Toon posts:

A7V en Promise ATA100 driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het installeren van de Promise driver op de bijgeleverde ASUS cd-rom duurt het opstarten veel langer dan zonder deze driver,wel 2 tot 3 keer zo lang.
Ik heb alleen een Quantum UDMA66 HD van 8,4Gb aangesloten op de eerste ATA100 connector,verder gebruik ik VIA driver 4.25a.
Iemand een idee hoe ik weer sneller kan booten?

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:01

botoo

💀 too old to die young

als je een 66 HD op de 100 aansluiting zet kan dat idd behoorlijk vertragen, hang die liever aan de aansluiting

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Je kunt je HD beter op de primaire UltraDMA/66 IDE connector hangen. In windows moet je vervolgens onder SCSI-Controllers de Promise Ultra100 Controller uitschakelen, waarna het booten weer snel verloopt...

Verwijderd

Topicstarter
Eh New B volgens mij heb je geen aparte UDMA66 connector,het is UDMA100/66 of een gewone IDE connector,tenminste dat denk ik kon het niet in de handleiding vinden maar vond het wel raar dat er een blauwe IDE connector op het bord zit,meestal zijn deze zwart en de UDMA 100/66 allebei blauw i.p.v blauw en zwart.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Ehhmm.. heb ook een A7V...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/964887001.jpg
De meest rechtse 2 IDE aansluitingen(boven de floppy connector) zijn UDMA33/66 aansluitingen... die linker 2 (ook zwart en blauw) zijn de UDMA100 aansluitingen..

Je moet eigenlijk alleen UDMA100 devices op die promise controler aansluiten anders vertraagt ut idd...

/edit plaatje erbij en tekst veranderd

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Shit,nog een keer in de manual gekeken en inderdaad de tweede blauwe connector is een UDMA66/33 connector,ik dacht dat ik hem op de UDMA100 moest aansluiten,fout gedacht.

Bedankt.

Verwijderd

Ergens gelezen over een gelekt bios met nieuwe promise-subbios ingebouwd (versie 2,build 25)

Zoek eens op je nieuwsserver naar ASUS
is iets in de trant van alt.comp.*.*.asus

Deze zou de boottijd weer reduceren met maar liefst 20 seconden
Pagina: 1