Money for nothin' and your chicks for free
Mijn wdc 10gb 7200rpm is net overleden ,10minuten geleden

... en ik kreeg niet eens een mededeling what so ever ,k*tsmart
Ik denk dat je maar op moet passen en backuppen ,want ik ben nu 10gb aan op artiest gesorteerde mp3'tjuhs kwijt
... en ik kreeg niet eens een mededeling what so ever ,k*tsmart
Ik denk dat je maar op moet passen en backuppen ,want ik ben nu 10gb aan op artiest gesorteerde mp3'tjuhs kwijt
In ieder geval een backup gaan maken..
En probeer de diagnostic-tooltjes van de fabrikant ook eens.. Misschien geeft die toch een failure aan, dus kun je gebruik maken van de garantie.. (Zie FAQ)
En probeer de diagnostic-tooltjes van de fabrikant ook eens.. Misschien geeft die toch een failure aan, dus kun je gebruik maken van de garantie.. (Zie FAQ)
Verwijderd
niet toevallig S.M.A.R.T. disabled in je BIOS ?Op maandag 08 april 2002 14:22 schreef DeeJee het volgende:
Ik had een tijdje geleden de volgende melding:
SMART predicts a imminent failure om primary master hard diskdrive.
Immediatly backup your data and replace your hard disk drive
Ook wilde de pc af en toe niet starten. Kon geen OS vinden.
Nu snap ik dat mijn harddisk aan het dood gaan is....maar: sinds gister ben ik de melding kwijt. Pc start weer normaal op. Niets meer aan de hand.
Wat nu....? HD toch maar vervangen?
nopeOp maandag 08 april 2002 14:32 schreef Eggplant het volgende:
[..]
niet toevallig S.M.A.R.T. disabled in je BIOS ?
Mijn IBM HD is eergisteren ook dood gegaan, maar S.M.A.R.T. gaf helemaal geen meldingen. Ja, toen die schijf eenmaal dood was gaf SMART een foutmelding, maar toen was 't dus al te laat. Dus of je zoveel aan die feature hebt...
heb het hier net ook op een compaq met een wd 2,1gb schijfje is nu tests aan het draaien ik zie wel hoelang ie blijft draaien
je hoort ook wel eens dat het vals alarm is..
Ik zal eens kijken op de maxtor site of ze een tooltje hebben.Op maandag 08 april 2002 14:29 schreef Twynn het volgende:
In ieder geval een backup gaan maken..
Powermax heet het tooltje van Maxtor dat je moet hebben. Geweldig programmatje! www.maxtor.comOp maandag 08 april 2002 14:58 schreef DeeJee het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken op de maxtor site of ze een tooltje hebben.
Okee thanxOp maandag 08 april 2002 17:38 schreef Campos het volgende:
[..]
Powermax heet het tooltje van Maxtor dat je moet hebben. Geweldig programmatje! www.maxtor.com
Verwijderd
Ik heb ook die imminent failure. Na de test met die powermax tool, die overigens aangaf dat er niks aan de hand was, starte de pc weer normaal op. Dit is toch wel vreemd of niet?
Pas op: dit tooltje is alleen voor Maxtor-disks. Voor schijven van andere fabrikanten kan je uiteraard op de respectievelijke webzijdes kijken.Op maandag 08 april 2002 17:38 schreef Campos het volgende:
[..]
Powermax heet het tooltje van Maxtor dat je moet hebben. Geweldig programmatje! www.maxtor.com
Wanbeleid is ook beleid.
Verwijderd
Ja maar waarop? ik heb in totaal 95 gig aan schijfruimte waarvan er nu 45 dreigt uit te gaan vallen, hoe moet ik dat alles back-uppen dat lukt never nooit niet
Verwijderd
Werkt SMART of een ander diagnostisch programma ook als je je 2 schijven op RAID-0 hebt lopen?
wordt je hardeschijf niet gewoon te warm?
kijk ook eens hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/14191783#14191783
kijk ook eens hier:
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
ach t zijn maar 60 cd'sOp vrijdag 05 juli 2002 17:16 schreef Walm het volgende:
Ja maar waarop? ik heb in totaal 95 gig aan schijfruimte waarvan er nu 45 dreigt uit te gaan vallen, hoe moet ik dat alles back-uppen dat lukt never nooit niet
Verwijderd
Je hoeft toch niet alles te backuppen??Op vrijdag 05 juli 2002 17:16 schreef Walm het volgende:
En anders neem je een LTO of S-DLT drive
(of je koopt een andere 60gb hdd, stukje goedkoper
Verwijderd
Dit lijkt me onwaarschijnlijk omdat hij de foutmelding al geeft wanneer de computer opstart. Hij doe het ook als hij bijvoorbeeld een dag heeft uitgestaan (ja dat komt nog voor). Dan is de hardeschijf nog niet warm lijkt me.Op vrijdag 05 juli 2002 20:10 schreef Mr.Nobody het volgende:
wordt je hardeschijf niet gewoon te warm?
kijk ook eens hier:
Wat mij vaak opvalt, is dat SMART-meldingen vaak afhankelijk zijn van de temperatuur. Ja, verklaar me niet voor gek, maar als m'n computer lang heeft uitgestaan, en het is koud, krijg ik een dergelijke melding. Vaak komt er een hard, piepend geluid (mechanisch, geen speaker) uit m'n harddisk tijdens de spinup en hoor je een paar harde klikken.
De laatste tijd houdt SMART zich stil, terwijl het aantal failed spinups etc. snel blijft stijgen. Maar goed, het ding draait in RAID, dus ik wacht het lekker af
De laatste tijd houdt SMART zich stil, terwijl het aantal failed spinups etc. snel blijft stijgen. Maar goed, het ding draait in RAID, dus ik wacht het lekker af
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Pagina: 1