Ik heb een panasonic gd93 en nu is sinds gisteren mijn trilfunctie kapot. Als je hem aanzet (die functie) gebeurt er gewoon helemaal niks, terwijl je het normaal gesproken meteen voelt. Ik vermoed dat er zand in zit, maar wat ik me afvraag, zit de trilfunctie in de batterij, of in het toestel? En kan ik het openschroeven en dan zelf even een kijkje nemen?
Die zit volgens mij in de batterij 
En nee, die zou 'k zelf niet gaan openschroeven, die dingen zijn duurder dan de tel. zelf.
En nee, die zou 'k zelf niet gaan openschroeven, die dingen zijn duurder dan de tel. zelf.
Als je er nog garantie op hebt zal ik ermee terug gaan, anders gewoon nieuwe batterij halen.
uhmz, je toestel zit niet stiekem aan de lader?
Ik dacht ooit een nokia te hebben met een defecte trilunit. Apparaat hing aan voeding en dan trilt ie niet.
Ik dacht ooit een nokia te hebben met een defecte trilunit. Apparaat hing aan voeding en dan trilt ie niet.
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Ehm nee, hij zit niet in de lader.
Gister sloeg ik er even hard op en toen deed de trilfunctie het heel licht eventjes. Daarna was het weer over met de pret.
Maar weet er iemand zeker of die triller in de batterij zit? Ik twijfel wel behoorlijk eigenlijk namelijk aangezien ik meende te voelen dat de tril vanuit bovenkant van mijn toestel kwam (daar waar de batterij niet zit)
Gister sloeg ik er even hard op en toen deed de trilfunctie het heel licht eventjes. Daarna was het weer over met de pret.
Maar weet er iemand zeker of die triller in de batterij zit? Ik twijfel wel behoorlijk eigenlijk namelijk aangezien ik meende te voelen dat de tril vanuit bovenkant van mijn toestel kwam (daar waar de batterij niet zit)
Verwijderd
Volgens mij zit die niet in de batterij. Maar het hangt er een beetje vanaf welk toestel je hebt. Bij Nokia's zit die normaal gesproken bovenin het toestel inderdaad.
Lijkt me een beetje onnozel om zo'n ding in een batterij te bouwen in de fabriek. Batterijen met tril zijn meer een leuke oplossing voor telefoons zonder trilfunctie.
Ik weet hoe zo'n ding er bij een 3210 uitziet (die je er dus zelf moet inbouwen)
Als het erop lijkt en je kan via een winkel aan een nieuw trilmotortje komen zal het niet al te moeilijk zijn om het te vervangen. (ps. een 3210 is ervoor gemaakt om te kunnen trillen, in japan enzo worden ze gewoon vanf de fabriek met tril geleverd)

de printplaat met contactpunten voor het trilmotortje

afdekplaatje met uitsparing voor trilmotortje
Ik weet hoe zo'n ding er bij een 3210 uitziet (die je er dus zelf moet inbouwen)
Als het erop lijkt en je kan via een winkel aan een nieuw trilmotortje komen zal het niet al te moeilijk zijn om het te vervangen. (ps. een 3210 is ervoor gemaakt om te kunnen trillen, in japan enzo worden ze gewoon vanf de fabriek met tril geleverd)

Je uitleg is wel leuk maar eht gaat heir om een panasonic gd93 !Op maandag 08 april 2002 16:37 schreef Prulleman het volgende:
Lijkt me een beetje onnozel om zo'n ding in een batterij te bouwen in de fabriek. Batterijen met tril zijn meer een leuke oplossing voor telefoons zonder trilfunctie.
[afbeelding]
[afbeelding]
weet ik, maar ik probeer duidelijk te maken dat het volgens mij niet al te moeilijk moet zijn (als je teminste aan een motortje kan komen en een 3210 enigzins op die andere telefoon lijkt)
Verwijderd
Dat is een van de voordelen bij Nokia : er zijn veel winkels waar je reserveonderdelen zoals trilmotors kunt kopen. Maar een winkel met Panasonic trilmotors ken ik niet echt.
Nee precies, die winkels zijn nogal dun gezaaid. MAar heeft er niemand ervaring met het open schroeven van panasonic telefoons? Als je daar gewoon het motortje kan vinden, het zand er uit vegen en weer vrolijk dicht schroeven, dat lijkt me wel een mooi plan. Maar goed, dan moet ik dus wel weten wat ik kan verwachten binnenin en of dat een goed idee is.
Pagina: 1