Toon posts:

Vaker mail ophalen op Exchange Server: hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi there,
we hebben een Exchange server als mailserver en deze haalt iedere vijftien minuten de mail binnen. Dit willen we hoger zetten, dwz dat de mail vaker wordt opgehaald. Helaas krijg ik dit niet voor elkaar: de stappen kan ik alleen per 15 minuten instellen en niet handmatig.

Kan iemand mij helpen? Sorry voor de wellicht wazige omschrijving, ik ben geen systeembeheerder.

Thanx!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Scriptje in je taskscheduler zetten met een ETRN commando erin.

Deze dan om de 5 minuten bijvoorbeeld schedulen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet mogelijk om het via de server te laten doen? Ik vind het gewoon vreemd dat de intervallen zijn ingesteld op 15 minuten en dat deze alleen in deze stappen aan te passen zijn...?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Dat is niet echt vreemd want Exchange is in eerste instantie bedoeld als mailserver die constant is verbonden met internet en waar de mail rechtstreeks op binnenkomt, en niet via een tussenstation zoals jij het nu doet. Ik neem aan dat je Batched SMTP gebruikt nu maar heb je een dialupconnectie ofzo? Anders kun je toch veel beter het mx record rechtstreeks naar je Exchangeserver laten verwijzen zodat de mail rechtstreeks op je Exchangeserver binnenkomt.

Als je het dus toch via de tussenweg doet zoals nu, dan heb je niet zoveel keus nee met die intervals. Als je die korter wilt maken moet je een script ofzo gebruiken.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

dat heeft microsoft zo gedaan om dat anders de ISP worden overspoeld met pop3 request (want daar praten we hier toch over) de enige menier om je mail afhandeling sneller te laten verlopen is door een directe smtp ingang te creeren.
de pop3 connector heeft als minimale inbel tijd 15 min.

Verwijderd

ik gebruik Popcon als pop3 connector. Deze is per minuut in te stellen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op maandag 08 april 2002 14:50 schreef Dylan Dog het volgende:
Hi there,
we hebben een Exchange server als mailserver en deze haalt iedere vijftien minuten de mail binnen. Dit willen we hoger zetten, dwz dat de mail vaker wordt opgehaald. Helaas krijg ik dit niet voor elkaar: de stappen kan ik alleen per 15 minuten instellen en niet handmatig.

Kan iemand mij helpen? Sorry voor de wellicht wazige omschrijving, ik ben geen systeembeheerder.

Thanx!
heb je de smallbusines versie van exchange of de volledige full versie?

waarom zou je overigens de mail vaker willen ophalen? als het een dialup verbinding is kost het je heel veel telefoontikken als je elke 5 minuten zou willen gaan inbellen (starttarief!!),

A wise man's life is based around fuck you

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ETRN/bSMTP is *juist* voor server sde geen cnstante dure verbinding hebben.
Dus vandaar dat 15 min. de laagtste optie is gok ik.
Misschen dat je idd zoals hier eerder al genoemd is, kunt overwegen om je domein naar de server te laten verwijzen ipv via ETRN

Tijd voor een nieuwe sig..

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-05 17:05
inderdaad, de internet mail service kan niet sneller connecten.
Wat je wel kan doen, is de server laten bellen als er mail gequeued is.
Een ETRN commando zal niet gaan lukken ben ik bang, de meeste providers willen dit niet. Dus ondersteunen ze het niet.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Pagina: 1