foutmelding bij opstarten pc

Pagina: 1
Acties:

• fortitudo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik krijg sinds kort om de zoveel keer, of aantal keer achter elkaar de melding "DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER". Als ik telkens opnieuw opstart doet hij het wel weer maar echt genieten is dit niet. Ik heb bios 10.0.01 a of zo voor mijn A7V mobo en rest zie spec.

Ligt het misschien aan de controller drivers?? Ik denk het niet want toen ik WIN Xp voor het eerst geinstalleerd had draaide alles perfect. Nou ben ik nog wel eens aan het kloten/tweaken en is dit ongeveer de 30ste keer of zo dat ik XP opnieuw geinstalleerd heb en bij de laatste 5-10 keer bleef ik deze melding krijgen... :( kon het dus niet oplossen met nieuwe install.

Verwijderd

Druk je IDE kabel naar je harde schijf eens aan of die van de voeding naar je harde schijf..
Betekend gewoon dat die geen windows heeft gevonden oftwel geen hd

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ligt dus niet aan je drives of aan windows. Ik heb hetzelfde gehad. Toen was mijn hd aan het dood gaan. Je HD begint te laat te spinnen ofzo.

Money for nothin' and your chicks for free

• fortitudo
Bedankt voor de snelle replies, denk dat ik het zo wel weet, ga ff nieuwe ide kabels aanschaffen, ik heb namelijk die dingen er vaak uitgehaald en ingezet. Misschien helpt het :)

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 14:09 schreef fortitudo het volgende:
Bedankt voor de snelle replies, denk dat ik het zo wel weet, ga ff nieuwe ide kabels aanschaffen, ik heb namelijk die dingen er vaak uitgehaald en ingezet. Misschien helpt het :)
Denk dat ze een end versleten zijn...en dat die ze de ene x wel pakt en de andere x niet

• Campos
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-07 21:37
weet je zeker dat je geen boot-virus hebt o.i.d.? zo niet, dan zou ik 't inderdaad in de ide kabel / schijf gaan zoeken ja. suc6!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Check heel snel je HD. Ik heb dit probleemook gehad vlak voordat mijn hd stierf. En dan wel 2 keer,toen was hij al dood.

G'luck.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• fortitudo
Hoe kan ik er achter komen of ik een boot virus heb, heb wel Norton Anti Virus 2002 en hoe kan ik mijn hd checken... Ik wil hem nog niet kwijt...
:)

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Op dinsdag 09 april 2002 12:38 schreef fortitudo het volgende:
Hoe kan ik er achter komen of ik een boot virus heb, heb wel Norton Anti Virus 2002 en hoe kan ik mijn hd checken... Ik wil hem nog niet kwijt...
:)
In NAV2002 kan je toch je hd scannen of bedoel je dat niet?

• fortitudo
Scan je dan alles, je gehele hd, ook die boot records..??

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Op dinsdag 09 april 2002 12:43 schreef fortitudo het volgende:
Scan je dan alles, je gehele hd, ook die boot records..??
Ja dacht ik wel. Zit er een help bij ofzo?

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Je HD kun je checken met een programma van de fabrikant, zo'n diagnose programma. De URLs van de verschillende fabrikanten staan in de FAQ van Opslagmedia ed.

Dividend for Starters

• fortitudo
Oke het is even geleden,maar ik heb mijn harde schijf meerdere malen op virussen gecontroleerd de hd gewist, ook de andere partities en de hd proggie van IBM zelf. Ook hier ging alles goed, toch blijf ik die, bovenaanstaande foutmelding houden. Ik weet niet wat het is, bij het opstarten kijkt hij eerst naar mijn controller of zo, en dan naar wat aan die controller hangt, bij die foutmelding ziet hij dus gewoon mijn hd niet, nu trek ik dan de stekker eruit,na af te sluiten uiteraard en dan weer opstarten en hij doet het weer. Aan de IDE kabel kan het ook niet liggen trouwens want ik heb net een nieuwe gekocht, voor 15 euro....ja beetje veel. Zo'n ata 100 kabel met de tape er al omheen, wel handig scheelt gestuntel ;) , maar ik ga de hd nog op een andere pc proberen, maar totdan, weet iemand hier een oplossing voor of het probleem uit te leggen....bedankt

• fortitudo
Kan echt niemand mij hierbij helpen, want ik zit er echt mee.
Pagina: 1