D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
daar moeten nog 3 blokjes uit..
als dat af is en ik weet wat de bestemming word van het rest koper post ik het wel
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Verwijderd
Hoe warm moet koper zijn om 't te smelten ? Lijkt me grappig om es te proberenOp maandag 08 april 2002 14:14 schreef papa_eend het volgende:
'over' heb je koper nooit, want koper is geld waardmaar misschien is er wel wat te regelen, indien je het zelf om kan smelten van draad naar blok
too fly for a white guy
het smeltpunt van koper ligt op 1083oC
niet zo gek veel hoorOp maandag 08 april 2002 14:26 schreef Mastersteen het volgende:
wat kost koper normaal dan per kilo..
geloof 20 euro ofzo.
Maar als je bedenkt dat een blokje van 60x60x25 al 700 gram weegt zit je daar al snel aan
ik heb 3 euro per kilo betaald.Op maandag 08 april 2002 14:44 schreef epsilon het volgende:
[..]
niet zo gek veel hoor
geloof 20 euro ofzo.
Maar als je bedenkt dat een blokje van 60x60x25 al 700 gram weegt zit je daar al snel aan
too fly for a white guy
Verwijderd
[quote]
het smeltpunt van koper ligt op 1083oC
[/quote]
Das toch best hoog, dat lijkt me niet kunnen met me Gamma gasbrandertje
Iemand een idee hoe ik zoon hoge temp kan krijgen
ik had geen idee, maar dacht die prijs ergens tegen gekomen te zijnOp maandag 08 april 2002 14:47 schreef ntsx het volgende:
[..]
ik heb 3 euro per kilo betaald.
blijkt het dus dikke BS te zijn
Verwijderd
http://www.cooling-solutions.de/shop/csc_articles.php?svArticleGroup=Bastelecke
Verwijderd
Hangt er vanaf in welke vorm jouw koper is. 18 kilo koperkrullen vind ik niet echt interessant.Op maandag 08 april 2002 14:25 schreef ntsx het volgende:
kep 18 kilo koper over... wat bied je?
Als je nog plaatwerk hebt van 3mm of dikker: laat het maar even weten.
Btw: de gangbare prijs van koper was zo'n 9 maanden geleden ongeveer 7 gulden de kilo.
Waar heb je die vanafgehaald, Robert? Ergens hier in de buurt?Op maandag 08 april 2002 14:25 schreef ntsx het volgende:
kep 18 kilo koper over... wat bied je?
<td width="55%" align="left"><font size="2">Ik heb je topictitel veranderd. Houd je please aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/.
</font></td></tr></table>
Ja wel leuk, alleen kan ik daar niet bestellen...Op maandag 08 april 2002 14:57 schreef marx het volgende:
Misschien hebben jullie hier wat aan?
http://www.cooling-solutions.de/shop/csc_articles.php?svArticleGroup=Bastelecke
is er in nederland niet zo'n shop ofzo?? of een onlineshop??
en als er iemand wat over heeft kan die het ook bij mij kwijt
ruik ik daar een inkoopactie?Op maandag 08 april 2002 18:24 schreef d_v_pelt het volgende:
[..]
Ja wel leuk, alleen kan ik daar niet bestellen...
is er in nederland niet zo'n shop ofzo?? of een onlineshop??
en als er iemand wat over heeft kan die het ook bij mij kwijt
laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs
Verwijderd
snuf snuf.. ja, ik meen dat dat een inkoopactie is! maar.. snuf.. was dat nou? arggg verzendkosten!!Op maandag 08 april 2002 18:28 schreef schizofreen het volgende:
[..]
ruik ik daar een inkoopactie?
Verwijderd
Dat heb ik betaald voor 'restjes' koper bij een oudmetaalhandel. Als dat de prijs voor 'nieuw' koper is, ben ik genaaid.Btw: de gangbare prijs van koper was zo'n 9 maanden geleden ongeveer 7 gulden de kilo.
zie mijn post over onderhandelings technieken op de sloopOp maandag 08 april 2002 15:48 schreef hellfire_ultd het volgende:
[..]
Waar heb je die vanafgehaald, Robert? Ergens hier in de buurt?
en het was een plaat van 1 cm dik en 2 a4tjes lang.
maar ik heb al iemand die het wil hebben. we delen hem...
too fly for a white guy
Verwijderd
Niks meer over van die plaat?Op maandag 08 april 2002 20:24 schreef ntsx het volgende:
zie mijn post over onderhandelings technieken op de sloop
en het was een plaat van 1 cm dik en 2 a4tjes lang.
maar ik heb al iemand die het wil hebben. we delen hem...
('k heb nog koper nodig voor videokaart waterblokjes)
Verwijderd
Daarom vind je wel bronsgieterijen bij je in de buurt, maar niet kopergieterijen.
Koper kun je waarschijnlijk bij de oudmetaalhandel kopen.
www.goudengids.nl en invullen: oud-metaal; woonplaats/regio.
[offtopic reply]Op maandag 08 april 2002 14:50 schreef vanDee het volgende:
offtopic:
[..]
Hogere temperaturen kun je behalen door hogere druk, weet niet of ze dat zo ook doen bij metaalbewerking, maar t is een feit.
[/offtopic reply]
Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com
Met een gamma brandertje kan je het alleen solderen. Anders zal je naar een zuurstof acceteleengas moeten overgaan.Op maandag 08 april 2002 14:50 schreef vanDee het volgende:
offtopic:
[..]
Verwijderd
Of houtskool en wat lucht gebruiken.Op dinsdag 09 april 2002 14:31 schreef Amd RuLuzzz het volgende:
[..]
Met een gamma brandertje kan je het alleen solderen. Anders zal je naar een zuurstof acceteleengas moeten overgaan.
maar die plaat gaat echt op. ik ben aan een waterkoelingsmanie begonnen.
too fly for a white guy
Verwijderd
Ik weet nog niet hoeveel ik er van kwijt kan..
Dit net zoiets vragen als: wie heeft er 1000 pleuro over ik wil namelijk een nieuwe proc kopen.
nou ne, dit ligt toch ff iets andersOp maandag 22 april 2002 16:40 schreef LoverBoy het volgende:
HaHaHaaaaaaaa
Dit net zoiets vragen als: wie heeft er 1000 pleuro over ik wil namelijk een nieuwe proc kopen.![]()
![]()
![]()
Verwijderd
ik heb nog een strip liggen 40mm breed en 6mm dik voor het daBit project wil ik daar wel wat voor af staan.Op maandag 08 april 2002 14:16 schreef DaBit het volgende:
Ik heb nog interesse in een paar 5mm dikke plaatjes koper...
die prijs 7 euro is is voor nieuw koper ik heb pas koper gekocht voor de oud koper prijs en dat was 2,50 euro.