[XP] Maxtor d740X wil niet van pio-mode af :(

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
Ik heb dus een maxtor d740x en wat ik ook doe, volgens mij staat ie nog steeds in pio-mode :(
De oplossing die in een ouder topic over dit onderwerp stond, van het opnieuw installen van de hdd werkt niet :(
En ik denk dat ie in pio mode staat omdat ik die simptonen heb dat je muis gaat schokken als je gewoon IE ofzo opent. Iemand zei dat je het kon zien in Sisoft Sandra, maar ik kan niet vinden waar je dat kan zien. dus als iemand dat ff kan vertellen dan kan ik het meteen nog ff checken. Maar ik weet bijna zeker dat ie in pio-mode staat, dus hoe krijg ik dat ding in udma-mode!?

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gooi de betreffende IDE-controller weg in je device manager en reboot. Waarschijnlijk staat ie na de reboot wel op DMA.

zorg wel eerst dattie op 'DMA if available' staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
Op maandag 08 april 2002 14:31 schreef Courage het volgende:
Gooi de betreffende IDE-controller weg in je device manager en reboot. Waarschijnlijk staat ie na de reboot wel op DMA.

zorg wel eerst dattie op 'DMA if available' staat...
Op maandag 08 april 2002 14:28 schreef Twynn het volgende:
Heb je dit al gelezen?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/152244#XP03
Euhmmm jullie allebij me post niet eens gelezen ofzo? Ik zeg dat dat niet werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op diezelfde plek kan je zien op welke modus het apparaat staat ingesteld... en dat moet je dus eerst op 'DMA if available' zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
Op maandag 08 april 2002 16:15 schreef Courage het volgende:
Op diezelfde plek kan je zien op welke modus het apparaat staat ingesteld... en dat moet je dus eerst op 'DMA if available' zetten.
Euhmmm daar staat ie op... Alleen, ik heb nog nooit eerder vertoonde schokkingen in mijn muisbewegingen gezien. Tenminste, winxp heeft er een paar maanden geleden al opgestaan en toen had ik nergens last van. en nu weer geinstalled maar nu WEL last van, dus ik snap er nix van. Maar waar kan ik in sisoft sandra zien in welke mode die nu staat? Want ik heb natuurlijk alleen maar mijn eigen ervaringen als argument, dus ik wil het ff zeker weten, misschien ligt het wel aan iets anders.

edit:

WTF nog maar eens een keer gedaan en nu pakt ie udma mode wel!! Damn is echt weer tipisch windows hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybertroy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 22:57
Nou had dus het zelfde probleem!! eerst deed XP het wel goed maar na verloop van tijd ook de zelfde symptomen.... Wat bleek..... de HDD (D740X 60Gb) stond op PIO, hoe komt XP daar nu weer bij???? dom dom dom...Maar goed ook ik wist niet hoe ik dit moet oplossen, totdat ik deze topic las :) (en bedankt er voor) maar ik heb gewoon bij apparaatbeheer de Primair IDE-kanaal verwijderd en dan wil XP opnieuw opstarten (dat mag.... :+ ) nadat dat gebeurt is zijn al mijn problemen opgelost!!! JIPPIE :) :)

Maar hoe dit nu is ontstaan......Ik heb geen idee....Oja toch wel het is WINDOWS :7
Pagina: 1