[GF4] Oplossing GeForce4 + MSI K7T266 Pro2

Pagina: 1
Acties:

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:26
Er was al bekend dat de meeste borden (MSI K7T266 Pro2) het niet goed deden met een GF4.
MSI heeft inmiddels al een oplossing. Je moet met je bord naar je leverancier gaan en laten opsturen voor een rework.
Er word dan bij MSI een component achterop het bord op het AGP slot gesoldeerd.
Je kan een gereworked bord dus herkennen aan een componentje achterop je AGP slot. Heb je dit, dan is je MSI GeForce 4 geschikt.
Zo niet, naar je leverancier...

dacht dat er wel mensen waren die dit wilden weten...ga hem zelf vandaag ff opsturen (werk zelf bij pc-winkel)

Verwijderd

Kijk, en toch is dit vaag hè, ik heb de oudere type van MSI ( MSI K7T Turbo) en daar werkt de Geforce 4 Ti 4400 gewoon perfect op :7 ...geen enkele fout of wat dan ook! :9

Maar nog ffies dan heb ik me'n andere bordje :P

• Campos
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-07 21:37
klopt inderdaad, er is een serie die niet goed werkt icm de GF4(MX), deze kan een leverancier claimen bij MSI; gewoon teruggaan en laten vervangen!

• Vinny_B
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-07 23:10
K heb momenteel een geforce3 maar als t ff kan wil ik er ook wel een geforce4 inzetten...alleen moet ik mn mobo dan ook terug sturen ;( heb ik heel geen zin in...

Verwijderd

Waar kun je aan merken dat er iets niet goed is? Ik heb zelf een MSI K7T266 Pro2 RU, en een GeForce4 ti4400, maar volgens mij heb ik nergens last van.. Gewoon mazzel, of komt het nog?

• Fire_Bird
Op maandag 08 april 2002 19:01 schreef tomson het volgende:
Waar kun je aan merken dat er iets niet goed is? Ik heb zelf een MSI K7T266 Pro2 RU, en een GeForce4 ti4400, maar volgens mij heb ik nergens last van.. Gewoon mazzel, of komt het nog?
edit:

Het probleem doet zich alleen voor bij de MX series

• Campos
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-07 21:37
Op maandag 08 april 2002 17:35 schreef Duke_Nukem het volgende:
K heb momenteel een geforce3 maar als t ff kan wil ik er ook wel een geforce4 inzetten...alleen moet ik mn mobo dan ook terug sturen ;( heb ik heel geen zin in...
sja, nouja, zit je er over te denken om ooit te upgraden met dit mainboard qua vga kaart, dan zou ik 'em persoonlijk wel laten testen en evt om laten ruilen; straks wil je upgraden en is de 'omruilactie' of garantieperiode afgelopen, dan heb je helemaal niets...

Verwijderd

Bedankt voor de tip, bij het computerbedrijf waar ik werk zijn we deze combo al redelijk vaak tegengekomen, dus nu weten we wat we kunnen doen ;)

• Fire_Bird
Op dinsdag 09 april 2002 00:32 schreef P4R_TgUy het volgende:
Bedankt voor de tip, bij het computerbedrijf waar ik werk zijn we deze combo al redelijk vaak tegengekomen, dus nu weten we wat we kunnen doen ;)
:)
zijn jullie ook niet echt slim geweest, wij hadden direct gebeld met MSI-Nederland...
ik heb trouwens gister mijn bordje opgestuurd naar de groothandel, het moet gewoon via de normale RMA-procedure met als foutmelding; "GeForce4 MX probleem"
De Ti's schijnen namelijk wel te werken....

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:39
Lezen blijft moeilijk he? :P

ALLEEN de GF4/MX heeft het probleem met de K7T266 pro2, maakt niet uit welk merk. (asus/abit of wat dan ook)

TI 4X00 enzo werken perfect, maar dan heb je het ook over een compleet andere kaart/chip eigenlijk....

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Shit man, had ik dat eerder geweten :(

Had me een boel werk bespaart :(

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Hm... is het alleen met de Pro2?!
Of ook met de Pro?

Verwijderd

vreemd,

ik verkoop het bord: MSI K7T266 PRO 2 veel incl. een Club3D
Geforce4 MX

no problem @ all

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 12:00

joker1977

Tweakert

Contact opgenomen via retailkanaal met MSI. Probleem treedt op alleen bij

a) Oud nVidia reference design van de MX4xx van de GF4

b) Het probleem KAN zich voordoen met ALLE moederborden; zowel Asus, ABit, AOpen, MSI, Chaintech, noem maar op.

Probleem is dat nVidia is vergeten een weerstand mee te nemen in het reference design, waardoor de PCI-bus wordt 'gehogged' en daardoor de PC (vaak) niet wil POST'en of de VGA geeft trash.

Verwijderd

ik heb een msi 845 pro2(-r) ... dit weet ik niet zeker van die r .... maar daar doet die het dus niet goed op ? ....... dat is wel *** ..... moet ik weer helemaal dat bord gaan opsturen, zal ook wel weer heel lang gaan duren :(

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

MSI heeft mij gemeld dat dit komt door compatibiliteitsproblemen van de Via chipset icm GF4 MX
zou zich alleen voordoen met vgakaarten die het reference-design van Nvidia aanhouden. kan dus per merk verschillen. MSI verkoopt zelf ook MX440 kaarten die wel werken...
(vandaag gehoord)
Symptomen: 7 post-beeps na reset. koude start werkt wel
wat ik zelf heb gezien: je kon in XP de tansparantie van je icon text niet instellen (dropshadows for icon labels on desktop)
meer heb ik niet getest...

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 15:40 schreef D-Angel het volgende:
Kijk, en toch is dit vaag hè, ik heb de oudere type van MSI ( MSI K7T Turbo) en daar werkt de Geforce 4 Ti 4400 gewoon perfect op :7 ...geen enkele fout of wat dan ook! :9
Hier (bijna) t zelfde (Turbo II + GF4 Ti4200)

Verwijderd

is dit ook bij de a versie?

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 21:57 schreef bratos het volgende:
MSI heeft mij gemeld dat dit komt door compatibiliteitsproblemen van de Via chipset icm GF4 MX
zou zich alleen voordoen met vgakaarten die het reference-design van Nvidia aanhouden. kan dus per merk verschillen. MSI verkoopt zelf ook MX440 kaarten die wel werken...
(vandaag gehoord)
Symptomen: 7 post-beeps na reset. koude start werkt wel
wat ik zelf heb gezien: je kon in XP de tansparantie van je icon text niet instellen (dropshadows for icon labels on desktop)
meer heb ik niet getest...
Ik heb een MSI K7T Turbo + een A-Open Aeolus GF4 Ti4200 128Mb vivo, ik krij dus geen beeld, alleen maar vertikale groen en rode strepen, pc start wel gewoon op, dat hoor ik.
Je Moet dus eigenlijk een mobo hebben zonder Via chip ??
welke zou dat zijn met ddr33 ?

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

Op dinsdag 02 juli 2002 22:05 schreef King_Bee het volgende:

[..]

Ik heb een MSI K7T Turbo + een A-Open Aeolus GF4 Ti4200 128Mb vivo, ik krij dus geen beeld, alleen maar vertikale groen en rode strepen, pc start wel gewoon op, dat hoor ik.
Je Moet dus eigenlijk een mobo hebben zonder Via chip ??
welke zou dat zijn met ddr33 ?
ik denk dat je dan aan n sis 645 moet geloof ik
maar wel maf ja
idie vertikale strepen had ik n paar keer gezien bij het resetten,
ik zou zeggen bel msi es, mischien mag je je plank opsturen...
www.msi-computer.nl geloof ik

040 2676600

succes

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 22:20 schreef bratos het volgende:

[..]

ik denk dat je dan aan n sis 645 moet geloof ik
maar wel maf ja
idie vertikale strepen had ik n paar keer gezien bij het resetten,
ik zou zeggen bel msi es, mischien mag je je plank opsturen...
www.msi-computer.nl geloof ik

040 2676600

succes
CompTech World wil hem wel opsturen, maarja dan ben ik hem een tijdje kwijt, als ik wil upgraden geven ze EUR 20,- voor mijn oude bord :(

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:29

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

mmm

dat is dus goed... ff informeren dan... het is 100% zeker dat het niets kost...!!!

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Pagina: 1