ik heb hier dus enkele pc's staan die ik samen in een netwerk op internet wil hebben m.b.v. een switch.
pc1:
AMD Athlon XP 1800+
256MB
pc2:
Dell Inspiron Intel P3 1 Ghz [laptop]
256MB
pc3:
Dell Intel P2 350MHz
320MB
pc4:
IBM pentium 1 75MHz
24MB
ik heb nu een "netwerkje" met de AMD als server, waaraan ik dan op een ieder gewenst moment één pc aan kan hangen en dan internetten...
maar nu wil ik dus met alle pc's op het internet kunnen, ik heb een chello kabel abbo.
nu dacht ik van ik koop een switch, en eigenlijk wil ik ook een andere pc als server, zelf dacht ik aan de pentium 350, die als dhcp server zeg maar, het liefste met linux d'r op.
maar ik wil nog wel games kunnen spelen(!)
is dit goed, of kan ik beter iets veranderen ?
Ik zoek dus een switch die 10 en 100 Mbit ondersteunt, dus als je er een 10mbit kaartje bij hangt niet alles op 10mbit gaat draaien... wat is hiervoor een goed merk/type? 8 poorts btw
'k heb de search gebruikt... heel vaak zelfs
pc1:
AMD Athlon XP 1800+
256MB
pc2:
Dell Inspiron Intel P3 1 Ghz [laptop]
256MB
pc3:
Dell Intel P2 350MHz
320MB
pc4:
IBM pentium 1 75MHz
24MB
ik heb nu een "netwerkje" met de AMD als server, waaraan ik dan op een ieder gewenst moment één pc aan kan hangen en dan internetten...
maar nu wil ik dus met alle pc's op het internet kunnen, ik heb een chello kabel abbo.
nu dacht ik van ik koop een switch, en eigenlijk wil ik ook een andere pc als server, zelf dacht ik aan de pentium 350, die als dhcp server zeg maar, het liefste met linux d'r op.
maar ik wil nog wel games kunnen spelen(!)
is dit goed, of kan ik beter iets veranderen ?
Ik zoek dus een switch die 10 en 100 Mbit ondersteunt, dus als je er een 10mbit kaartje bij hangt niet alles op 10mbit gaat draaien... wat is hiervoor een goed merk/type? 8 poorts btw
'k heb de search gebruikt... heel vaak zelfs