DNS niet up2date na IP Change *

Pagina: 1
Acties:

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Ok, het probleem is als volgt....
Ik draai een dnsserver voor mijn website. Alles was goed totdat mijn router ineens crashte (kapotte voeding).
De router (dus ook de dns-server) heeft er 4 dagen uit gelegen.... en toen ik daarna weer online kwam kreeg ik tot overmaat van ramp ook nog een ander ip toegewezen door mijn provider...
Sindsdien is mijn dns niet meer lekker... ik weet 100% zeker dat mijn dnsrecords in orde zijn, maar ik op veel plaatsen is mijn dns gecached en gaat het dus fout...
Om een paar voorbeelden te noemen:

1) Ben bij een vriend (inbel verbinding zonnet). Ik ping mijnwebsite.net en ik krijg het goede ip terug.... dan ga in internetexplorer naar www.mijnwebsite.net en dan doet ie niks terwijl ie het goede ip resolved.

2) Ben bij een andere vriend; www.mijnwebsite.net werkt en bijv. bla.mijnwebsite.net werkt niet.....terwijl dat allebei opzelfde server draait.....

Ik denk zelf dat ik van bovenaf ergens de dns goed moet laten zetten. Bij icann of zoiets.....maar ik weet effe niet waar ik moet beginnen........
iemand tips/suggesties?!?

Trax

Verwijderd

Als je ff je IP neerzet en je echte domeinnaam, komen we al verder :)

Je kan bij www.betterwhois.com kijken hoe je domein staat ingesteld (welke nameservers ie gebruikt enz)

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
ip: 62.195.6.94
site: traxotic.net

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Ik kijk net op betterwhois.com

Maar die nameservers kloppen niet meer.....dat zou nu ns.traxotic.net en ns2.traxotic.net moeten zijn...
Het is wel zo dat ns.brokenwire.net == ns2.traxotic.net en ns2.brokenwire.net == ns.traxotic.net

Dus primary en secondary, samen met een vriend van me......ik voor hem en hij voor mij :D

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:28

GaMbiNo

1337

[topic=462130]

Dubbelpost

Voortaan graag één keer posten er zijn meer mensen die geholpen willen worden.

Verwijderd

Name Server.......... ns.brokenwire.net 62.163.5.62
Name Server.......... ns2.brokenwire.net 62.195.6.170

als goed is zijn dat je nameservers,

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
klopt, dacht dat ik hier meer kans maakte op een antwoord *D

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 15:40 schreef J4ZP3R het volgende:
Name Server.......... ns.brokenwire.net 62.163.5.62
Name Server.......... ns2.brokenwire.net 62.195.6.170

als goed is zijn dat je nameservers,
Dat was eerst maar sinds nieuwe router is het ns.traxotic.net en ns2.traxotic.net

bij wat jij zegt is 62.195.6.170 mijn oude ip.....mijn nieuwe is 62.195.6.94
En ns2.traxotic.net verwijst volgens mijn dns nu naar 62.163.5.62 (de dns server van een maat van me)

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:28

GaMbiNo

1337

Op maandag 08 april 2002 15:41 schreef Trax_Digitizer het volgende:
klopt, dacht dat ik hier meer kans maakte op een antwoord *D
Dan vraag je in Schop een Modje of je topic gemoved kan worden.
Dubbelposten is niet echt de bedoeling hier. ;)

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Oke effe duidelijk:

er zijn 2 dns server die ik gebruik 62.195.6.94 en 62.163.5.62.

ns.traxotic.net en ns2.brokenwire.net wijzen naar 62.195.6.94
ns2.traxotic.net en ns.brokenwire.net wijzen naar 62.163.5.62

De dns-servers zijn allebei correct ingesteld, alleen door die routercrash weet de wereld het niet meer zeg maar... :?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 15:42

Predator

Suffers from split brain

Ik heb dit eigenlijk in je ander topic dat dicht is gezegd maar ik zal hier nog eens zetten want je hebt het niet gelezen :)
Je hebt een domein "mijnwebsite.net" maar je hebt er geen vast ip voor ?
Das een linke boel en dat heb je nu ondervonden.
De DNS servers voor ".net" (rootservers) hebben in hun records staan dat IP v.w.x.y (het jouwe dus) NS server is voor "mijnwebsite.net".

Nu is jouw ip dus veranderd en klopt jouw IP daar niet meer.

Je moet vragen aan hen dat ze hun records aanpassen.
Maar zorg voor een vast ip want als je altijd wijzigingen aanvragen is niet echt handig.

Daarbij komt ook dat overal DNS caching is en wijzigingen een tijdje kunnen duren.
C:\>nslookup traxotic.net
Server: bia.telenet-ops.be
Address: 195.130.132.18

Non-authoritative answer:
Name: traxotic.net
Address: 62.195.6.94

C:\>
Maar deze klopt wel nog ?
Wat heb je zelf eigenlijk opgeven als dns server voor je domein (ip of eventueel alias) ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Als je geen static ip hebt, mag je volgens mij van je ISP ook geen eigen DNS draaien e.d. DUsse.........

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 18:43 schreef Rats het volgende:
Als je geen static ip hebt, mag je volgens mij van je ISP ook geen eigen DNS draaien e.d. DUsse.........
Onzin

Maar goed, je kan bij het bedrijf waar je je domein geregged hebt vast je nameservers aanpassen om naar de goeie IP's te wijzen. Is kwestie van daar ff in de admin rommelen :)

Verwijderd

Felix hoezo onzin? Als je nameservers erop mag draaien waarom zou je dan dynamische ip hebben?

Verder wat ik begrijp gaat het om 1 nameserver. EN hoe zit het dan met nameserver2?

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
1) Er mag zoveel niet van je internetprovider, en normaal gesproken heb ik ook een vast ip...... want normaal gesproken boot ik ook nooit 8-)
2) Ik zal eens kijken wat ik kan doen, bij de organisatie waar ik mijn domein gekocht heb..... het is alleen dat die flink aan het klooien zijn en ik niet meer in kan loggen....
3) ik was ook al bang dat het gewoon een kwestie van tijd zou zijn ivm die dns cache....;(

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik vind je posts wat wazig. Maar als ik het goed begrijp heb je dus NA die 4 dagen, ook meteen 2 andere nameservers genomen (kwa DNS naam, niet kwa IP).

Dan klopt je hele verhaal wel. Indien je de nameservers wijzigd voor je domein dan kan dat gerust 3 dagen duren voordat het overal doorgekomen is.

titeledit BTW

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

ja klop inderdaad, kan ff enkele dag duren...

( zit al 2 dgn te wachten voordat een subdomain op mijn doos weer werkt )

offtopic:
Wij zijn niet voor niets Tweakers geworden, om bij een ISP dat dynamische IP's uitdeelt een website te draaien >:)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09
Ja, toen ik mijn nameservers naar die van zoneedit aangepast had, heb ik ook wel een 3-tal dagen moeten wachten voor alles ok was, dus volgens mij moet je gewoon wat geduld hebben!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
het duurt al 2 weken nu.....dat vind ik lang....
de oude nameservers ns.brokenwire.net en ns2.brokenwire.net verwijzen nog steeds naar mijn ip en de nieuwe ns.traxotic.net en ns2.traxotic.net ook nog...... dus het wijst allemaal naar mijn nieuwe ip maar het wil echt niet.

En ik weet dat mijn posts wazig waren....sorry...

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Er zit waarschijnlijk een fout in je zonefile. Post es wat meer info. Like je BIND config en de desbetreffende zone.

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 22:52 schreef Rats het volgende:
Felix hoezo onzin? Als je nameservers erop mag draaien waarom zou je dan dynamische ip hebben?

Verder wat ik begrijp gaat het om 1 nameserver. EN hoe zit het dan met nameserver2?
ohh...van je ISP :)

ik heb ook dynamisch IP en draai ook namserver, maar ik heb voor voldoende backups gezorgt _MOCHT_ m'n ISP besluiten m'n IP te veranderen of me af te sluiten ofzo :)

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
ik heb ook dynamisch IP en draai ook namserver, maar ik heb voor voldoende backups gezorgt _MOCHT_ m'n ISP besluiten m'n IP te veranderen of me af te sluiten ofzo :)
Altijd makkelijk backups *D

en euhm Hans: mijn zonefiles zijn 100% goed heb ze al door iemand laten controleren, het met diezelfde zonefiles heb ik altijd gewerkt......er is niks aan veranderd 8-)
Pagina: 1