Surround setup wat raad u aan ?

Pagina: 1
Acties:

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
search gebruikt, maar ben een surround n00b en heb niet al te hoge eisen :)

ik probeer een beetje van alle losse apparaten op mijn kamer af te komen, en mijn computer als 'centraal' apparaat te gaan gebruiken.
dit houd dus ook in dat het geluid op mijn kmaer aangestuurd zal worden door een sblive 5.1 en de daarbijbehorende geluidskwaliteit. Hebt wel grote kans dat ik in de toekomst nog een beter kaartje ga aanschaffen :)

Nu wil ik graag een 5.1 setup gaan maken. en was van plan om de speakers zelf te gaan bouwen en natuurlijk een hele leuke versterker.

1 - wat is een goede versterker rekening ermee houdend dat ie betaald moet worden van een krantewijkje en je dus op een budget zit van max €450,-
2 - ik draai veel muziek, maar kijk ook wel eens graag een filmpje, dus:
* a: Is het mogelijk om voor muziek gebruik te maken van een 2.1 opstelling ?
* b: zo ja, dan wil ik graag een leuk paar front speakers hebben en een sub met heerlijk zachte bassen B-)
3 - hoeveel moet ik uitgeven voor de rear speakers ? aangezien deze alleen tijdens gamen en divx gebruikt worden

als de vragen zoals gewoonlijk weer eens niet duidelijk zijn dan zal ik proberen nog verdere toelichting te geven, ook zou het wel handig zijn als jullie ivm het aanraden van een versterker even een linkje gaven van de specs en/of verkoop plaats

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kijk voor een versterker in dit topic:
[topic=407677/1/100]

en ja het is mogelijk om met muziek "2.1" te luisteren, als is dat niet perse nodig, als je een goed stel frontspeakers koopt/maakt.

Ik zou op de rearspeakers het meest bezuinigen, als ik jou was.

Hoeveel zou je totaal willen uitgeven dan? Wat is he totaalbudget? Een versterker voor 450 euro gaat zowiezo wel lukken, wat is het budget verder?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

voor onder de 450.- zou ik nu gaan voor de pioneer 510 die kost bij ons:
zilver:319.-
zwart:339.-

Is op dit moment in die prijsklasse de beste,en bezuinigen op de rear zou ik niet doen die zijn ook belangrijk.daar kun je bijv een setje jbl sateliets kopen van:90.- die zijn goed en als front meot je wel iets grotere pakken of je neemt gewoon compleet sateliet met sub,dat hebben wij staan vanaf 275 (ongeveer) das de nieuwste jensen kleinste die er bestaan en klinken tog zeer goed.

Voor meer informatie mail: info@radiobeurs-tilburg.nl

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ik heb hier nog 2x 3weg filters liggen, die ik graag zou gebruiken voor de front speakers

verder wilde ik dan een center speaker bouwen die ok als sub te gebruiken is. naar mijn idee 150/4500Hz scheiding

zodat de front speakers dus maar tot 100Hz hoeven te gaan, dan kan ik me aardig wat geld uitsparen omdat de midden/laag dan naar verhouding stuk goekoper kan.

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Op maandag 08 april 2002 15:59 schreef Jazzy_jef het volgende:
voor onder de 450.- zou ik nu gaan voor de pioneer 510 die kost bij ons:
zilver:319.-
zwart:339.-

Is op dit moment in die prijsklasse de beste,en bezuinigen op de rear zou ik niet doen die zijn ook belangrijk.daar kun je bijv een setje jbl sateliets kopen van:90.- die zijn goed en als front meot je wel iets grotere pakken of je neemt gewoon compleet sateliet met sub,dat hebben wij staan vanaf 275 (ongeveer) das de nieuwste jensen kleinste die er bestaan en klinken tog zeer goed.

Voor meer informatie mail: info@radiobeurs-tilburg.nl
offtopic:
Ik krijg het idee dat jij hier voornamelijk reclame loopt te maken voor het bedrijf waar je werkt, dat heb ik al in meerdere topics gezien. :?

specs

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:14
Op maandag 08 april 2002 16:29 schreef twopack het volgende:

[..]

offtopic:
Ik krijg het idee dat jij hier voornamelijk reclame loopt te maken voor het bedrijf waar je werkt, dat heb ik al in meerdere topics gezien. :?
groot gelijk, beetje flauw idd

ik begreep uit meerdere topic dat Yamaha de rxv420 ofzo heeft voor weinig geld, daar zul je ongetwijfeld een prima dd versterker aan hebben, verder weet ik niet zoveel van speakers

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter

offtopic:
[OffT-continues]
doet ie inderdaad, maar het is wel een handige tip dus ik heb nergens last van :)
[/OffT-continues]

verder: ik wil als front speakers 2 mooie zuiltjes bouwen, en rear wil ik gewoon 2 kleine speakers die ik onder t plafond kan hangen :)

zit ik met de center speaker/sub woofer, ik moet een mooie zachte bas hebben, welke bass luidspreker van +/- €100,- hebben jullie goede ervaring mee ?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Als ik het goed begrijp ga je alle speakers zelfbouwen, geen slechte keus. Alleen gaat dat in combinatie met een versterker natuurlijk nooit lukken. Ik zou beginnen met een versterker te kopen en dan twee full range speakers te bouwen. Desnoods kan je die later naar achteren verhuizen. En als je dan weer wat kranten bezorgd hebt bouw je er de rest bij.
Dat is tenminste wat ik zou doen.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ik ga echt niet alles in 1 keer erdoorheen jagen hoor :)
ik heb nu mijn zelfgebouwd-niet-audiofiel-verantwoorde setje en daar ben ik best tevreden over :)
Daarna is het gewoon een kwestie van: versterker vervangen, center speaker bouwen, front speakers erbij, tijdelijke rears, en dan de uiteindelijke rear speakers kopen :)

kan al met al een behoorlijke tijd overheen gaan, maar das natuurlijk geen probleem.

qua versterker heb ik mijn oog laten vallen op een onkyo TX-DS494 helaas weet ik niet of deze binnen mijn budget valt
Als deze daadwerkelijk in m'n budget past dan word t deze :)

verder ben ik nog op zoek naar een goede bass unit, ik ben persoonlijk niet bekend met de verschillende merken, maar ik houd van extreem laag en niet bonkerig (doh)
ik had deze al gevonden:
VISATON:
WSP21/S 21 cm polyprop. bass, refl. 50-70 ltr. € 91,00
nogmaals, ik ben niet bekend met deze dingen, en zou dan ook graag jullie mening horen.

voor het midden + hoog van de center speaker had ik ook nog eens €100,- beschikbaar, als jullie daar al aanbevelingen voor hebben, graag !

• Vuurvlieg
  • Laatst online: 05-06 15:09
Zoals in hierboven genoemde thread beschreven door mij:
Onkyo tx-ds494 377.85 Eur
Denon avr1802 403.41 Eur
Yamaha rxv420 270.00 Eur
Yamaha rxv520 311.99 Eur
Yamaha rxv620rds 395.00 Eur

dusss.. daar zou je toch wel uit moeten kiezen lijkt me..
welke wordt aangeraden? ben zelf namelijk ook aan het zoeken..

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Kom op mensen, ligt me eens een beetje in op speakergebied :D (of kan ik beter een appart topic openen hiervoor ?)

ik wil een speaker die ideaal is voor subwoofers, kheb eigenlijk alleen dat ding gevonden van peerless die wat tbusquet ook gebruikt had voor zijn helse bass-kast :)
maar die is helaas het dubbele van mijn budget ;(

• Vuurvlieg
  • Laatst online: 05-06 15:09
Als je de search gebruikt zul je zien dat de meeste mensen hier zullen zeggen dat je voor 100 eur alleen een slechte subwoofer kunt krijgen.. De goedkoopste die enigszins wordt aangeraden is de eltax atomic a10.. daarna weet ik het ff niet en als je een goede wilt moet je bij paradigm zijn.. maar die zijn net iets te duur gok ik..

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
het gaat mij om de driver of hoe dat ding ook heet, ik hoef geen kast erbij, die bouwd een echte tweaker zelf :)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
even wat woofers naast elkaar:
nummer 1: Visaton W 300 S
nummer 2: Peerless HDS-205
nummer 3: Peerless CSX 257 H

als jullie me zouden kunnen vertellen welke het beste is en waarom, dan kan ik beginnen met het op papier samenstellen van m'n center speaker :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ga langs bij speaker en co of speakerland ofzo man! Dan kan je het zelf allemaal horen :). Dat werkt toch veel beter?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
das verrasend ver voor iemand die nog geen OV heeft en in limburg woont.... ;(

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Onkyo tx-ds494 377.85 Eur
Kan ik met deze versterker eigenlijk ook bepaalde tonen voor een bepaald kanaal uitfilteren ?
bijvoorbeeld, als ik muziek wil luisteren dat ik de front speakers 100Hz en meer geef, en de sub woofer alles daaronder.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

[..]

offtopic:
sterker nog..het is het bedrijf van zen ouder.
ik heb er nu een aantal dingen gekocht omdat het een goeie vrined van me is. service is verder ook heel goed enzo. en hij geeft gewoon de informatie die je wilt horen. reclame is dan toch niet erg? hij zegt wat hij in zen zaak heb, als het mensen niet intresseerd, dan reageren ze toch gewoon niet? als je nou echt gaat spammen : kijk mijn site ofzow
dan is het anders, maar hun zoeken alles voor je op, bestellen, vragen informatie.. luisteren etc etc is allemaal geen probleem. helaas geen laagste prijs garantie, maar dat kunnen ook echter alleen de supergrote zaken.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1