Toon posts:

[NT]Firewall voor SDSL en VPN?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met een goede Firewall voor SDSL waar ook VPN op draait?

Heeft iemand wat ervaring plz tell me ben er zelf niet uit wat het beste is denk zelf aan NAV2002 of Linux-vuurmuurtje

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ligt er aan wat voor budget je hebt.
Hardwarematig kun je voor een cisco (806 of een 826/7) of 3Com of draytek oid gaan.
Softwarematig zijn er een hoop oplossingen. Linux en BSD zijn (goed ingericht) goedkoop en veilig. Wil je op duur gaan kun je denken aan bijvoorbeeld firewall-1 van checkpoint.
Er zijn een hoop mogelijke oplossingen, dus wat is je budget en wat komt er aan te hangen?

Verwijderd

Topicstarter
Budget is niet het grootste probleem maar ik wil graag een goede oplossing en daarvoor mag best betaald worden.

Zoek dus zeg maar :) LOW BUDGET <<-->> HIGH QUALITY :)

• teigetjuh
  • Niet online
Als je thuis bent in BSD of linux zou ik voor die oplossing kiezen. Dit omdat het stabiel goedkoop en veilig is. Heb je dat niet, dan is een hardware oplossing misschien het beste.
Kost je wel iets meer, maar tis ook wat lastiger te hacken als je iets fout doet. (tenzij je het goed fout doet....)
Windows gebaseerde oplossingen zou ik niet gebruiken op een dergelijk punt, omdat je aan het updaten blijft en zeker niet zo stabiel is.

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Astaro security Linux is een goeie. Wel wat aan de dure kant, maar het werkt prima: www.astaro.com

Mogelijkheden:

SNAT/DNAT/Masquerading/SMTP-HTTP-DNS-SOCKS proxy/VPN (bijv. i.c.m. een Windows 2000 Server AS PDC) / SMTP virusscan / complete UDP/TCP port-filtering.

Sundown Circus

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor die linux firewall maar denk toch dat ik kies voor een hardware machtige oplossing

Prijs mag om de nabij 600 a 700 Euro

• teigetjuh
  • Niet online
De cisco routers/firewalls in de 800 serie beginnen vanaf een ruime € 300. Met access-list bouw je firewall-rules op.
Kijk op www.cisco.com voor meer info. Cisco is trouwens niet de enige die dit soort spullen verkoopt, maar wel een van de grootste met een goede naam.

Verwijderd

Topicstarter
Die Cisco serie is nog zo gek nog niet :)

Maar ik liep net tegn Linux FreeSwan aan en dat leek mij ook wel wat!

Iemand daar ervaring mee?

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Kijk anders hier even.

Symantec Firewall. Twee DSL poorten en 4 Ethernetpoorten (geen switch). Geschikt voor maximaal 30 gebruikers.
Pagina: 1