56k geeft aan dat hij een speed van 10kb heeft

Pagina: 1
Acties:

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:33

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Ik was van de week bij mijn baas thuis om een 56k modem te instaleren, alles ging goed, hij geeft aan dat hij een snelheid heeft van 10kb/s (al verdomd veel :) ) Maar hij presteert als een 14k4.

Het openen van een website duurt dik 5 minuten en alles is gigantisch traag.

Ik heb bij eigenschappen van de modem de snelheid gewoon op maximaal staan. Wat kan hier de oorzaak van zijn. Voorheen was hij altijd goed.

Verwijderd

is dat altijd zo of was het op dat moment zo? kan nl heel goed dat die internet provider gewoon ff traag was.... beste kun je het checken door of een 2e provider erbij te nemen of ff in te bellen op de zogenaamde internet-daluren dus overdag of sochtens ofzo...

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 21:34
Miscchien een verkeerde DNS server ingegeven?

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 13:40 schreef Kertje het volgende:
is dat altijd zo of was het op dat moment zo? kan nl heel goed dat die internet provider gewoon ff traag was.... beste kun je het checken door of een 2e provider erbij te nemen of ff in te bellen op de zogenaamde internet-daluren dus overdag of sochtens ofzo...
Nee, daar ging ik vanuit, heb mn baas een hele week laten internetten, verschillende tijden, maar hij wordt er gek van.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 22:44

TrailBlazer

Karnemelk FTW

heb je geen fouten op de lijn. Had mijn vader een keer bleek dat hij een of andere cheap ass telefoon van de gamma er tussen had gehangen die gigantisch stoorde opd elijn waardoor snelheid erg traag was.

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 13:47 schreef TrailBlazer het volgende:
heb je geen fouten op de lijn. Had mijn vader een keer bleek dat hij een of andere cheap ass telefoon van de gamma er tussen had gehangen die gigantisch stoorde opd elijn waardoor snelheid erg traag was.
Kan eigenlijk niet, voorheen deed hij het altijd goed.

(zat eerst ook isdn in die perfect was)

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:14

mrsar

waar een sar is,is een wodka

staat de compoort snelheid nie op 14k4? ofzo,verders zou ik het ook nie weten

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Op maandag 08 april 2002 13:38 schreef Erazzzer het volgende:
...een 56k modem ... snelheid van 10kb/s (al verdomd veel) ...
Sorry hoor, maar ik kan het niet laten hierop te reageren. Het lijkt wel alsof niemand in wil zien dat je met een 56k modem nou eenmaal niet meer dan +/- 6kb/s kan downloaden. 10 kb/s is theoretisch onmogelijk.

Maar nu over je probleem. Kan natuurlijk aan een aantal dingen liggen:

1. modem zelf
2. computer
3. netwerk binnenshuis
4. netwerp ISP

Je kan dit op de volgende manieren testen:

1. modem in een andere computer hangen en kijken hoe het daar werkt. Wel natuurlijk op hetzelfde nummer van dezelfde ISP inbellen en het liefst vanaf dezelfde plaats in hetzelfde huis. Misschien dat er voor de modem door de fabrikant ook wel een diagnostics programmaatje wordt verstrekt.

2. andere modem weer in de computer installeren en dan weer testen. Ook kan je kijken of internet vanaf de computer zelf wel fijn werkt, dat er geen instellingen zijn die fijn verkeer hinderen.

3. probeer de modem in principe direct waar de telefoonlijn het huis binnenkomt aan te sluiten. Hoe verder er van dan, hoe meer (kans op) storing en hoe meer snelheidsverlies. Bij de installatie van een ADSL modem wordt ook aangeraden de splitter direct als de kabel het huis binnenkomt te installeren. Deze test dus het liefst zonder splitters uitvoeren

4. pingen of traceroute vanaf een andere computer op internet. Kijken waar in het netwerk 'ping loss' optreedt. Je kan dit goed doen vanaf http://visualroute.visualware.com.

Voorts kan je ook kijken hoe de downloads op den lange duur het doen. Gewoon een paar Mb van een site downloaden die met gemak jouw downstream als upstream aankan. Kijken op hoeveel kb/s je dan gemiddeld komt te zitten genomen over een aantal minuten. Is dit wel hoog, dan zou het aan de computer kunnen liggen, die misschien de html niet snel kan interpreteren.

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Verwijderd

Sorry hoor, maar ik kan het niet laten hierop te reageren. Het lijkt wel alsof niemand in wil zien dat je met een 56k modem nou eenmaal niet meer dan +/- 6kb/s kan downloaden. 10 kb/s is theoretisch onmogelijk.
Het is heel erg onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk. Dingen doen tegenwoordig nl ook aan (hardware)compressie, als jij van een site alleen maar A's gaat downloaden moet je volgens mij makkelijk 10kB/s halen. Verder heb je vaak in IExplorer dat als je iets gaat downloaden dat terwijl hij om de file naam vraagt al bezig is. Maar de teller gaat pas lopen als je filenaam hebt opgegeven, dan lijkt het alsof je in het begin even meer haalt dan de maximale snelheid...

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 03:17 schreef szwarts het volgende:

[..]

Het is heel erg onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk. Dingen doen tegenwoordig nl ook aan (hardware)compressie, als jij van een site alleen maar A's gaat downloaden moet je volgens mij makkelijk 10kB/s halen. Verder heb je vaak in IExplorer dat als je iets gaat downloaden dat terwijl hij om de file naam vraagt al bezig is. Maar de teller gaat pas lopen als je filenaam hebt opgegeven, dan lijkt het alsof je in het begin even meer haalt dan de maximale snelheid...
Met compressie is het nog steeds een illusie om die snelheden te halen/

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 13:38 schreef Erazzzer het volgende:
Ik was van de week bij mijn baas thuis om een 56k modem te instaleren, alles ging goed, hij geeft aan dat hij een snelheid heeft van 10kb/s (al verdomd veel :) ) Maar hij presteert als een 14k4.
Bedoel je nu 10 kb/s of 10 kB/s?

56K = 56Kb/s = 6,8 KB/s

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Op dinsdag 09 april 2002 03:17 schreef szwarts het volgende:

[..]

Is het niet zo dat juist dankzij deze compressie deze snelheden gehaald worden met een modem?!

En dat wat je beschrijft over IE is ongeveer het grootste misverstand ter wereld over downloadsnelheden. Heb al zoveel mensen meegemaakt die zich daardoor lieten bedotten. Als ik het nu weer van iemand hoor kan ik het ook niet laten om met precieze berekeningen te laten zien at het niet kan en dan spui ik al mijn computerkennis in een keer over die lui uit :) .Niet leuk voor hun, maar ja, moeten ze maar geen onzin uitkramen.

Omdat KB/s en Kb/s misverstand te voorkomen heb ik het juist altijd over Kbit/s en Kb/s.

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Pagina: 1