2x Seagate Barracuda III 40,9gb 7200rpm in RAID0?

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-03 13:36
Kort maar krachtig: heeft iemand met deze setup ervaring? En kan hij wat info hierover posten? Ik heb nu een Asus A7V266-E (die met raid onboard) en wil toch wel eens RAID0 gaan draaien... Weet alleen niet of dit een beetje de moeite waard is ...

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Volgens mij is dat altijd de moeite waard hoor.

Money for nothin' and your chicks for free

• Weppel
Ffe nog een stomme vraag misschien, maar kost dit extra RAM? als in, ik heb nu zeg 125mb ram gebruikt, word dat daarna dan meer??

jaja i know, klinkt stom :P

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-03 20:58
ik geloof niet dat je extra ram moet hebben voor Raid 0. sommige duurdere kaarten hebben op de raid controler extra geheugen, maar dat is hoofdzakelijk om de I/O beter te controleren via de kaart.

Wat wel het geval is bij onboard raid functionaliteiten, is dat ze processorkracht opeisen. Maar gezien jou specs, zal dat niet zo'n probleem zijn..

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik had ergens gelezen dat die seagates barracuda IV niet geschikt zijn voor RAID 0, ze worden er alleen maar langzamer van. Is hier op het forum ook wel eens langs gekomen geloof ik.
edit:

Zie ook dit artikel op de via-site.

[edit2]
Oooooooooops, niet gezien dat je een barracuda III had ipv een IV :) Laat maar zitten dus deze post :)
[/edit2]

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Ja, ik heb die schijven in RAID0 geprobeerd en dat viel zwaar tegen kwa snelheid. Ze werden zelfs langzamer dan ze als losse HDD te installeren. Ik heb er toen her en der verschillende topics over gelezen en ze maar in RAID-1 gezet.
Ik heb Seagate hierover ook een keer een mailtje gestuurd, maar geen antwoord gekregen.

• Weppel
App: had je Barracuda III's of IV's? Want anders koop ik een grotere 2e hdd, en hang die er gewoon bij ...

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:13

Local Host

Het forum is om te leren.

Geen problemen hier ( lees spec in sig )

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 16:01 schreef Weppel het volgende:
App: had je Barracuda III's of IV's? Want anders koop ik een grotere 2e hdd, en hang die er gewoon bij ...
Ow....foutje...het topic niet goed gelezen, sorry. Ik heb twee cudda's IV.

• Weppel
Koel, dan is de keuze snel gemaakt :)
thanks mensen.. ik heb binnekort RAID0 :)

• Weppel
Heb ik TOCH nog 1 vraag :)

Ik wil mn array zo indelen:

C:\ 5GB (windows 2000 en wat proggies)
D:\ 75GB (data zooi enzo)

Moet ik tijdens (of voor) windows 2000 setup nog drivers installeren? Ik heb een Asus A7V266-E met RAID-onboard. (d8 dat dit een fasttrak 100 tx2 chip is)
En zoja, waar haal ik die vandaan (drivers) :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Drivers moeten wel te vinden zijn, en die moet je inderdaad tijdens de setup draaien bij win2k.
(bij het begin van de installatie moet je geloof ik F6 indrukken om extra controllers te kunnen installeren, dus dat is het moment!)

Dat is dus nog in de text-based setup.
Pagina: 1