Toon posts:

bios virus..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met twee probleempjes.
1. een oude pc (p1 233mhz), die ik graag als server zou willen gebruiken, heeft een bios virus. hoe krijg ik dit eraf??
2. een andere pc start niet meer op. de bios settings zijn niet te openen.. geen beeld, checkt de diskette stations ook niet. harde schijf, cd speler etc zijn oke. is mijn moederbord / bios nou gefrituurd of is er nog een manier om dit onding weer aan de praat te krijgen.
help mij aub, want ik zou deze 2 pc's graag weer aan de praat krijgen. gr tudo

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:39
Hoezo een BIOS virus? Die zijn er niet. De enige BIOS virussen die er zijn vernaggelen het hele BIOS waardoor ie niet eens meer PIEP zegt en je om een nieuw bord kunt.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 12:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

1. Bios virus bestaat niet, boot sector virus wel --> oplossing: een virusscanner (jaja, onverwacht, ik weet het)
2. Is je voeding nog in orde?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

je zou kunnen proberen een debug te draaien om je bios leeg te gooien, of je batterijtje eruit te halen.

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:17

MaNdM

1000-dingen-doekje

Op maandag 08 april 2002 13:30 schreef Terw_Dan het volgende:
je zou kunnen proberen een debug te draaien om je bios leeg te gooien, of je batterijtje eruit te halen.
debuggen wordt een beetje lastig als het ding helemaal niets meer doet...

probeer dit eens, bios-flash downen op een andere comp..
haal de kapotte bios er vanaf
open de kast van een werkende comp
start daar de bios-flash maar w8 met flashen zelf
wissel de biossen om
flashen
terugzetten
klaar :z

* MaNdM zegt er wel even bij dat dit geheel op eigen risico is :P

To be determined...

Verwijderd

Het Tsjernobyl virus was wel degelijk in staat 1 of 2 bytes van de bios EEPROM te veranderen. Dat resulteert dan in piepende of helemaal niet meer opstartende computers. Ik heb een EEPROM programmer en heb wel eens bios chipjes in huis gehad die met dit virus besmet waren
Pagina: 1