password scriptje blijft error geven

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• Galoptic
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:48
'k Ben een complete n00b op dit gebied, maar onderstaand stukje heb ik bij elkaar geraapt en in elkaar geflanst, maar hij geeft een error. 'k Snap niet waar de error vandaan komt, omdat ik volgens mij (maar ja, ik denk zoveel...) alles juist gedefinieerd heb.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
<HTML>
<HEAD>
<TITLE></TITLE>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!-- Begin
function goForit() {
var location;
var user;
var password;
password=this.document.testform.password.value
user=this.document.testform.user.value
location="23049823409" + user + "asdkljh" + password + ".shtml"
fetch(location)
theKeeper=window.close()
}
function fetch(location) {
var root;
if (opener.closed) {
root=window.open('','Chidero','toolbar=yes,location=yes,status=yes,menubar=yes,scrollbars=yes,resizable=yes,copyhistory=no');
root.location.href = location;
} else {
opener.location.href = location;
   }
}
// End -->
</SCRIPT>

</HEAD>
<BODY>

<FORM NAME="testform" onSubmit="Chidero()">
user<BR>
<INPUT TYPE="text" NAME="user" VALUE="" size=20><BR>
password<BR>
<INPUT TYPE="password" NAME="password" VALUE="" size=20><BR>
<INPUT TYPE="button" NAME="button" Value="GO!" onClick="goForit(this.form)">
</FORM>

</BODY>
</HTML>

Anyone :? Wat doe ik fout...

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

mulder

ik spuug op het trottoir

Foutmelding.. welke?

oogjes open, snaveltjes dicht

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Dat hele scriptje hangt aan elkaar van ellende... moeiljik zeggen zo waar de fout zit :P

• SWINX
  • Laatst online: 02-06 23:18
code:
1
this.document.testform.password.value
moet toch gewoon
code:
1
document.form["testform"].password.value

oid zijn :?

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

maakt niet zoveel uit.. sterker nog, in je functie-call geef je het formelement eme, maar je doet er niks meer mee.. dan zit er nog een loze onsubmit in je form en vage constructies in je script:

theKeeper=window.close()

?

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:43

Dennahz

Life feels like hell should.

dit script is zoiezo makkelijk te kraken .. je kunt beter php of asp nemen.. of beter nog htaccess ;)

Twitter

Verwijderd

Idd, een javascript login is meestal niet zo zeer veilig...
Ik raad je aan om dit te doen dmv ASP en cookies :D (zo heb ik het ook gedaan)

Ik zit momenteel op school dus kan ik je niet de source geven, maar als je me gewoon ff mailt @ slindenau@home.nl komt alles goed :D

Het kan natuurlijk ook zonder cookies, maar met is toch veiliger... ivm de pagina NA het inloggen...Maar dat snap je niet, want je zecht zelf al dat je noob bent :D

Denk er maarz over na,

S=bas

Edit:

Voor een noob ben je nu toch wel aardig moeilijke dingen met Javascript aan het doen :D
VBsript in een asp pleuren is echt veel makkelijker & veiliger (check mijn eigen login: www.sf.fragworld.co.uk En een login met dezelfde techniek: www.6s.fragworld.co.uk )

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op maandag 08 april 2002 14:33 schreef slindenau het volgende:

Maar dat snap je niet, want je zecht zelf al dat je noob bent :D
steek die maar in zak ;)

Voor een noob ben je nu toch wel aardig moeilijke dingen met Javascript aan het doen :D
VBsript in een asp pleuren is echt veel makkelijker & veiliger (check mijn eigen login: [url="http://"]vieze spam[/url] En een login met dezelfde techniek: [url="http://"]bijna dezelfde spam[/url] )
moeilijk is dat script niet echt imho, tis wel een goede oefening om zulk soort scriptjes toe te passen en uit te spitten, daar leer je veel van.
Daarnaast heb ik nergens gelezen dat het echt veilig moet zijn, het gatekeeper script is iig voor zover JS veilig kan zijn, behoorlijk veilig.

Enne die linkjes? spam? :P

www.jurgroessen.nl

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Om onbekenden buiten de deur te houden zijn dit soort scriptjes prima hoor, uitgaande van het feit dat de gebruikers niet hun username/password te grabbel gooien, maar dat geldt voor alle login-scripts :P

Tuurlijk moet je er niet je bedrijfsgeheimen mee proberen te beveiligen.. ;)

Verwijderd

Het kan natuurlijk ook zonder cookies, maar met is toch veiliger... ivm de pagina NA het inloggen...Maar dat snap je niet, want je zecht zelf al dat je noob bent :D
Mét cookies veiliger? Dan mag je toch vertellen hoe je dat precies bedoelt dan. Ik zou eerder zeggen dat het zonder cookies veiliger is. Je kunt dan alleen niet ingelogd blijven als je de browser sluit.

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 16:06 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Mét cookies veiliger? Dan mag je toch vertellen hoe je dat precies bedoelt dan. Ik zou eerder zeggen dat het zonder cookies veiliger is. Je kunt dan alleen niet ingelogd blijven als je de browser sluit.
Nee, ok, maar ik bedoel dan de pagina die je na het inloggen krijgt.
Wat ik dus bedoel":
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Je logt in:
Er word een cookie aangemaakt die zegt: password was ok (zonder te zeggen WELK password)

Daarna ga je door naar de "geheime" pagina waar een script op staat die naar dat cookie kijkt.

Alleen als er in dat cookie staat dat het password ok is dan mag je die pagina bekijken, anders niet :P

Je blijft dus niet ingelogd, maar je geheime pagina is extra beveiligd :D

Snappie?
Dit kan dmv de IF-THEN-ELSE-END IF functies van ASP...

Daarna maak je gewoon een logout button, of een Javascript die die bij het SLUITEN van de pagina werkt (onUnLoad)
en die zet dan in het cookie: password niet ok (ofzoiets)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

ook cookies kunnen in JS.. Maar je hebt gelijk.. voordeel is dat de URL nu niet verstuurd kan worden, of uit de referrer achterhaald. Tenminste het kan wel, maar omdat niet ingelogd bent krijg je hem niet te zien.

Nu is dat ook weer niet echt nuttig, aangezien je clientside de check zult moeten uitvoeren en dus kan men alsnog de juiste pagina uit je code kopieren.. Misschien juist wel interessant om te combineren met dat encoded JS gebeuren uit een andere topic (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/459453/1?limit=25). Dan begint het toch op een redelijk waterdichte JS-beveiliging te lijken.

Ga er maar even vanuit dat meneer geen ASP tot zijn beschikking heeft. Het noemen van ASP en veiligheid in 1 zin wekt bij mij toch een beetje gemengde gevoelens op :P

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 17:48 schreef Bosmonster het volgende:
... Het noemen van ASP en veiligheid in 1 zin wekt bij mij toch een beetje gemengde gevoelens op :P
Jah?
Asp is server side...deze kun je niet downloaden of bekijken mits je server owner bent :P

En bij javascript staat het password altijd in de source code...Toch? (encryped kan, maar you know my point)

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op maandag 08 april 2002 17:52 schreef slindenau het volgende:

[..]

Jah?
Asp is server side...deze kun je niet downloaden of bekijken mits je server owner bent :P

En bij javascript staat het password altijd in de source code...Toch? (encryped kan, maar you know my point)
Hehe.. Windows staat nu niet bekend als het meest waterdichte OS ;)

Maar goed.. het leuke en ingenieuze aan deze methode is nu jusit dat je wachtworod nergens in de source staat, aangezien die direct onderdeel uitmaakt van de URL.

Is nog leuker in combinatie met bijvoorbeeld de JS MD5 methode. (http://pajhome.org.uk/crypt/md5/index.html)

• Galoptic
Op maandag 08 april 2002 12:03 schreef Bosmonster het volgende:
maakt niet zoveel uit.. sterker nog, in je functie-call geef je het formelement eme, maar je doet er niks meer mee.. dan zit er nog een loze onsubmit in je form en vage constructies in je script:

theKeeper=window.close()

?
Jep, dat theKeeper=window.close() mag er inderdaad ook wel uit en de onSubmit is verder ook useless. Mede door mijn n00b-zijn, zal 't er nog in staan. Point is that ik gewoon twee waarden (user + password) in een URL wil voegen waar je dan m.b.v. de submit knop naartoe gaat. Hoe realiseer ik dat (evt. met bovenstaande script, in aangepaste vorm)? :?

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Ik heb ooit eens voor een andere GOT-er een password beveiligin gemaakt....

[topic=419224/1/50]

Werkt wel oke.... Misschien heb je er wat aan....

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 17:56 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Hehe.. Windows staat nu niet bekend als het meest waterdichte OS ;)

Maar goed.. het leuke en ingenieuze aan deze methode is nu jusit dat je wachtworod nergens in de source staat, aangezien die direct onderdeel uitmaakt van de URL.

Is nog leuker in combinatie met bijvoorbeeld de JS MD5 methode. (http://pajhome.org.uk/crypt/md5/index.html)
Jah, dit is zoiets als encryped password... Is ook leuk :D

• Galoptic
Regardless of encrypted passwords fun zijn: hoe krijg ik bovenstaand scriptje werkend? Twee posts hierboven heb ik al toegelicht wat het idee erachter is, maar ik ben te zeer een n00b op dit gebied... Een simpele "location" (bla bla bla) should do the trick, but how? :?

• Galoptic
Hai guys 'n galls,

'k Zit nog steeds met bovenstaande scriptje dat een foutmelding geeft. Wat moet ik er allemaal uithalen en evt. toevoegen om het foutloos te laten werken, want ik kom er zelf niet echt meer uit :?... Thanx...

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

misschien zie ik het verkeert, maar had je in die 6 dagen niet beter aan je scriptje kunnen werken dan te doen alsof wij je persoonlijke hlpdsk zijn. Niet netjes om gewoon je probleem hier te dumpen vervolgens weg te gaan en een week later eens ff kijken of het scriptje al aangepast is naar jouw wens.

Je krijgt ook een NOW voor je postratio, je start alleen maar topics in W&G en reageert nergens op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.