[Switch] aantal pc's op internet?

Pagina: 1
Acties:

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik heb hier dus enkele pc's staan die ik samen in een netwerk op internet wil hebben m.b.v. een switch.

pc1:
AMD Athlon XP 1800+
256MB

pc2:
Dell Inspiron Intel P3 1 Ghz [laptop]
256MB

pc3:
Dell Intel P2 350MHz
320MB

pc4:
IBM pentium 1 75MHz
24MB

ik heb nu een "netwerkje" met de AMD als server, waaraan ik dan op een ieder gewenst moment één pc aan kan hangen en dan internetten...

maar nu wil ik dus met alle pc's op het internet kunnen, ik heb een chello kabel abbo.

nu dacht ik van ik koop een switch, en eigenlijk wil ik ook een andere pc als server, zelf dacht ik aan de pentium 350, die als dhcp server zeg maar, het liefste met linux d'r op.
maar ik wil nog wel games kunnen spelen(!)

is dit goed, of kan ik beter iets veranderen ?

Ik zoek dus een switch die 10 en 100 Mbit ondersteunt, dus als je er een 10mbit kaartje bij hangt niet alles op 10mbit gaat draaien... wat is hiervoor een goed merk/type? 8 poorts btw :)

'k heb de search gebruikt... heel vaak zelfs :+

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:43

Predator

Suffers from split brain

Je kan gerust een switch kopen en dan die P2-350 als server/router gebruiken en alle andere pc's op de switch.

Of een router kopen als je liever niet altijd een pc laat aanstaan.

Voor switchen kijk eens in de pricewatch ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• AMYC
  • Niet online
ik denk maar dat ik voor een pentium 350mhz ga als linux server en daar de switch aan...

nu nog een goede switch :)
wie weet er een?!

Verwijderd

Ik heb net vrijdag bij MyCom een Edimax 8 poorts 10/100 Mbit SWITCH bestelt, voor maar €70. Ik heb even met de search gekeken, en er werd door een aantal mensen wel aangegeven dat het een goedkope, maar best goede switch was. Als je niet teveel wilt uitgeven, kan je die kopen, anders een 3Com. die zijn altijd wel goed. En je kan gewoon die P350 gebruiken als router/server... Succes! :)

• AMYC
  • Niet online
Op maandag 08 april 2002 15:55 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Ik heb net vrijdag bij MyCom een Edimax 8 poorts 10/100 Mbit SWITCH bestelt, voor maar €70. Ik heb even met de search gekeken, en er werd door een aantal mensen wel aangegeven dat het een goedkope, maar best goede switch was. Als je niet teveel wilt uitgeven, kan je die kopen, anders een 3Com. die zijn altijd wel goed. En je kan gewoon die P350 gebruiken als router/server... Succes! :)
Thanx,

Hmm... mooi scherp prijsie... de 3Com zal vast duurder zijn :(
'k check de pricewatch zow ook ff :)

• AMYC
  • Niet online
kan ik die edimax zomaar probleemloos gebruiken bij mij chello abbo...

'k hoorde net van een kennis dat dit niet altijd het geval was.

• AMYC
  • Niet online
Welke 8 poorts switch kan ik het beste nemen?

1.)3Com 3C16734 officeconnect 8port 10/100Mb
3com Switch

of

2.)Linkpro 8port 10/100Mb switch metalen of plastic behuizing
Linkpro 8port

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 12:15

knopper

Sander Knopper

Als het geld niet zoveel uitmaakt, dan zeker weten de 3com!

• morphje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 11:40

morphje

let's all love lain

Je kan elke switch gebruiken die je maar wil
hub mag ook

Je gebruikt je server om je verkeer te NAT'ten naar het interne netwerk. Hiervoor moet je dus 2 nics hebben in je pc. 1 voor chello en 1 voor interne netwerk.

verder kan je zelfs die p75 gebruiken voor simpele NAT-router. Alleen kan je daar niet al te veel op draaien. DHCP is wel mogelijk, webservertje erop ook nog wel. Zorg alleen voor minimaal een mb of 16 in die p75 :)

succes.

Ow jah ik raad zelf de safewayserie aan. Perfecte switches. Draait als een spoortrein hier :)

• AMYC
  • Niet online
hmm..
thanx allemaal, als ik de p75 gebruik als DHCP server, kan ik dan niet het beste Linux nemen?

Verwijderd

Je kan het beste niet een P75 gebruiken. Een Vriend van mij heeft het ook geprobeert, maar als je 4 PC's gaat gebruiken Is het net iets te langzaam.... Je kan het beste een server vanaf 200 Mhz gebruiken

(8>

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Als je toch een switch gaat kopen kan je ook natuurlijk gewoon een vigor 2200e ofzo kopen.
dat is gewoon een hardware router/firewall/switch in 1.
Onwijs relaxte dingen en vet simpel.

• AMYC
  • Niet online
Op dinsdag 09 april 2002 17:26 schreef sjuk het volgende:
Als je toch een switch gaat kopen kan je ook natuurlijk gewoon een vigor 2200e ofzo kopen.
dat is gewoon een hardware router/firewall/switch in 1.
Onwijs relaxte dingen en vet simpel.
k, daar zit wat in... maar das "maar" een 4 poorts dingetje :(

Verwijderd

office connect dual speed switch 8 ports +
3c16791-me

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Op dinsdag 09 april 2002 17:28 schreef Phuck het volgende:

[..]

k, daar zit wat in... maar das "maar" een 4 poorts dingetje :(
En je hebt 4 pc's... de internetaansluiting gaat er aan de andere kant in.. en als je nog uit wil breiden, kan je zo weer een switch doorlussen naar de router..

Die van Edimax kost trouwens maar €127 ofzo.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Heb zelf een SMC Barricade aan chello hangen werkt ook als een trein. Hoef je ook geen PC/Server te "offeren" aan DHCP en NAT etc.

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-07 10:25

sKitZo

:)

Op dinsdag 09 april 2002 17:24 schreef Killer_Sam het volgende:
Je kan het beste niet een P75 gebruiken. Een Vriend van mij heeft het ook geprobeert, maar als je 4 PC's gaat gebruiken Is het net iets te langzaam.... Je kan het beste een server vanaf 200 Mhz gebruiken

(8>
dat lijkt mij niet

Ik heb een P166 staan met 2 andere pc's erop en hij draait ook nog als web, mail en ftp server en ik heb nogsteeds een load avarage van 0,00 . Dus ik denk dat ik _MAKKELIJK_ 4 pc's kan draaien. En ook wel op een P75, want een maat van mij draaid een 486 met meer dan 4 pc's en die heeft ook geen probs.

Wel linux op je gateway zetten natuurlijk

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik heb mijn oude P133 als internet router met Freesco, er zit 48Mb geheugen in, meer dan zat dus. Ik zou het zonde vinden om daar een P350 voor te gebruiken :{

Freesco is echt heel makkelijk dus dat raad ik echt aan, je moet er ff goed naar kijken en dan komt alles goed

• AMYC
  • Niet online
Op dinsdag 09 april 2002 18:24 schreef Cartman! het volgende:
ik heb mijn oude P133 als internet router met Freesco, er zit 48Mb geheugen in, meer dan zat dus. Ik zou het zonde vinden om daar een P350 voor te gebruiken :{

Freesco is echt heel makkelijk dus dat raad ik echt aan, je moet er ff goed naar kijken en dan komt alles goed
ik heb het dus al eens geprobeerd met de p75 24mb geheugen, wat volgens mij en volgens freesco ruim voldoende is, maar na het configgen en rebooten blijft het hele zaakje hangen bij "waiting for DHCP offer" tenminste iets in die sfeer.

Dit probleem is vast wel te verhelpen, maar kan ik achter zo'n freesco router nog wel games draaien ?

quake3 enzo wel zag ik, maar ook nog andere ?

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Welke 8 poorts switch kan ik het beste nemen?

1.)3Com
2.)Linkpro
Ik heb al meer dan een jaar een 8-poorts LinkPro 10/100 switch thuis in gebruik en die doet het bij mij uitstekend. Voor thuisgebruik ruimschoots voldoende, ik zie geen enkele reden om meer uit te geven voor bijv. een 3Com.

• AMYC
  • Niet online
Op dinsdag 09 april 2002 18:55 schreef Antonius het volgende:

[..]

Ik heb al meer dan een jaar een 8-poorts LinkPro 10/100 switch thuis in gebruik en die doet het bij mij uitstekend. Voor thuisgebruik ruimschoots voldoende, ik zie geen enkele reden om meer uit te geven voor bijv. een 3Com.
k,

ik denk dat ik dan toch maar voor de Linkpro ga.
er was niet veel over te vinden/lezen, maar wat er over viel te lezen was altijd positief :)

kan vast ook wel een kleine LANparty mee gespeeld worden, tis maar voor 5 man >:)

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
No problemo. Voor het gemiddeld thuisgebruik is een 100mbit switch eigenlijk al zwaar overkill. Voor een beetje gamen en internet sharen met een handjevol pc's zou je aan een 10mbit hubje eigenlijk al genoeg hebben. Bij overpompen van grote hoeveelheden data is een switch wel lekker. het is dat het prijsverschil zo klein is dat ik dat wel over heb voor het extra comfort op uitzonderlijke momenten.

Op mijn werk doen we wel eens een game avondje, dan heeft iemand wat demo's van t een of ander meegenomen. Ik neem dan mijn switch van thuis mee. Als er dan al 3 man aan het gamen zijn en een paar anderen gaan eerst nog even een paar 100mb heen en weer zeulen, dan is een switch wel lekker. Die verschillende gebruikers zitten elkaar op een switch niet in de weg.

Voor dat soort dingen is het dus wel prettig. Als je voor internet een verbinding kunt betalen waarbij je aan een 10mbit hubje niet genoeg hebt, dan maak jij je geen zorgen over of je voor het sharen van die verbinding nou een 3Com of een LinkPro aan zult schaffen ;)

Verwijderd

Bij www.wallabie.com hebben ze voor 124€ een E-tech router met 4-poort switch , ADSL en PPPoE compatibel . Perfect ding want in de winkel zelf gebruiken we hem ook .

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Ikzelf heb laatst (weekie geleden ofzo) een Safeway 8 poorts switch gekocht voor 55 Euro. Niet duur dus en het werkt goed. ADSL modem aan de uplink (heb 4 ipadressen :) ).

Maar ik zou toch voor een switch gaan ipv bijv. een 10 m/bit hubje. Persoonlijk zet ik nog wel 's een film bijv. over en dan merk je het echt wel. Ook brand ik nog wel 's cd's vanaf een networkdrive en dan is 100 Mbit/s een must.

[info]

Een echte switch draait sowieso op 100 & 10 Mbit/s en schakelt niet over naar 10 Mbit/s over het gehele netwerk als er een 10 Mbit/s verbinding op komt. Daarom is dit een switch. Je was waarschijnlijk in de war met een switching hub (hub met als het ware een 10 Mbit/s netwerk en een voor 100 Mbit/s)

[/info]

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Pagina: 1