Ik zal wel onnozel overkomen, maar je zult ergens een grens moeten trekken qua garantie. Bij Funprice is die grens dus 1 jaar. Mede daardoor is de prijs van dat spul ook zo laag.
Nee hoor je hebt best wel gelijk er is een grens wanneer je iets niet terug kunt nemen. Maar als mijn geheugen dimm een paar dagen na de verloop van de garantie kapot gaat en ik kan hem zonder moeite wisselen dan is dat alleen maar positive reclame voor die winkel.
Dus als ik het goed begrijp: Je koopt iets goedkoops, maar verwacht de garantie/service van iets duurs. En als de leverancier dat dan terecht niet doet, is het een slechte winkel.
Ik weet niet wat je goedkoop vind maar die geheugen modules zijn behoorlijk duur als je bedenkt dat ze voor 5 dollar per stuk van de band afkomen. Er zit immers nix geen werk in zo'n ding.
Nou wil ik niet lopen flamen, of Funprice verdedigen, maar heb je enig idee wat de marge is op het gemiddelde computeronderdeeltje?
Ja zeker weet ik dat voor webwinkels is dat tussen de 5 (soms 0) en 17 procent en voor normale winkels ergen er boven.
Als Funprice coulant was geweest en die DIMM gratis had vervangen, hadden ze bij de leverancier zelf geen garantie kunnen claimen. Kortom: Verliespost van Funprice is de inkoopprijs van het te vervangen artikel. Als de winstmarge op een DIMM nou eens 7% is (wat niet belachelijk laag is voor een Funprice-winkel), dan moeten ze vervolgens 14 (!) DIMM's verkopen om weer QUITTE te draaien.
Tja ik vind dat je als winkel geen troep moet gaan verkopen waarvan je zelf al weet dat het binnen 3 maanden dood zal zijn. Ik heb in totaal zo'n 10 goedkope dimms bij funprice gekocht... waarvan er 4 stuk waren bij aankoop.
Overigens: Hetzelfde geldt voor sommige 'A-Merken'. Zowel Hewlett-Packard als Philips verstrekken alleen in zéér uitzonderlijke gevallen garantie aan artikelen die 1 dag over de garantie-termijn zijn.
No comment.

Dus denk eerst eens na, voordat je zo'n winkelier veroordeelt. Wat je als gemiddelde PC-verkoper allemaal moet doen en moet slikken van klanten om je hoofd boven water te houden is echt geen pretje. Misschien eens een apart topic over openen

Ik veroordeel ze alleen voor het verkopen van troep... waar de winkelbediende trouwns helemaal nix mee te maken heeft omdat het assortiment word samengesteld door de hoofdvestiging van het bedrijf.