als je op die PIII 1 ghz of 900 hz van de aldi XP installeert krijg je altijd ACPI BIOS foutmeldingen. Bij veel mensen resulteert dit in een heel erg onstabiel systeem. Ik heb zelf gelukkig van lifetec de bios update v1009Xp gekregen en nergens meer last van! Dit wilde ik graag even met jullie delen. Je kan hem downloaden op mijn site.
www.angelfire.com/ego/basbarten/index.html
Laat aub even horen in deze topic wat je er van vindt.
Zowel de Aldi PIII 900 als de PIII 1000 hebben het zelfde medion/asus moederbord nl.
"medion MD 2001"
Dit moederbord volgt NIET alle spec. voor het gebruikt van APCI onder windows XP.
Gevolg:
- Foutmeldingen in het log
- (soms) niet opstarten
- BSOD (blue screen of death)
Nota: niet iedereen zal evenveel problemen hierdoor hebben! Bij sommige blijven de problemen beperkt tot een vermelding in het log, bij anderen zal de pc wijgeren op te starten of andere problemen veroorzaken ...
Dit is allemaal te wijten aan het bios dat probeert te schrijven naar een (sinds Xp) beveiligd geheugenbereik!! (zie ook het GSC forum P3 900 mhz. --> Bios V 1008 en Windows XP
-----------------------------------------------
Bios instellingen wijzigen verhelpen NIET het probleem! Enkel uitschakelen van APCI helpt.
Bios versie v1008 verhelpt dit probleem NIET en voor zover mijn bronnen correct zijn zal er GEEN nieuwe bios versie komen die dit probleem oplost!
Oplossingen:
- Niet upgraden naar XP
- Ermee leren leven :-)
- APCI niet gebruiken
- een nieuw moederbord (maar merk op dat vele andere PIII moederborden ook dit probleem hebben...)
- Een Medion technicus omkopen om een nieuwe bios versie te schrijven :-)
Laat aub even horen in deze topic wat je er van vindt.
Zowel de Aldi PIII 900 als de PIII 1000 hebben het zelfde medion/asus moederbord nl.
"medion MD 2001"
Dit moederbord volgt NIET alle spec. voor het gebruikt van APCI onder windows XP.
Gevolg:
- Foutmeldingen in het log
- (soms) niet opstarten
- BSOD (blue screen of death)
Nota: niet iedereen zal evenveel problemen hierdoor hebben! Bij sommige blijven de problemen beperkt tot een vermelding in het log, bij anderen zal de pc wijgeren op te starten of andere problemen veroorzaken ...
Dit is allemaal te wijten aan het bios dat probeert te schrijven naar een (sinds Xp) beveiligd geheugenbereik!! (zie ook het GSC forum P3 900 mhz. --> Bios V 1008 en Windows XP
Bios instellingen wijzigen verhelpen NIET het probleem! Enkel uitschakelen van APCI helpt.
Bios versie v1008 verhelpt dit probleem NIET en voor zover mijn bronnen correct zijn zal er GEEN nieuwe bios versie komen die dit probleem oplost!
Oplossingen:
- Niet upgraden naar XP
- Ermee leren leven :-)
- APCI niet gebruiken
- een nieuw moederbord (maar merk op dat vele andere PIII moederborden ook dit probleem hebben...)
- Een Medion technicus omkopen om een nieuwe bios versie te schrijven :-)
Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM