar heb ik dus echt nog nooir van gehoord.... ik neem aan dat een computer in 99% van de gevallen binnen staat waar mensen ook zijn. En als je in je kamer een temperatuur schommeling hebt van 10-15 graden dan is je huis wel erg slecht geisoleerd / begordijnd... Ik denk ook dat als je een computer bouwt, dat je dan ervoor zorgt dat ie goed gekoeld is (dat hoef je dan maar 1 keer te doen)
toch?? maar dat zijn de gedachten van een n00b
toch?? maar dat zijn de gedachten van een n00b
Vorige zomer me proc op 1300 mhz gezet ipv 1400 (standaard 1ghz@1,4ghz), met laag voltage
zal ik deze zomer waarschijnlijk ook doen.
ga geen extra fans of kappen open doen, die teringherrie hoef ik niee
zal ik deze zomer waarschijnlijk ook doen.
ga geen extra fans of kappen open doen, die teringherrie hoef ik niee
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Of je zet de powersaving op je hardeschijven aan.... na een half uurtje ook weer minder warmte.
There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche
Wat vreet jij uit met die K6/3+? Heb je em boven de 600 gekregen door hem 3.5V te geven ofzo? De mijne kan op normaal voltage passief gekoeld 24/7 onder de 35 graden lopenOp dinsdag 09 april 2002 20:52 schreef Scyla het volgende:
Ik denk dat ik mijn PC maar in de ijskast zet.
Ergens maak je toch een denkfout. Ik heb zelf een aantal pc's waarvan er twee in mijn slaapkamer staan. Daarvan staat er 1 permanent aan (server/router). Van zichzelf is het op mijn kamer dus al warmer. Tel daarbij op dat ik achter schuin dak lig, en dat de zon de hele dag op dat dak staat te branden. Verder is ons huis zeer goed geisoleerd MAAR jij gaat in de zomer neem ik aan ook niet met de deur dicht zitten. Een temperatuurschommeling van 10-15 graden is dus imho wel degelijk heel goed mogelijk in de zomer.Op woensdag 10 april 2002 00:00 schreef Ketchup-Heinz het volgende:
Ik mag dan een n00b zijn, maar daar heb ik dus echt nog nooir van gehoord.... ik neem aan dat een computer in 99% van de gevallen binnen staat waar mensen ook zijn. En als je in je kamer een temperatuur schommeling hebt van 10-15 graden dan is je huis wel erg slecht geisoleerd / begordijnd...
edit:
tiepvoudje
tiepvoudje
Verwijderd
Mijn 4 fanmate's en mijn 2 variabele Enermax fans weer wat opschroeven....fans draaien nu onhoorbaar op 2000 rpm
working on it 
heb hier een 12 cm fan liggen, voor onderin.
heb hier een 12 cm fan liggen, voor onderin.
Verwijderd
Ik heb hier zo'n super grote vierkante staande ventilator, voor het coolen van een hele kamer
. Die pleur ik gewoon naast me kast (hij is bijna even groot als me kast) dis aleen in geval van nood
Verwijderd
Ik laat hem gewoon op een lagere snelheid lopen. Eerst moest alles zo snel mogelijk, maar nu word ik echt schijtziek van de herrie
Zodra die kuren krijgt laat ik em minder snel lopen. M'n fan's blijven iig op 7v
nee je kan ook nog uitgaan en lol maken..ipv alleen achter je pc zitten..sommige mensen hebben nog een levenOp maandag 08 april 2002 16:57 schreef zwelgje het volgende:
[..]
wat ga je dan doen de hele zomer?
Verwijderd
ALLEMAAL???Op dinsdag 09 april 2002 22:51 schreef CrashOne het volgende:
Mijn athlon 1200 wordt met alle fans op 7V 58 graden, op 12V 48 graden. Gaat het wel reden hoor in de zomer.
Wow man... Heb jij wel een sink en fan op je cpu zitten? Hier wordt alles stressed met BURN7K 47 graden maximaal. Met koetje 45 fully stressed met een 120-intake en 80+voeding-outtake en simpel coolermastercoolertje.
Dus ik denk wel dat mn pc de zomer gaat overleven
Volgens mij niet nodig, ik kep een P4 1,6A met standaard Intel cooler en wanneer het nodig is sluit ik mijn case fan wel aan...
/:offtopic
Is het niet zo dat wanneer een p4 te warm wordt dat de clock snelheid terug neemt?
Is het niet zo dat wanneer een p4 te warm wordt dat de clock snelheid terug neemt?
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Volgens mij moet er ietsje meer gebeuren dan wat extra fansOp maandag 08 april 2002 16:20 schreef juanp het volgende:
moet nog gebeuren. even alles netjes op een rijtje zetten en een goeie airflow erin
Met mijn kamer ventilator (30 cm diameter) erop krijg ik hem ook altijd een 8 a 9 graadjes lager. En ook het aantal RPM van mijn CoolerMaster gaat met 400 omhoog.
Is niet goed maarja dan koop ik wel weer een nieuwe cooler das het punt niet....
Verder als het echt extreem word dan moet er maar geloven worden aan andere cooler. Downclocken ben ik niet zo fan van, omdat het dan voor mijn gevoel echt een stuk langzamer gaat. Zie spec voor meer info...
Is niet goed maarja dan koop ik wel weer een nieuwe cooler das het punt niet....
Verder als het echt extreem word dan moet er maar geloven worden aan andere cooler. Downclocken ben ik niet zo fan van, omdat het dan voor mijn gevoel echt een stuk langzamer gaat. Zie spec voor meer info...
Oeps dat doet ie van mijn ookOp maandag 08 april 2002 16:32 schreef Tittysmack het volgende:
f*ck it, ik loop een beetje achter geloof ik....
myn xp 1700 draair gemiddeld op 50 graadjessoms 53
Pagina: 1