Toon posts:

router / hub?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik was pas in MyCom en daar wilde ze me een gateway-router-switch met internal firewall preferences en meer andere options aansmeren... nu vraag ik me af of ik dat allemaal wel nodig heb. :?

We krijgen binnekort kabel van @home met 2 pc's. Nu kun je bij @home (iedereen zegt dat het niet waar is, maar ik ken mensen die het zo hebben) van de kabelmodem een kabel in de hub en dan naar 2 pc's.. het nadeel is dat je dan aan @home per maand zo'n €5 extra moet betalen omdat je 2 pc's gebruikt.

Je kan ook een duurdere router gebruiken en dat hoef je niet extra te betalen voor een extra pc, want dat zien ze dan daar niet... :9

Dus lijkt dus nuttig om een router te kopen, maar nu hoorde ik pas weer dat je daar met beb. (bijv. irc) programmatjes problemen problemen mee kan krijgen: die router gaat dan allemaal dingen tegenhouden met z'n extra beveiligde shit en dat werkt je programma niet meer... :(

Dus: Wie heeft tips?

alvast bedankt!

Verwijderd

Een router voor 2 pc lijkt me een nogal dure oplossing... een NICje kopen en een crossed UTP, Internet delen via winxxxx en klaar is kees :) Een router is nog een stuk gemakkelijker maar wel veel duurder ook :) Dit is veruit de goedkoopste oplossing.

Verwijderd

meestal is die firewall in te stellen, dus het lijkt me niet dat je problemen krijgt met programma's (of je moet hem verkeerd ingesteld hebben)

Tip: als je maar 2 pcees hebt, dan lijkt mij een router erg overbodig omdat het (zoals je zelf al zegt) maar 5 euro extra kost om een 2e ip te verkrijgen.

dus als je verder gaat uitbereiden naar 4 of meer pcees dan lijkt een router me pas rendabel

Verwijderd

Topicstarter
dan klinkt allemaal erg 'leuk', maarruhh: d'r moet dus ook nog dat kabel-internet op, dus eigenlijk moet er kabelinternet aan 2 pc's vastkomen, en het moet ook werken als 1 van die 2 pc's uit staat...

crossed-utp is toch voor als je gewoon direct 2 pc's aan elkaar wilt hebben? dus zonder ook nog kabel? :?

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 16:13 schreef McGry het volgende:
dan klinkt allemaal erg 'leuk', maarruhh: d'r moet dus ook nog dat kabel-internet op, dus eigenlijk moet er kabelinternet aan 2 pc's vastkomen, en het moet ook werken als 1 van die 2 pc's uit staat...

crossed-utp is toch voor als je gewoon direct 2 pc's aan elkaar wilt hebben? dus zonder ook nog kabel? :?
Als de pc's online moeten kunnen als de andere niet aanstaat, zou'k voor een routertje gaan

Verwijderd

Topicstarter
ff de tussenstand: :)

1x Hub
1x Router

Nog iemand tips? Ik krijg geen coalitie gevormd... :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Het is heel simpel.

Ofwel ga je voor een hardware router.
Je hoeft dan niet altijd een pc te laten aanstaan om de andere te laten surfen.
De router verbruikt ook heel weinig stroom en heeft meestal een ingebouwde 10/100 switch.

Nadeel dat kost wel iets ;)

Ofwel gebruik je 1 pc als router met ICS/winroute/sygate/ oid.
Kost je dan minder :)

Dat die router meer beperkend is, is onjuist.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Een oude 3/486 ergens op de kop tikken + hubje + freesco, is ook altijd leuk en goedkoop :)

Verwijderd

Topicstarter
Nadeel dat kost wel iets
Voordeel: m'n ouders betalen en die nemen aan wat ik ze aanbeveel... maar ik wil ze ook weer niet naaien met de nieuwste hippe shit...
Een oude 3/486 ergens op de kop tikken + hubje + freesco, is ook altijd leuk en goedkoop
Ja, daar dacht ik ook nog ff aan: we hebben namelijk nog wel ergens zo'n oud dingetje.. het probleem is dat die weer meestal alleen ISA sloten hebben en dat moet je daar weer een dure isa netwerkkrt voor kopen,..

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 08 april 2002 16:39 schreef McGry het volgende:

[..]

Voordeel: m'n ouders betalen en die nemen aan wat ik ze aanbeveel... maar ik wil ze ook weer niet naaien met de nieuwste hippe shit...
[..]

Ja, daar dacht ik ook nog ff aan: we hebben namelijk nog wel ergens zo'n oud dingetje.. het probleem is dat die weer meestal alleen ISA sloten hebben en dat moet je daar weer een dure isa netwerkkrt voor kopen,..
Ga naar een computerbeurs.
3com ISA 3c509B's kan je daar wel voor een geintje op de kop tikken ;)
10mbit is meer dan genoeg voor je i-net.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1