Toon posts:

Wat voor CPU kan er op geprikt worden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een heel vaag probleem.. Ik heb een moederboard in me pc (duh) , maar ik weet bij god niet wat voor merk/type enzo.. Ik weet wel dat er een VX chipset op zit en 512 KB cache.. er zit een Socket7 slot op (Pentium1 200 MMX zit erin) en 4 72-pins sloten en 3 ISA's en 5 PCI's. Verder zit er een Cache-uitbreidings-slot op en ook 2 banken voor 128 pins DIMs. (tenminste, dat denk ik..)

Iemand enig idee?? (Zat geen boekie bij en ook staat er verder NIKS op het mobo zelf)..

Mijn vraag is dus eigenlijk, wat voor processor kan hier op (maximale kloksnelheid)

Barracuda

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Noteer de BIOS-string tijdens het opstarten, en ga dan ff zoeken op www.ping.be/bios
Daarna handleiding zoeken bij de fabrikant.

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Zoek bij http://www.heise.de/ct
effe het programma ctbios op, daarmee kan je achter de fabrikant van je plankie komen. Hoeft je het niet op te zoeken in zo'n ellenlange lijst zoals hierboven.

Verwijderd

Topicstarter
Deze info komt uit Ctbios rollen .. zouden jullie voor mij kunnen uitzoeken wat voor processoren erin kunnen? ik weet bij god niet waar ik moet zoeken. Zou erg op prijs gesteld worden. De info volgt als volgt (he?).

Award Bios Found - Award Modular Bios V4.51PG
Award ID string - 10/28/96-1430VX-,SMC37c66-2a59g-gv3cc-00
Board/bios version - Bios-S (61028A) Ation rom - NOT FOR SALE
OEM - VTECH
Chipset - i430VX , SMC37c66 / Intel Triton VX

Verwijderd

Topicstarter
ff het bericht hooghouden in de lijst.. mischien irritant maar wil graag weten wat voor cpu erop kan.

barracuda

• Stefano
  • Laatst online: 25-08 07:47

Stefano

Ondertitel Not Found

Eigenlijk niet zo heel ingewikkeld als er nu een 200MMX op zit. Met Intel kan je tot Pentium I 233MMX. De AMD K6-2 en K6-3 serie passen eveneens en zijn dus de beste optie. Kijk wel even op je moederbord of de jumpersettings goed aangegeven staan, fabrikant en type van het MB moet hier ook te vinden zijn. (Vaak staat dit onder een PCI slot)

Suc6

Verwijderd

Processor
Intel Socket 7 ZIF Socket for CPU
Intel Pentium Processor 75/90/100/120/133/150/166/200/233 MHz (P54C/P54CS/P55C MMX)
AMD-K6 PR166/PR200/PR233
AMD-K5 PR75/PR90/PR100/PR120/PR133
IBM/Cyrix 166+ Ver 2.7 or Later

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Het merk zou moeten zijn:
2A59GV3CC-00: Vtech/PCPartner

Hun homepage:
http://www.pcpartner.com.hk

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Kun je op je mobo iets vinden over de core voltages die je in kan stellen?
In theorie kun je namelijk iedere pentium1, iedere K6-x (1,2,3) iedere K5 en vrijwel iedere cyrix erop doen. Er zijn echter 2 problemen:
1) core voltage; heeel belangrijk; als je niet laag genoeg kan komen kan je je cpu frituren.
2) BIOS herkenning; hoeft geen probleem te zijn en kan vaak verholpen worden met bios flashen (moet je alleen wel je mobo fabrikant weten).

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Results op motherboard.org:
- Het is een VTECH en er is geen info op de homepage :(

Results on ping.be/bios
- 2A59GV3CC-00: Vtech/PCPartner (model: ???) :(

Ziet er dus vrij hopelooos voor je uit vrees ik.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op de homepage van pcpartner kun je van al hun VX borden een pdf manual download. Aan de hand van de plaatjes in de manuals kun je mischien je MODO ID'en. Zo heb ik het ook een keer gedaan met een SOYO Plank.

Verwijderd

Topicstarter
Tof.. bedankt allemaal ! ik gaat 'es ff kijken of ik hem op 233 kan laten lopen

KAN een 166 MMX (origineel) die nu op 200 loopt met GOEDE koeling (heb ik) Op 233 Mhz lopen?

BArracuda

Verwijderd

Met goeie koeling moet dat kunnen.
Wat je nog beter kunt proberen, is hem niet op 233 te zetten maar op 225.
Ja denk je, dat is langzamer. Maar je moet dan wel ff je busfrequentie op 75Mhz zetten i.p.v. 66. Dan wordt ie gemiddeld duidelijk sneller. En je CPU loopt iets langzamer en wordt dus ook iets minder heet.
Ik weet natuurlijk niet of jou moederbord die instelling kent.
Pagina: 1