DIV met STYLE in tabellen en Netscape

Pagina: 1
Acties:

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:22
Aan de hand van de search heb ik wel het volgende gevonden:
[topic=135584/1/25]

Ik heb een site die gecentreerd staat over het beeldscherm. Dat doe ik dus met tabellen, waarin ik nu een DIV element plaats. Dit is dus volgens bovenstaande topic niet handig, Maar hoe kan ik anders een DIV element met een vaste WIDTH en HIGH centreren op het beeldscherm, zonder TABLE, zodat mijn site ook in Netscape werkt

• smaij
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<style type="text/css">
#divUp   {position:relative; left:300px; top:0px;}
#divDown {position:relative; left:300px; top:350px;}
#divScrollTextCont {position:relative; left:15px; top:0px; width:710px; height:300px; clip:rect(0px 300px 150px 0px); overflow:hidden; visibility:hidden;}
#divText {position:relative; left:0px; top:0px;} 
</style>

knip

<div id="divUp">
    <a href="#" onmouseover="scroll(-2)" onmouseout="noScroll()" onclick="return false">[slow]</a>
    <a href="#" onmouseover="scroll(-7)" onmouseout="noScroll()" onclick="return false">[medium]</a>
    <a href="#" onmouseover="scroll(-10)" onmouseout="noScroll()" onclick="return false">[fast]</a>
</div>

<div id="divDown">
    <a href="#" onmouseover="scroll(2)" onmouseout="noScroll()" onclick="return false">[slow]</a>
    <a href="#" onmouseover="scroll(7)" onmouseout="noScroll()" onclick="return false">[medium]</a>
    <a href="#" onmouseover="scroll(10)" onmouseout="noScroll()" onclick="return false">[fast]</a>
</div>
<div align="center">
<table border="1" width="740" bordercolor="#604B9C" bordercolorlight="#C0C0C0" bordercolordark="#C0C0C0">
<tr>
<td width="100%">
<div id="divScrollTextCont">
 <div id="divText">
         TEXT
 </div>
</div>
</td>
</tr>
</table>
</div>

knip

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Op maandag 08 april 2002 14:46 schreef smaij het volgende:
Aan de hand van de search heb ik wel het volgende gevonden:
[topic=135584/1/25]

Ik heb een site die gecentreerd staat over het beeldscherm. Dat doe ik dus met tabellen, waarin ik nu een DIV element plaats. Dit is dus volgens bovenstaande topic niet handig, Maar hoe kan ik anders een DIV element met een vaste WIDTH en HIGH centreren op het beeldscherm, zonder TABLE, zodat mijn site ook in Netscape werkt
Als ik het goed begrijp, gebruik je de table alleen als een soort container voor je div's. Kan je niet gewoon ipv die table een div maken met dezelfde achtergrond enz., deze centreren en vervolgens mbv de z-index de andere div's op de gecentreerde div plakken?

• smaij
kan dat, met <div align="center"> ofzo dus.. dom van mij als dat zo blijkt te zijn.......

• Croccifixio
Op dinsdag 09 april 2002 16:47 schreef smaij het volgende:
kan dat, met <div align="center"> ofzo dus.. dom van mij als dat zo blijkt te zijn.......
Ja, dat kan.
Eerst die center div maken en daarna de rest van je div's daarin plaatsen; deze moet je wel met de <span> tag definieren. En natuurlijk niet vergeten om het position attribuut op absolute te zetten (van je span's).

edit:

Dat stukje code dat je in je tweede post hebt geplakt, ik neem aan dat dat de code is die je op dit moment gebruikt?

• smaij
Op dinsdag 09 april 2002 17:19 schreef -TheGrimReaper- het volgende:

[..]

Ja, dat kan.
Eerst die center div maken en daarna de rest van je div's daarin plaatsen; deze moet je wel met de <span> tag definieren. En natuurlijk niet vergeten om het position attribuut op absolute te zetten (van je span's).

edit:

Dat stukje code dat je in je tweede post hebt geplakt, ik neem aan dat dat de code is die je op dit moment gebruikt?
Ja dat is mijn stukje code..
dus dan zou je kunnen doen
<div align="center">
hier dan de andere divs? en waar moet <span> dan?
</div>

edit:

AL NIET MEER NODIG, THX anyway

• Croccifixio
Op dinsdag 09 april 2002 19:56 schreef smaij het volgende:

[..]

Ja dat is mijn stukje code..
dus dan zou je kunnen doen
<div align="center">
hier dan de andere divs? en waar moet <span> dan?
</div>

edit:

AL NIET MEER NODIG, THX anyway
Hoe heb je het opgelost?

• smaij
Gezocht op jouw naam, en gekeken naar andere soortgelijke replies op andere topics, waarin het antwoord stond :D
Thx
Pagina: 1