[KDE] K Menu icon

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Ik heb best wel uitgebreid gezocht op Google, kde.org en hier, maar nergens kan ik het vinden: Hoe verander je het icon van het K Menu (meest linkse knopje op de Kicker)? Het KAN wel, want op www.kdelook.org zijn zat screenshots te vinden van mensen die een ander icon hebben voor het k menu (o.a. Slick icon pack). Mij lukt het gewoon niet :(

Het is niet echt belangrijk, maar wel een doorn in m'n oog >:) :P

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
search?

[topic=339362/1/100]

PSN: Houtvlot

Verwijderd

De iconen heten kmenu.png en staan in je $KDEDIR/share/icons. Even de gewenste icoontjes naar toe zetten met die naam en je hebt een andere K button. :)

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 08 april 2002 15:13 schreef janjanjansen het volgende:
De iconen heten kmenu.png en staan in je $KDEDIR/share/icons. Even de gewenste icoontjes naar toe zetten met die naam en je hebt een andere K button. :)
LOL @ je sig :D

PSN: Houtvlot

• Martin Sturm
Op maandag 08 april 2002 15:13 schreef janjanjansen het volgende:
En als die files niet bestaan? :P Tenminste..bij mij staat in die directory alleen een aantal subdirs, met daarin een berg icoontjes..
De methode uit dat topic wat dinges noemt werken ook niet bij mij (het betreft overigens KDE 3.0)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Hmm, bij mij staat hij er toch echt...ik heb nog niet geprobeerd hem te veranderen, maar ik neem aan dat dat ook gewoon zou moeten werken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
odysseus@odysseus:/usr/src/kde3/share/icons/hicolor$ find . -name kmenu*
./32x32/apps/kmenu.png
./32x32/apps/kmenuedit.png
./16x16/apps/kmenu.png
./16x16/apps/kmenuedit.png
./48x48/apps/kmenu.png
./48x48/apps/kmenuedit.png
odysseus@odysseus:/usr/src/kde3/share/icons/hicolor$

Bij het slick-icontheme staat hij overigens (natuurlijk) in dezelfde directory.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

In die subdirs staan icoontjes met die naam <instelling( bijvoorbeeld hicolor)><iconsize>/apps/kmenu.png. In mijn geval waren dit hicolor/32x32/apps en hicolor/48x48/apps. Ligt dus een beetje boel aan je instellingen welke je moet hebben .

/edit : sig komt van de announcemail van Linux voor 8086 van Alan Cox :)

• Martin Sturm
Op maandag 08 april 2002 15:53 schreef janjanjansen het volgende:
In die subdirs staan icoontjes met die naam <instelling( bijvoorbeeld hicolor)><iconsize>/apps/kmenu.png. In mijn geval waren dit hicolor/32x32/apps en hicolor/48x48/apps. Ligt dus een beetje boel aan je instellingen welke je moet hebben .

/edit : sig komt van de announcemail van Linux voor 8086 van Alan Cox :)
Er is wel go.png in al die menus.. maar ik vind het stom dat als ik een icon theme toepas, die kmenu button ongewijzigd blijft |:(

• Martin Sturm
JEUJ! het werkt nu :)
ik heb van die slick theme alle go.png gerenamed naar kmenu.png, kicker gerestart, en *voila* het werkte :)

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Was dat nog een slick-versie voor 2.x misschien? Ik meen me te herinneren dat bij KDE2 inderdaad gebruik werd gemaakt van go.png...dat zou verklaren waarom het niet werkte.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Martin Sturm
Op maandag 08 april 2002 16:26 schreef odysseus het volgende:
Was dat nog een slick-versie voor 2.x misschien? Ik meen me te herinneren dat bij KDE2 inderdaad gebruik werd gemaakt van go.png...dat zou verklaren waarom het niet werkte.
Die slick versie die standaard bij kde3 zat.. misschien zijn ze dat vergeten te updaten ofzo :?

Trouwens nog iemand die sites weet met kde themes/icons?? Op kdelook.org hebben ze het steeds over het crystal icon theme.. maar dat is nergens te vinden ofzo :? :(

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Inderdaad zul je die nergens vinden. Hij is gemaakt door een medewerker van Connectiva, maar die mag hem helaas niet meer distribueren...zelfs screenshots mogen niet :7. Uit een bericht op de kde-devel mailinglist (gedateerd 28 maart):
hello

I have one it informs sad to give

the conectiva is the owner of the crystal and of its copyrights
I have been a little informed that for my managers
and I don't have autonomy to liberate the crystal

unhappily I have to speak
you should remove of the kdelook any screnshot or any other thing that you show the crystal

unhappily everaldo
Je gaat veel te snel gewend raken aan Open Source en Free Software...op een gegeven moment denk je dat je er vanuit kunt gaan dat dit soort dingen gewoon te downloaden zijn. Helaas is er nog een boze buitenwereld waarin dat niet mogelijk is...

• Martin Sturm
Op maandag 08 april 2002 17:21 schreef odysseus het volgende:
Inderdaad zul je die nergens vinden. Hij is gemaakt door een medewerker van Connectiva, maar die mag hem helaas niet meer distribueren...zelfs screenshots mogen niet :7. Uit een bericht op de kde-devel mailinglist (gedateerd 28 maart):
[..]

Je gaat veel te snel gewend raken aan Open Source en Free Software...op een gegeven moment denk je dat je er vanuit kunt gaan dat dit soort dingen gewoon te downloaden zijn. Helaas is er nog een boze buitenwereld waarin dat niet mogelijk is...
Hm.. vreemd.. er staan namelijk best veel screenshots op kdelook met dat theme. Er is zelfs een link naar de download van de connectiva ftp servers :?

Ik heb hem inmiddels dus ook gevonden trouwens :P

Edit: http://www.pclinuxonline.com/modules.php?name=News&file=article&sid=1814
Pagina: 1