Toon posts:

Detonator 28.32

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn jullie ervaringen met deze nieuwe driver?

Ik krijg af en toe rare strepen in beeld en in spellen krijg ik soms hele rare vlakken en vervolgens slaat de heleboel vast. Heb deze problemen al gehad in S.W.I.N.E., Trainz en Mohaa. :(

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 16:18

Dennahz

Life feels like hell should.

heb jij dat ook al :?
mijn comp loopt ook vast in games met die nieuwe detenators @ tnt 2 m 64

wat voor videokaart heb jij dan?

edit:
moet beter lezen in je sig |:(

Twitter

Verwijderd

bij mij loopt alles vast na versie 23.11, hoe komt eigelek dat deze nieuwe drivers niet op de site van nvidia zelf staan?

Verwijderd

Ik heb een geforce 4mx (sig) en mijn performance is veel beter. Ook de linux drivers ondersteunen mijn kaartje nu eindelijk.

Dus no probs here :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me laatst een powercolor Titanium gekocht. Staat er trouwens ook bij. :P
Had trouwens de zelfde problemen met de 23.11 versie.
Alleen de 21.85 versie is de enige die ik goed aan de praat heb gekregen.
Draai jij trouwens Directx 8.0 of 8.1? Ik heb 8.1 er op staan.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 28.32 heb ik van de Nvidia-site gehaald. :?
Dus ze zijn er wel

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Jongens, luister nu eens, dit is al vaker langsgekomen. Die nieuwste det drivers worden geupdate en geoptimaliseerd voor de nieuwste kaarten, als je een verouderde kaart hebt dan heeft het overschakelen geen zin, en je kan zelfs problemen ermee krijgen. Voor kaarten zoals de TNT2 en de GF2 kan je beter op de oudere drivers blijven, die doen het gewoon het beste voor de oudere kaarten.

En ja, het is idd slordig als de drivers oudere kaarten niet goed meer ondersteunen, maar dit is een hele tijd zo...

Verwijderd

Rare strepen / andere dingen als in hier?
Afbeeldingslocatie: http://www.site-b.nl/spooky2.jpg

Of is de angst dat er iets serieuzer aan de hand is terecht? :)
Voor de rest doen spellen het wel goed op m'n GeForce 2 MX, maar alleen veel vastlopers/rare dingen (zie hierboven), maar of dat aan die nieuwe drivers ligt...

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Zogauw ik die 28.32 erop zet kan ik 3D games wel vergeten, poppetjes flitsen over het scherm heen als gekken. Ik dacht eerst al dat het aan de refreshrate lag, bleek dus niet zo te zijn :/ Daarna maar es naar de FPS gekeken, ook in orde.

Conclusie: Dus maar weer vlug de 23.11 teruggezet :D

Ennuh, jah, de nieuwe drivers zijn voor de nieuwere kaartjes geoptimaliseerd, maar ik vind het stom vinden dat oudere kaartjes erop achteruitgaan.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 12:45 schreef obsidian het volgende:
Jongens, luister nu eens, dit is al vaker langsgekomen. Die nieuwste det drivers worden geupdate en geoptimaliseerd voor de nieuwste kaarten, als je een verouderde kaart hebt dan heeft het overschakelen geen zin, en je kan zelfs problemen ermee krijgen. Voor kaarten zoals de TNT2 en de GF2 kan je beter op de oudere drivers blijven, die doen het gewoon het beste voor de oudere kaarten.

En ja, het is idd slordig als de drivers oudere kaarten niet goed meer ondersteunen, maar dit is een hele tijd zo...
Hmm, Ik heb nog een gf2. En die det 28.32 is verreweg het snelste en stabielste bij mij.

Ik had alleen problemen met de det >=22.80 Dit is nu eindelijk opgelost met de 28.32

Mijn problemen waren flikkerende objecten in een game, wapens die ik in mijn hand had maar die waren niet te zien en de crossair was ook verdwenen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus het zit 'm niet in Directx 8.1 als ik jullie goed begrijp.
Gewoon lekker terug naar 21.85 en laten staan die handel. :)

Verwijderd

Topicstarter
Meteen er even achteraan:

Wie weet waar ik de 21.85 driver voor 2000/XP nog kan krijgen? Ik heb alleen de 9x/ME-versie.

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 12:53 schreef Grunneger het volgende:
Meteen er even achteraan:

Wie weet waar ik de 21.85 driver voor 2000/XP nog kan krijgen? Ik heb alleen de 9x/ME-versie.
www.guru3d.com

http://www.guru3d.com/files/

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 08:45
28.32 is de eerste driver die mijn gf3 ti-200 aanstuurt en niet crashed met winxp ook al is mijn ti-200 nogal overklokt (lees 200/400 ==> 250/560. Eerdere drivers lieten mijn systeem nogal eens crashen het nv4_disp.dll fenomeen
Ook doet mijn tv-out het ineens een stukkie beter!

• Campos
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-07 21:37
op een TNT2 (of welke pre-geforce kaart dan ook) heb ik persoonlijk de beste ervaring met de haast 'antieke' versie 6.50 detonators. Misschien niet de snelste, maar wel zo stabiel als een huis. Maakt een paar procent performance je niet uit raad ik je aan deze te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de boel al weer teruggezet.
Blijf trouwens wel last houden van die Nview-geneuzel.
Maar ga binnenkort toch format c: doen. :P
Es kijken of 2000 echt zo goed is als ze zeggen.

Verwijderd

Hmm, zelf heb ik bij m'n ti4400 ook af en toe rare strepen en vlekken op de desktop.. Ik heb 'm net, en de 2832 drivers zijn de eerste die ik heb geprobeert. Morgen toch eens die oude proberen..

Spellen doen het overigens perfect..

• Campos
Op maandag 08 april 2002 23:38 schreef Grunneger het volgende:
Heb de boel al weer teruggezet.
Blijf trouwens wel last houden van die Nview-geneuzel.
Maar ga binnenkort toch format c: doen. :P
Es kijken of 2000 echt zo goed is als ze zeggen.
Nview krijg je alleen weg door via 't configuratie-scherm en dan programma's toevoegen/verwijderen de Nvidia Display Driver te verwijderen. Tenminste, zo zou 't moeten werken... simpelweg de driver verwijderen in je apparaatbeheer laat inderdaad Nview staan.

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 10:51
Op maandag 08 april 2002 12:45 schreef obsidian het volgende:

Dat is gel*l.
Ik heb een GF3 ti200, geen antieke kaart zou ik zeggen. En toch gaat mijn performance achter uit met de nieuwe det. 2832....

• Campos
Op dinsdag 09 april 2002 12:03 schreef Marcel_EA het volgende:

[..]

Dat is gel*l.
Ik heb een GF3 ti200, geen antieke kaart zou ik zeggen. En toch gaat mijn performance achter uit met de nieuwe det. 2832....
ten opzichte van welke driver? bij mij is er, in iedergeval vergeleken met de vorige officiele -niet beta- driver wel degelijk elke keer performance bij gekomen n.l. ook met een gf3ti200.

Verwijderd

Ik heb ditzelfde Probleem. Als ik de nieuwste detonator heb op mijn geforce 4 mx 440 en draai spellen op direct 3D dan krijg ik strepen door mijn beeldscherm heen. :'(
Mijn UT draait ook nog eens op 15 fps met deze drivers. Ik heb de drivers weer geinstalleerd die ik bij mijn kaart bijgeleverd kreeg en mijn framerate zit weer rond de 70 maar die strepen krijg ik niet meer weg onder Direct 3D.

OpenGL werkt overigens wel goed... :)

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 10:51
Ten op zichte van de 23.11

Ik heb deze nu weer terug geinstalleerd.
Het scheelt +/- 250 punten

Verwijderd

Bij mij is 3dmark terug gegaan naar 2500 punten ;( kep een gf2 mx400@240 220

Met de oude drivers iets van 3200 punten
Pagina: 1