12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu
Meest waarschijnlijke is inderdaad brak geheugen. Nou ja, dat komt veel voor iig.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
hmm...tot zover zie ik nix erover in de log, ik zal nu is compilen en dan de log nog is bekijken
evt. strax ander geheugen proberen
evt. strax ander geheugen proberen
*grinnik*
"You have changed your system's configuration. Linux will now reboot."
Sorry... Schoot me zomaar te binnen...
"You have changed your system's configuration. Linux will now reboot."
Sorry... Schoot me zomaar te binnen...
Liege, liege, liegebeest!
hehe 
maja..vind ut erg klote dit
eindleijk van RH af, krijg ik dit
zucht
maja..vind ut erg klote dit
Verwijderd
Gebruik anders een memtest om je geheugen te testen.
Je machine is toevallig ook niet ver overgeclocked he?
Je machine is toevallig ook niet ver overgeclocked he?
Wat waarschijnlijk gebeurd is dat je een kernel panic krijg.
En als in /proc/sys/kernel/panic een 1 staat gaat die reboten.
De oorzaak kan aan je geheugen, cpu of mb liggen. Maar ook gewoon aan je kernel
En als in /proc/sys/kernel/panic een 1 staat gaat die reboten.
De oorzaak kan aan je geheugen, cpu of mb liggen. Maar ook gewoon aan je kernel
redhat draaide wel goed....
evt. slackware herinstallen ?
oc'ed? nee
p233, 32mb sdram, perfect bord
oc'ed? nee
Herinstallen?? het is geen windoowz hoor !!Op maandag 08 april 2002 19:20 schreef CIOMrCrazy het volgende:
oc'ed? nee
en dat RedHat
Welke kernel gebruik je?
Ik durf te wedden dat je iets in je BIOS hebt
veranderd?
Je RH had ook waarschijnlijk een andere kernel-config.
Zo had ik een tijdje terug allerlei vage problemen -Segfaults van apps en crashes van X11- die zich vooral voordeden met XMMS (en onder windows met winamp!).
Wat bleek? Ik had een week eerder SDRAM gekocht voor de Asus TXP4 (dat zowel EDO als SDRAM kan hebben).
Toen ik de nieuwe sticks installeerde kwamen wat nieuwe opties in de BIOS vrij en wist ik niet wat ze allemaal deden.
'Net afgezocht op clues en uiteindelijk bleekt het om e.o.a. vage optie als "Passive Release" ofzo te gaan.
Good Luck
veranderd?
Zo had ik een tijdje terug allerlei vage problemen -Segfaults van apps en crashes van X11- die zich vooral voordeden met XMMS (en onder windows met winamp!).
Wat bleek? Ik had een week eerder SDRAM gekocht voor de Asus TXP4 (dat zowel EDO als SDRAM kan hebben).
Toen ik de nieuwe sticks installeerde kwamen wat nieuwe opties in de BIOS vrij en wist ik niet wat ze allemaal deden.
'Net afgezocht op clues en uiteindelijk bleekt het om e.o.a. vage optie als "Passive Release" ofzo te gaan.
Good Luck
Het zou inderdaad ook aan je kernel configuratie kunnen liggen. Het is in ieder geval zo dat de standaard Slack kernel in mijn geval nooit echt ideaal is geweest... Misschien draai je een kernel met verkeerde dingen erin, of heel misschien draai je een PPro kernel op een Pentium I?
Maar, dan kon je nog wel eens een probleem hebben, want dan word het lastig om een nieuwe kernel te compilen... Heb je dit probleem ook met de standaarc 2.2.19 installatiekernel van Slackware? Of kun je misschien brakke hardware hebben waarvoor je een module laadt?
Probeer het iig ook eens met een andere kernel (2.4.5 zit ook op de install disk, of compile 2.4.19 eens?)
Maar, dan kon je nog wel eens een probleem hebben, want dan word het lastig om een nieuwe kernel te compilen... Heb je dit probleem ook met de standaarc 2.2.19 installatiekernel van Slackware? Of kun je misschien brakke hardware hebben waarvoor je een module laadt?
Probeer het iig ook eens met een andere kernel (2.4.5 zit ook op de install disk, of compile 2.4.19 eens?)
Gewoon effe de nieuwste kernel pakken op kernel.org.
Wat ook een mogelijkheid is dat je bad-sectors hebt op je swap-space (compileren vreet geheugen, en vroeg of laat kun je er donder op zeggen dat er geswapt gaat worden, tenzij je een zee van RAM beschikbaar hebt.). Ik rotzooi zelf nogal veel met cryptografische disks, en dat gerotzooi werd af en toe niet gewaardeerd door de swap-engine; met als gevolg hangende en rebootende systemen. Kan dus ook geen kwaad om ff je swap partitie op fouten te checken...
Wat ook een mogelijkheid is dat je bad-sectors hebt op je swap-space (compileren vreet geheugen, en vroeg of laat kun je er donder op zeggen dat er geswapt gaat worden, tenzij je een zee van RAM beschikbaar hebt.). Ik rotzooi zelf nogal veel met cryptografische disks, en dat gerotzooi werd af en toe niet gewaardeerd door de swap-engine; met als gevolg hangende en rebootende systemen. Kan dus ook geen kwaad om ff je swap partitie op fouten te checken...
"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein
He!! Dat bord heb ik ookOp maandag 08 april 2002 19:58 schreef MBMarduk het volgende:
Ik durf te wedden dat je iets in je BIOS hebt
veranderd?
Good Luck
ik zal dat is gaan proberen, thnx
Verwijderd
Word je CPU niet te heet.
Als je een kernel gaat compileren dan steigt je CPU use naar 100% en dan word je CPU ook heet.
Het kan natuurlijk dat je Coolfan je CPU niet goed meer koelt deze probleem heb ik ook gehad, maar dan onder 3D games.
zodra mijn CPU te heet werd begon mijn pc te rebooten.
suc6
Als je een kernel gaat compileren dan steigt je CPU use naar 100% en dan word je CPU ook heet.
Het kan natuurlijk dat je Coolfan je CPU niet goed meer koelt deze probleem heb ik ook gehad, maar dan onder 3D games.
zodra mijn CPU te heet werd begon mijn pc te rebooten.
suc6
Ik weet dat het bij jou om REBOOTS gaat maar dit zou net zo goed op jou van toepassing zijn:
http://www.bitwizard.nl/sig11/
http://www.bitwizard.nl/sig11/
Ik zou memtest86 pakken. Deze test beterOp maandag 08 april 2002 21:03 schreef Markiedam het volgende:
download Goldmemory effe van www.download.com en test je geheugen dan effe
www.memtest86.com
Pagina: 1