3c officeconnect houd geen telnet tegen ???

Pagina: 1
Acties:

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Topicstarter
Hi there,

Welke techneut van firewall's (hardware)_ kan mij vertellen of deze officeconnect telnet verkeer zou moeten tegen houden?

Probleem is dat een engineer hier de boel heeft geplaatst omdat er oneigelijk gebruik van de exchange server plaats vondt :)

Nu zegt die engineer na installatie opeens dat die officeconnect geen telnet kan tegn houden. Ben ik nu gek of is die engineer niet helemaal up2date?

Telnet tegenhouden naar mailserver mag je toch wel verwachten van een hardware firewall ????

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:28

Predator

Suffers from split brain

Wat bedoel je ?
Een connectie op je mailserver van buitenuit tegenhouden of een telnet connectie op je mailserver tegenhouden :?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

das logisch toch,

als je "telnet smtp.klantnaam.nl" 25 gebruikt connect je direct op port 25 van de exchangeserver, als je port 25 dicht zou zetten krijg je geen meel meer binnen.
de standaard poort van telnet (23) kan vast ook op die office connect dicht, maar dat weerhoudt je niet van het gebruik van poort 25
wat over het algemeen geen kwaad kan trouwens...

Verwijderd

Belangerijkste is dat 'relay' uitstaat op je mailserver.

• argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:48
Misschien kun je vermelden wat voor 3Com Officeconnect product je hebt. Officeconnect is namelijk een benaming voor een verzameling producten van 3Com.

Je vraag is nu ongeveer hetzelfde als: Heeft een Opel ook airco...? Tja, sommige Opel's wel.