dus ...
The problem is in the part of your brain that handles intelligence.
dus ...
The problem is in the part of your brain that handles intelligence.
dus ...
1
2
| chattr -i bertn rm -f bertn |
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
[root@gerrit mail]# chattr -i bertn
chattr: No such device while reading flags on bertn
[root@gerrit mail]# rm -f bertn
rm: cannot unlink `bertn': Operation not permitted
[root@gerrit mail]#
dus ...
Wat denk je zelf?Op maandag 08 april 2002 13:46 schreef mph_rbi het volgende:
kan ik (veilig) umount / doen terwijl ik telnet ingelogd ben op die doos ?!
Mitalph heeft trouwens al hoogstwaarschijnlijk de goede oplossing gegeven.
* deadinspace moet wel lezen he...
Verwijderd
Tja 'tis echt bizar zo te lezen.
/sbin/badblocks runnen?
Verwijderd
bij een rebootbij servers is het geen luxe of het op te nemen maar hij doet het toch na euh 35 mounts en 180 dagen standaard als ik me niet vergis
is een oplossing gezien het je / is
is rebooten makkelijker alleen als hij wat vindt kom je er niet meer in... hou daar rekeing mee.
remote checken van / vindt ik link persoonlijk
Dat is ook niet echt makkelijk (lees: onmogelijk), omdat / daarvoor read-only gemount moet zijn.Op maandag 08 april 2002 21:41 schreef lemac4444 het volgende:
remote checken van / vindt ik link persoonlijk
Geef eens de output van 'lsattr bertn'.
Daar valt natuurlijk omheen te werken door te chroot'en naar een andere partitie waarop je bijvoorbeeld een backup hebt staan...al moet ik toegeven dat het waarschijnlijk niet echt makkelijk gaat zijn omdat al je processen gebruik maken van je oude root die je daardoor niet zo makkelijk kunt umounten.Op maandag 08 april 2002 22:19 schreef deadinspace het volgende:
Dat is ook niet echt makkelijk (lees: onmogelijk), omdat / daarvoor read-only gemount moet zijn.
* odysseus notes dat deadinspace een nieuw icon tussen de andere heeft staan...in origineel blauw
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Houdt dit in dat je het 'file' niet meer kan kopieren, tarren, moven, ftpjen en ddjen?
But I thought YOU did the backups...
lsattr: No such device While reading flags on bertn
damn.. kweet het niet meer :-) .. ik ga strax een fsck -f doen in single user mode .. hopen dat het helpt..
dus ...
hmm .. het vreemde is dat ik hem wel kan kopieeren, maar dan krijgt de nieuwe 'file' dezelfde vreemde flags erbijOp maandag 08 april 2002 22:42 schreef Insanergy het volgende:
Je zei dat je er echt nix meer meer kon...
Houdt dit in dat je het 'file' niet meer kan kopieren, tarren, moven, ftpjen en ddjen?
dus ...
Verwijderd
probeer eens chown -R nobody:nobody FILE cq directory
chmod -R 777 FILE cq directory
rm -rf FILE
hmmm beste is dit via standaard boot flop te doen
booten mounten en chrooten evt niet echt nodig.
Stel het zou een koppeling zijn voor / van een device lijkt mij in het booten van een standaard flop de beste optie want dan maakt hij hopelijk de koppeling niet en dan is het een file.
Op dinsdag 09 april 2002 13:09 schreef lemac4444 het volgende:
zelfs rm -rf file NIET ?
Niet duscode:
1 2 [root@gerrit mail]# rm -f bertn rm: cannot unlink `bertn': Operation not permitted
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
dus ...
Verwijderd
ik doelde op single modeOp dinsdag 09 april 2002 13:13 schreef mithalph het volgende:
[..]
[..]
Niet dus
bij lilo prompt (mischien na ctrl -x
op de prompt linux single en the big button drukken
maar euh single mode en via een boot flop is anders
kernel wordt nu via hd geladen en dan kan hij die device file locken
boot flop niet waarschijnlijk maar dan zal je geen chroot moeten doen anders maakt hij de links denk ik
init 1 werkt gewoon hoor.
zoals ik al zei, staat de server op lokatie bij een klant.. als ik tegen hem zeg 'init 1' en die server doet andere dingen dan verwacht is da nie goed.. daarom wilde ik het even zeker wetenOp dinsdag 09 april 2002 13:25 schreef blaataaps het volgende:
Heb je init 1 eigenlijk al geprobeerd voor je gaat roepen of boot -s werkt?
init 1 werkt gewoon hoor.
Wat ik dus ga doen is het volgende:
- init 1
- fsck -f /dev/hda5 etc. etc..
is dat goed?
dus ...
Verwijderd
Daar staan de bootopties in. init 1 kun je op een reeds geboot systeem gebruiken om mm in single user mode te zetten.
Verwijderd
1 voutje en je moet de klant bellen dat hij hem moet rebooten
het kan zie boven deze massage maar let op
dat laat ik mijn contactpersoon daaro doen.. telefonisch onderhoud dusOp dinsdag 09 april 2002 13:29 schreef lemac4444 het volgende:
single mode remote benaderen euh hoe benader je hem ?
dus ...
Verwijderd
lovely zeker nt beheerder of nog erger ?Op dinsdag 09 april 2002 13:31 schreef mph_rbi het volgende:
[..]
dat laat ik mijn contactpersoon daaro doen.. telefonisch onderhoud dus
dus ...
Verwijderd
dus ...
Verwijderd
euh mount -o remount,ro /mnt/pointOp dinsdag 09 april 2002 13:37 schreef janjanjansen het volgende:
mount -o remount,ro /dev/hda5 /mnt/point
Verwijderd
kan ook met mount -t ext2/reiserfs/ext3 -o remount,ro /dev/hda5 /mnt/point . Maar de wijze van lemac4444 is makkelijker
dus ...
Vertel 'ns iets nieuwsOp dinsdag 09 april 2002 14:56 schreef mph_rbi het volgende:
Thanx, die doos draait weer. . jullie zijn geweldig