Toon posts:

[flash] Tekst button doet gek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej,

Ik heb al wel het e.e.a. met Flash gedaan en zo, maar het volgende 'probleem' ben ik eigenlijk nooit echt uitgekomen. Ik heb de search al gebruikt (gezocht op 'text button', 'tekst button', etc), maar niet gevonden wat ik zocht.

Anyways, als ik in Flash een stukje tekst typ en dit naar een button transform (F8) en een voorbeeld va de output laat zien (test movie/ctrl enter), dan kan ik slechts op de lijnen van de tekst klikken. Tussen de letters door en dergelijke lukt dat niet. Hoe los ik dit op?

Ook heb ik, nadat de tekst een button was geworden ge-edit en daarbinnen alles op graphic gezet, maar ook geen resultaat.

Thanx!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:17

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 08 april 2002 15:19 schreef predatorx het volgende:
dan kan ik slechts op de lijnen van de tekst klikken. Tussen de letters door en dergelijke lukt dat niet. Hoe los ik dit op?
Staat zeeeer uitgebreid beschreven in de handleiding.
Tip: keyframe met de naam 'hit'.

Verwijderd

Toen ik je topic titel las had ik al het vermoeden dat je de HIT niet had ingesteld.
Je moet namelijk een ruime rectangle rondom de tekst bij de Hit keyframe plaatsen. Maak niet uit hoe groot het is, wat je wil eigenlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, dus zooo werkt dat. Ik dacht altijd dat de 'hit' status van een button de status van de button was, nadat hierop geklikt was. Net als vLink bij HTML. Niet dus.

Thanx, 't werkt nu!!

Verwijderd

Hrrmz, hoe jullie die buttons maken vind ik maar weird...
Ik doe het altijd zo:
Onderste layer: een rechthoek als button
Daarboven: Plaatjes boven die rechthoek wat ik als button wil

Deze techniek heb ik op mijn test site gebruikt: www.sf.fragworld.co.uk/new%20slindenau

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 16:18 schreef predatorx het volgende:
Aha, dus zooo werkt dat. Ik dacht altijd dat de 'hit' status van een button de status van de button was, nadat hierop geklikt was. Net als vLink bij HTML. Niet dus.

Thanx, 't werkt nu!!
:) Daar is het forum voor!
Pagina: 1