Toon posts:

compaq pIII 500 mhz vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb hiero een compaq 5726 liggen met een pIII 500 mhz
Wat voor het is etc.... weet ik niet maar weet iemand misschien tot wat voor processor (pIII) ik erin kan stouwe i.p.v die 500 mhz.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
In ieder geval de 600MHz Katmai..

Tja, en verder ligt het er maar aan wat voor chipset dat ding heeft, of je een bios-upgrade kunt uitvoeren etc.
Als het ding coppermines aankan ,kun je dus tot de 1100MHz gaan, maar of compaq het daar ook mee eens is betwijfel ik..

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand het precies van die compaq (5726) tot hoever de kan ???

• Campos
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-07 21:37
staat dat niet op de compaq website / handleiding? heb je nu een P3 met 512 KB cache geheugen (kan je controleren met b.v. WCPUID) dan kan je tot 600 Mhz P3, heb je 256 KB cache dan verwacht ik dat je tot zo'n 1 Ghz kan, mits je de FSB op 100 Mhz houdt... in iedergeval Suc6 :)

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
dat type mobo gaat tot 100x8 d8 ik

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 17:58 schreef Campos het volgende:
staat dat niet op de compaq website / handleiding? heb je nu een P3 met 512 KB cache geheugen (kan je controleren met b.v. WCPUID) dan kan je tot 600 Mhz P3, heb je 256 KB cache dan verwacht ik dat je tot zo'n 1 Ghz kan, mits je de FSB op 100 Mhz houdt... in iedergeval Suc6 :)
WCPUID ??? moet ik dat ingeven bij uitvoeren of?

Verwijderd

Topicstarter
ik zal idd ook nog eens op de compaq site kijken, maar uit ervaring weet ik dat er juist dat soort info nogal karig wordt vermeld op de site van compaq....

Verwijderd

WCPUID is een programma wat je ff moet downloaden op www.download.com hebben ze hem zekr

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, weet er toevallig niemnd oft die compaq (5726) 256 of 512 kb cache is?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op maandag 08 april 2002 19:04 schreef theplayerr het volgende:
ok bedankt, weet er toevallig niemnd oft die compaq (5726) 256 of 512 kb cache is?
als je slot 1 hebt heb je denk ik een katmai en die heeft 512Kb Cache onboard op 1/2 snelheid :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 07:40

Wbdsgnr

Discombobulated?

Zelf heb ik ook een compaq presario 5726 en het vervangen van processor kan misschien nog maar al het andere moet je precies de compaq spullen van hebben dus compaq ram copmaq voeding compaq enz.. behalve videakaart :) En naar ik mij kan herinneren kan je op de compaq website doormiddel van je serial number opvragen wat er nou allemaal precies in je systeem zit. Als je dat weet, dan weet je waarschijnlijk ook wel wat je er wel en niet in kunt stoppen

Veel geluk :)

Verwijderd

Topicstarter
wat betreft geheugen heb ik ook gewoon ander ram ingestopt 128 mn extra van kingston en heb dr geen problemen mee :):)

Verwijderd

ipv "UTFS" te roepen, de volgende link: http://www.compaq.com/athome/support/msgs/5700/, wat één van de eerste hits is bij de google-query "compaq 5726". Wellicht dat je hier iets meer info uit kunt halen...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 19:43 schreef cheezo het volgende:
ipv "UTFS" te roepen, de volgende link: http://www.compaq.com/athome/support/msgs/5700/, wat één van de eerste hits is bij de google-query "compaq 5726". Wellicht dat je hier iets meer info uit kunt halen...
zoals ik al zei: compaq is nogal karig met dat soort info ....

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 17:58 schreef Campos het volgende:
staat dat niet op de compaq website / handleiding? heb je nu een P3 met 512 KB cache geheugen (kan je controleren met b.v. WCPUID) dan kan je tot 600 Mhz P3, heb je 256 KB cache dan verwacht ik dat je tot zo'n 1 Ghz kan, mits je de FSB op 100 Mhz houdt... in iedergeval Suc6 [...]

ik heb dus dat progje wcpuid maar ik vind enkel l1 cache en daar staat 128 kb...

is dat het of moet ik ergens anders kijken ?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik weet waar ik via WCPUID de cache van mn cpu kan vinden dan kan dit topicie gesloten worden ....dus weet iemand hoe ik dit kan vinden via die wcpuid ???

Verwijderd

Je kan toch ff je kast opem maken en kijken of het een slot 1 cpu is of een socket 370.

Simpel toch.

Ik denk een p3 katmai slot 1 512 kb l2 cache.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 15:41 schreef silures het volgende:
Je kan toch ff je kast opem maken en kijken of het een slot 1 cpu is of een socket 370.

Simpel toch.

Ik denk een p3 katmai slot 1 512 kb l2 cache.
het is zo'n grote kaart ding met een headsink op is dat de katmai ?
Pagina: 1