Ik ben een prog aan het bouwen om van ons complete serverpark het geheugen gebruik te kunnen analyseren. Is het mogelijk om via een API het geheugen verbruik om te nemen vanaf een server. Of moet ik echt een client installen op elke server?
Met Win2k is het denk ik mogelijk via de management console (maar dan heb je ook geen VB app nodig, onder Administration tools kun je het dan direct doen)
Andere methode is om de API call GlobalMemoryStatus aan te roepen met een client programma...
Andere methode is om de API call GlobalMemoryStatus aan te roepen met een client programma...
Verwijderd
zoek eens op www.microsoft.com . Je zult wel niet de eerst zijn die zoiets nodig heeft. Alleen of het in VB wil?
Verwijderd
ervanuit gaande dat je alleen NT servers hebt kan je vast wel met de perfmon api de data remote uit je servers plukken.
Het zijn alleen NT4 en 2000 servers. Maar ik ben het maar anders aan gaan pakken. Ik heb nu een klein client script dat via een UDL bestand een koppeling maakt met mijn SQL2000. Ik laat een timer lopen om te controleren of mijn 5 minuten al om zijn(dit omdat een timer maar een minuut kan timen!!) en vervolgens gaat ie ff een log wegschrijven in de DB.
De Server App die opent een Socket en blaast de instelling heen en weer. Zodat ik gewoon de tijd on the fly kan aanpassen. Qua output weet ik nog niet wat ik ga doen. Zal wel ASP worden. Alleen nog ff een component zoeken die ff een mooie grafiek voor me wil bouwen.
In ieder geval bedankt. Als alles klaar is zal ik ff de source posten
De Server App die opent een Socket en blaast de instelling heen en weer. Zodat ik gewoon de tijd on the fly kan aanpassen. Qua output weet ik nog niet wat ik ga doen. Zal wel ASP worden. Alleen nog ff een component zoeken die ff een mooie grafiek voor me wil bouwen.
In ieder geval bedankt. Als alles klaar is zal ik ff de source posten
Pagina: 1