Toon posts:

[Win2kserver] BdC weggehaald, events 1001 en 1000

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een bestaand nt 4 netwerk is geupgrade met een win2k machine. De Win2k machine is DC geworden, en de nt4 machine bdc en is later verwijdert.

Nu blijf ik steeds events 1001 en 1000 terug krijgen.
Ik vermoed dat dit komt omdat de AD nog steeds een bdc zoekt die hij echter niet meer kan vinden. Hoe kan ik de AD kenbaar maken dat hij er echt niet meer is.

Ik heb de search gebruikt, op zowel got als technet staan wat workarounds om event 1001 gekoppeld aan 1000 op te lossen, deze acties heb ik uitgevoerd helaas zonder resultaat. 1001 1000 zijn dan ook erg algemeene meldingen.

Ik vermoed dat ik met de AD editor aan de gang moet, hier kan ik echter weer wat minder info over vinden en heb ik zelf geen ervaring mee, zou iemand mij hier een handje hulp bij willen geven? Hoe kan ik met de editor de AD aanpassen zodat hij de BDC niet meer zoekt?

Oh ja kan het kloppen dat desktop's niet kunnen aanloggen op het domein op het moment dat je dez events hebt?

Mijn app log staat er helemaal vol mee, vet irri

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
je zult met ADSI edit aan de slag moeten (zit in de resourcekit van windows 2000 server) hiermee kun je in active directory de oude domaincontroller weghalen,

enkele weken geleden had ik namelijk ongeveer hetzelfde probleem, via 'active directory users-computers' kun je namelijk niet de domain controller weghalen (dan krijg je een vage foutmelding)

enigste oplossing was adsi editor, probleem was weg en de dc zat niet meer naar de andere (overleden) domaincontroller te zoeken

overigens zou je nog wel gewoon moeten kunnen inloggen op je werkstations/domain

kun je mischien ietsjes meer info uit je eventlog posten (preciese meldingen)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Weet je waar ik ongeveer moet zoeken met adsi? De ad structuur is toch geloof ik de structuur van een windows registery? tree model...

Dank is groot :)

Verwijderd

Die W2K server, is die toevallig multi-homed? Check dan je binding-order, en in de properties van je NIC's dat zelfregistreren van de interface UIT staat.

Ik heb dezelfde melding van de week ook gekregen op een server met twee NIC's, waarvan er 1'tje uitsluitend TCP/IP mag babbelen, en de rest (NetBIOS, AD etc) op de andere interface.

Hier een linkje waar je heel handig een Event ID in kunt vullen, en je een probable cause terugkrijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja bind's staan goed, heb ik al gecheckt, Ja ik had ook zo'n site gevonden, was niet echt probleem oplossend, heb je wel eens gezien wat er bij 1001, 1000 naar boven komt, bovendien staan ze ook op technet.....helaas, ik denk dat ik maar gewoon alle objects van het domein gaat exporteren, ff editten, ad verwijderen, opzetten en importeren....

Maar toch eerst ff met adsi edit aan de gang, je weet maar nooit....

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Uhm, weet je zeker dat e.e.a. veroorzaakt wordt door het weghalen van de BDC? Als ik zoek op events 1000 en 1001 vind ik Q290647, Q285923, Q271213 en Q259398; alle vier gaan die over replicatie problemen m.b.t. group policies. Nou worden group policies helemaal niet gerepliceerd naar NT4 BDC's dus daar kan m.i. het probleem niet liggen

Is er niet toevallig iemand aan het "opruimen" geweest en heeft die al die bestanden met de vreselijk lange namen die alleen maar uit cijfers bestaan, weggegooid?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Files (mappen) met vreselijk lange namen zijn nog aanwezig.
Alleen staan er verder geen pol. files in de mappen hieronder, klopt dit?

Volgens mij namenlijk niet.......

In principe heb ik geen verdere policies aangemaakt, dus de inhoud van de files zou de standaard inhoud moeten zijn, vallen deze opnieuw aan te maken? zou dit een mogelijkheid kunnen zijn?

Of loop ik nu echt te brabbellen?? :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hmmz, op mijn Win2k DC staan zo hier en daar wel files in die mappen. Zou je iets specifieker over de inhoud van die events 1000 en 1001 kunnen zijn? En zelf ook eens controleren of de policy waarnaar verwezen wordt, te vinden is in SYSVOL?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1