Wireless Lan +range

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe kan ik de range vergroten van een accesspoint zonder een point to point verbinding aan te hoeven maken.

• Carny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:48

Carny

DatDus!

Externe antenne monteren, liefst een model voor buiten... Echter, je AP moet het wel ondersteunen, anders zul je moeten gaan solderen, wat niet echt is aan te bevelen bij zulke hoge frequenties..

DatDus.DE --- DatDus!

• Campos
  • Laatst online: 26-07 21:37
Op maandag 08 april 2002 13:19 schreef smvs het volgende:
Hoe kan ik de range vergroten van een accesspoint zonder een point to point verbinding aan te hoeven maken.
welk merk gebruik je?

• Campos
  • Laatst online: 26-07 21:37
Oh ja en staat ie binnen of 'buiten'? (oftewel: obstakels?)

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:45
Ik heb een Linksys Wap11 en ben zeer tevreden.
Ik heb wel de antenne moeten slopen om er een goede externe aansluiting aan te maken.
Is het niet zo dat elke fabrikant verpicht is er een ongestandaardiseerde aansluiting aan te maken??
Ik heb dit ergens gelezen om zo het gebruik van externe antenne's terug te dringen?
Maar goed ik raad je dus een Wap11 aan van Linksys.
Even kijken op Ebay voor een goedkoop 2dehandsje (ZGAN)

O jah hoe dichter bij de antenne des te beter het is!!
Ik heb mijn Wap11 dicht bij de antenne geplaatst

• likewise
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09-2025
Op maandag 08 april 2002 18:45 schreef buiter het volgende:
Is het niet zo dat elke fabrikant verpicht is er een ongestandaardiseerde aansluiting aan te maken??
Klopt, ik meen volgens FCC richtlijnen voor dat radio spectrum.
Ik heb dit ergens gelezen om zo het gebruik van externe antenne's terug te dringen?
De reden weet ik niet. Ik dacht in eerste instantie dat het gedaan werd om het gebruik van reeds-beschikbare amplifiers te bemoeilijken (zodat jij geen 30 Watt gaat stoken op 2.4 GHz :P) maar dat is slechts een gok van mij.
Pagina: 1